ارسال به دیگران پرینت

میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | رفع مشکل افزایش حقوق بازنشستگان

در حال حاضر دیگر تأمین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شود.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | رفع مشکل افزایش حقوق بازنشستگان

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است.حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است.در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

 رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران از حذف «ویرگول» و رفع مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطح خبر داد و گفت:حقوق این افراد ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا می کند.

علی دهقان‌کیا با اشاره به رفع مشکل «ویرگول» برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، گفت: طی جلسات مختلفی که داشتیم و رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی مجلس و همچنین نمایندگان انجام شد، در نهایت مشکل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی برطرف و پاسخ نامه استعلام، به تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تأمین اجتماعی مشکلی برای افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح ندارد و مطابق قانون، همانند افزایش حقوق کارگران باید حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز افزایش پیدا کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تأکید کرد: در بخشنامه بند ۴ تبصره ۱۲ قانون دستمزد ۱۴۰۱ به اشتباه سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح عنوان شده بود که در نهایت وجود این «ویرگول» مشکلاتی را ایجاد کرده بود، مبنی بر اینکه بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی مانند نیروهای خدماتی باید ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و منجر به این شد که تأمین اجتماعی از مجلس استعلام کند و مجلس نیز پاسخ آن را داد.

دهقان‌کیا افزود: پیگیری‌های ما نتیجه داد و این مشکل در حال حاضر برطرف شده و مشخص شد که این «ویرگول» اشتباه تایپی بوده و ربطی به تأمین اجتماعی ندارد. بر این اساس حداقل‌بگیرهای تأمین اجتماعی، از افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی و سایر سطوح نیز از افزایش حقوق ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دیگر تأمین اجتماعی بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ها ندارد و باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: همان‌گونه که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرده بود که در اردیبهشت ماه افزایش حقوق‌ها اعمال می‌شود، درخواست ما آن است که طی ماه آینده احکام جدید بازنشستگان صادر، افزایش حقوق‌ها و مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت نیز پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: بازنشستگان نگرانی در خصوص میزان افزایش حقوق نداشته باشند چرا که با پیگیری‌هایی که از سوی کانون عالی بازنشستگان انجام شد، این مشکل برطرف شده و به زودی افزایش قانونی حقوق این افراد پرداخت خواهد شد.

حسین سوری گفت: یک افزایش ۱۰ درصدی است که پس از ابلاغ قانون از سوی رئیس جمهور به کلیه دستگاه‌ها، به سهولت قایل پرداخت است؛ این افزایش رقمش برای تمامی گروه‌های حقوق بگیر ۱۰ درصد است که در همین ماه جاری پرداخت می‌شود و دلیلی ندارد آن را به تعویق بیندازند. اما فقره دوم افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، ناشی از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان  جهت متناسب‌سازی است. توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان، اهمیت دارد و امیدواریم عادلانه توزیع شود.

وی افزود: در هر حال، توزیع این ۹ هزار میلیارد تومان به شیوه نامه یا آیین نامه‌ای نیاز دارد. اگر ناگزیر شدند شیوه‌نامه‌ای به کار ببرند، بایستی روشی اعمال نمایند که هم بازنشستگان لشکری که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دارند، ولی تعدادشان کمتر است و هم بازنشستگان کشوری که تعدادشان زیاد است، راضی باشند و عادلانه بهره‌مند شوند. حدس این است که آن ۱۰ درصد در همین فروردین ماه، با حقوق این ماه پرداخت می‌شود اما فقره دوم احتمالا به ماه دیگر کشیده شود.

با وجود استعلام معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی از اداره کل تطبیق قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی برای روشن شدن ابهام بودجه ۱۴۰۱ در مورد میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی (سایر سطوح) نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت تا اواسط اردیبهشت ماه تکلیف این موضوع مشخص نمی‌شود.

 با وجود روشن بودن میزان افزایش مستمری حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی بر مبنای ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته که الزام مصوبه شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ است، میزان افزایش مستمری سایر سطوح مشخص نیست. 

این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی در سال‌های گذشته در فروردین ماه مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش دستمزد کارگران را به بازنشستگان حداقلی‌بگیر و سایر سطوح تسری می‌داد و مصوبه‌ی خود را برای تایید به هیات دولت ارسال می‌کرد تا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود. با این حال در بودجه سال ۱۴۰۱ فارغ از سازِکارهای اعمال افزایش مستمری بازنشستگان، برای افزایش مستمری سایر سطوح تکلیف، تعیین شده است. اما مجلس در مورد تصمیمی که منجر به ایجاد ابهام در زمینه مستمری بازنشستگان در بودجه شده، توضیحی را اعلام نکرده است. 

با این حال سازمان تامین اجتماعی که باید طبق وعده‌ی میرهاشم موسوی، مدیرعامل خود مستمری‌ها را از اردیبهشت ماه افزایش دهد، برای تعیین وضعیت، از اداره کل تطبیق قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی استعلام کرده است. 

مشکل اینجاست که در بودجه بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تفکیکی تعریف نشده است و در کنار صندوق بازنشستگی کشوری، برای مشمولان این صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش حقوق نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است. این در حالی است که برابر مصوبه شورای عالی کار برای حداقل‌بگیران ۵۷ درصد افزایش و برای سایر سطوح ۳۸.۱ درصد به اضافه ۱۷ هزار و ۱۷۲ تومان به صورت روزانه پیش‌بینی شده است که بر روی دستمزد کارگران قرار می‌گیرد و برابر مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی به بازنشسشتگان حداقلی‌بگیر و سایر سطوح تسری می‌یابد.

در همین مورد علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به ایلنا گفت که با وجود اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس تامین اجتماعی از معاونت قوانین استعلام کرده تا تکلیف میزان افزایش مستمری‌ها روشن شود اما برابر آخرین خبرهایی که دارم، هنوز پاسخی به سازمان تامین اجتماعی داده نشده است. 

به گفته حیدری «مشخص نیست که تا اوسط اردیبهشت ماه هم تکلیف مشخص شود و این در حالی است که افزایش مستمری‌ها باید از فروردین ماه سال جاری اعمال می‌شد اما حالا باید منتظر ماند و دید که در اردیبهشت ماه چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران  به ماجرای «افزایش حقوق بازنشستگان و "ویرگول"» پرداخت و گفت: بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ۱۰ درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده و نوشته شده «صندوق تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تأمین اجتماعی نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اشتباه تایپی، تأمین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ۱۰ درصد درنظر گرفته است، اظهار کرد: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نامه‌ای را جهت اصلاح این موضوع به مجلس ارسال کرده است.

دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تکلیف حقوق بازنشستگان تا پایان فروردین‌ماه جاری مشخص شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش ۵۷٫۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هیچ مانعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران وجود ندارد.

رییس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: هیچ مانعی برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران وجود ندارد و کانون عالی تلاش می کند عین مصوبات شورای عالی کار برای همه سطوح انجام شود. 

وی افزود: این افزایش حقوق با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسین شعبان پور ایرانیت ارسالی در

      سلام خداروشکر که لااقل چهارتا آدم باسواد و آشنا به قانون توی این مملکت وجود داره واگر نه مابازنشستگان تامین اجتماعی کارمان خیلی بدترازاین بود.هنوز فرق بین تامین اجتماعی نیروهای مسلح وبازنشستگان تامین اجتماعی را هنوز نمی دانند!!!

    • ناشناس ارسالی در

      کدام پولدار جنس‌ها را آنقدر گران کردن که آدم نمیتونه بیرون بره وصع ما از این هم بدتر میشه دولت بیاد اون ۲۵ درصد که از پارسال مونده این یک سال که نداده را بده

    • keramat pahlevani ارسالی در

      تکلیف بیست وپنج درصد همسانسازی سال گذشته برای بازنشستگلن تامین اجتماعی که اجرانشد چیه

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا احکام افزایش حقوق مستمربگیران را زودتر صادر کنید تا بدونیم چه خبره چطوری محاسبه شده دوباره مشکلی پیش نیومده باشه سپاسگزاریم

    • ناشناس ارسالی در

      چرا زودتر احکام افزایش حقوق مستمربگیران را صادر نمی کنید منتظر چه چیزی هستید تشکر

    • فردین شیبانی ارسالی در

      آقا این بحثها درست تکلیف 25درصد همسان‌سازی را روش کنسد

    • بازنشسته ارسالی در

      چقدر ما باید ساده باشیم ، چقدر باید خوش باور باشیم ، بابا ویرگول چیه ، اینها همش بهانه و سیاست کاری هس که ففط میخواهند با همین بهانه ها و سیاست ها ، بازنشستگان تامین اجتماعی را به فکر بیندازند و آزارشان دهند و آسایش و آرامش را از بازنشستگان بیچاره سلب نمایند

    • ناشناس ارسالی در

      درخصوص امتیاز حقوق برای ایثارگران هم پیگیری شود چون دیگر بازنشستگان از این امیتاز برخوردار هستند

    • ناشناس ارسالی در

      ...... حق وحقوق مردم را پرداخت میکردید که مثل خر تو گل وا نمونیدحقوق فروردین روپرداخت کنید ما مثل شما دوزدان پسانداز نداریم مشگل داریم

    • بدبخت ارسالی در

      ده درصد اینقدرتعریف وتمجید داره با تورم ۱۰۰درصد این چه بلایی هست سر ما بدبختها توردین لعنت به شما

    • ناشناس ارسالی در

      امیدوارهستیم هرچه زودتر جدول حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کنید ومتناسب سازی کامل انجام شود

    • کوروش ارسالی در

      با سلام و احترام خدمت کسانیکه به مردم خدمت می‌کنند.
      سوال ؛افزایش ۲۵ درصدی باقی مانده متناسب سازی سال ۱۴۰۰ چه شد؟
      چرا کسی جوابگو نیست؟
      مگر نباید سازمان تامین اجتماعی افزایش و متناسب سازی ۱۰۰درصد طبق قانون و جلسات اضافه می‌کرد. اما سازمان تنها ۷۵ درصد اعمال نمود.و ۲۵ درصد را به بعد موکول نمود. آیا مدیران و مسئولین می‌دانند گرانی و تورم با بازنشستگان بیمار و فرسود جسمانی که دیگر قادر به کار نیستند یعنی چه؟
      آیا با حقوق کم می‌توان زندگی را به آخر ماه رساند.؟
      از مدیرانی که برای این مردم زحمت می‌کشند تقاضا داریم افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کنند.
      و از نمایندگان محترم عاجزانه
      می‌خواهیم به احقاق خود ما را یاری کنند.
      و من التوفیق.

    • کورش محمدی ارسالی در

      بهترین کار این است که اصلاً نه به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هیچ حقوقی پرداخت نشود تا تامین اجتماعی بهتر بتواند مخارج خود را تامین کند .....

    • ناصر ظفریان ارسالی در

      سلام بااینکه حداقل بگیر هستم ممنون اززحمات شما

    • معلم تاریخ دانشگاه ارسالی در

      ممکنه شما رسانه های حیف نون اینهمه به آتش خانمانسوز تورم دامن نزنید ؟ خیلی بدرد نخور وخسارتبار هستید وگرنه یخه اینهمه دزد ومختلسرا میگرفتید.

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا ۲۵ درصد را به بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا کنید

    • مهدی ارسالی در

      25درصد چه شد

    • ناشناس ارسالی در

      ازان موقع که گزارشات جلسهای حقوق بازنشستها دارن گزارش. میکنند الان یک کتاب چاپ شده بود به عنوان حقوق بازنشستگان بکجا میرسد
      استینها بلا بزنید وارد بازار شوید جلو گرانی بگیرید کم کم افزایش میدن یک مرتبه دیگه کار ازکار میگزرد

    • ناشناس ارسالی در

      با دزدا واختلاسگرها مشکل ندارند با حقوق بازنشسته ها مشکل دارن یک کم جلو دزدی وحقوقهای نجومی رو بگیرید مشکل حقوق بازنشسته هم حل میشه

    • ناشناس ارسالی در

      همش سرکاریه سه ماهه دارن میگن .بهانه میارن که اضافه نکنن.بعدشم مشمول مرورزمان میشه.۳

    • ناشناس ارسالی در

      سلام شما حقوق راباید واین قدر مردم را تو هولو ولا نندازید بخدا گناه دارن دست شما درد نکند ۱۵۰ تومن که ندادید بخدا وصع بهزیستی کميته امداد ها از مردم عادی بهتره ما که از شما راضی نیستیم چون خیلی فرقه مثلی که رمضان ماه همه بود نه بعضی‌ها

    • احمد ارسالی در

      پس باتورم ۵۰ درصدی. به حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد اضافه بشه ....این انصافه ...پس ما بازنشستگان یه مانتو بخریم ۱ میلیون این درسته نون نداریم بخوریم این ظلم فاحشبه همش بازنشیتگان‌تامین اجتماعی اونا دوسه برابر بازنشستگان کشوری حقوق میگیرن الهی خدا جوابتون رابده

    • سید برات ارسالی در

      سلام هیشه بازنشستگان حقشون پایمال میشود

    • حسن ارسالی در

      سلام مبارک به بازنشسته های تامین اجتماعی هر چند ناچیز هست نوش جونتون
      ان شاءالله فکر بازنشستگان کشوری ولشکری هم باشید ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام من فکر میکنم بهترین مدریت را ما داریم که با این حقوق اوضاع رو میگردونیم ما هم یه ویلگول درست کنیم وسط زندگیمون و مدریت کنیم واقعا مدیر هستید کمال تشکر را دارم..که من با بیماری صب العلاج و ۴ تا بیماری اضافه چه مدیریتی دارم واقعا .....

    • ب ز ارسالی در

      با سلام دررابطه حقوق بازنشستگان برابر با فرمول زمان خدمت و عدالت اجتماعی مد نظر قرار گیرد همچنین باتوجه به اینکه ارتقا رتبه در حقوق موثر است ، برخی از کارکنان بازنشسته لشکری نظامی درحین خدمت مدرک کارشناسی دریافت نموده که در زمان بازنشستگی بابت مدرک ارتقا رتبه عطا نگردیده است.

    • بازنشسته ارسالی در

      با سلام
      به مرگ گرفتند که به زنده بودن راضی باشیم
      اینکار راکردندکه همسان سازی به فراموشی سپرده شود ۲۵درصدباقی مانده همسان سازی سال گذشته باید اعمال شود این خواسته همه بازنشستگان می باشد

    • خ د ارسالی در

      سلام ، نظر به ارتقا رتبه قشر بازنشسته برخی از کارکنان بازنشسته قبل ازسال ۹۶ قبلا یک ارتقا رتبه عطا گردیده است لطفا این موضوع جهت بازنشسته بعد از سال ۹۶ هم مد نظر قرار گیرد .

    • فاطیما ارسالی در

      متاسفم که چندماهه هنوزدرگیراضافه حقوقیدبعدازکلی جلسه به نتیجه نرسیدیدووقتی برسیدهم اردیبهشت اعمال میشه ازدزدیهاتون کم کنیدبتونیدبه حقوق ملت برسید

    • هادی فتوحی ارسالی در

      سلام یکی بمن جواب بده من کل دریافتی ام با همه متعلقات 5ملیون 330 هزار تومان است نمیدانم جزو حداقل بگیر محاسبه میشود یا جزو سایر حقوق ها محاسبه میشود ممنون اگر یکی بمن بگه متشکر

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه