ارسال به دیگران پرینت

اتحادیه بارفروشان: خیار ارزان شد / این‌بار پرتقال کمیاب شد

در سه روز گذشته قطع برق خیار را به کیلویی ۲۰ هزار تومان رساند. حالا خیار به کیلویی ۹ تا ۱۳ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت خیار خبر داد و گفت: خیار گلخانه‌ای کیلویی ۳ تا ۴ هزار تومان ارزان شد.

اتحادیه بارفروشان: خیار ارزان شد / این‌بار پرتقال کمیاب شد

خیار ارزان شد. سه روز گذشته با افزایش قیمت خیار  اتحادیه بارفروشان اعلام کرد که با ورود محموله‌های جدید، هفته آینده خیار ارزان می‌شود و حالا خیار کیلویی ۳ تا ۴ هزار تومان ارزان شده است.

اما در حالی که خیار و موز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند فروشندگان میوه، می‌گویند این بار پرتقال در بازار اصلی میوه و تره‌بار کمتر شده است و دلالان این بار برای پرتقال نقشه تازه کشیدند!

خیار کیلویی چند؟

قیمت خیار چقدر کاهش داشت؟ مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز پاسخ داد: خیار گلخانه‌ای ورامین، سمنانی و گرمساری ۱۷ هزار تومان بود حالا با افت چهار هزار تومان به ۱۳ هزار تومان رسیده است.

خیارهای جیرفتی که در میادین اصلی میوه ۱۴ هزار تومان فروخته می‌شد حالا با قیمت ۹ و ۱۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان به مردم وعده داد که خیار مجدد ارزان می‌شود. به گفته او، چنانچه صادرات خیار توقف ۱۰ روزه داشته باشد، قیمت خیار به نرخ  شش هزار تومان هم می‌رسد چرا که با توقف صادرات، عرضه خیار به بازار بیشتر و قیمت‌ها شکسته می‌شود.

موز هم ارزان شد

امروز علاوه بر خیار، موز هم بین پنج تا هشت هزار تومان ارزان شد. به گفته دارایی‌نژاد، هفته گذشته موز اکوادوری کیلویی ۵۵ هزار تومان فروخته می‌شد اما حالا با واردات این میوه قیمت آن به کیلویی ۴۵ هزار تومان رسیده است. موز هندی هم با افت هشت هزار تومانی به کیلویی ۳۷ هزار تومان رسید.

عرضه پرتقال به تهران کم شد

حالا اما فروشندگان میوه و تره‌بار از کمیاب شدن پرتقال در بازار خبر می‌دهند. با نوسان قیمت میوه فروشندگان معتقدند که ممکن است شب عید در برخی اقلام همچون پرتقال، موز و خیار با بحران جدی رو به رو شویم، چرا که در شمال کشور دلالان پرتقال‌های شب عید را احتکار کردند و به تهران باری ارسال نمی‌کنند.

آیا واقعا شب عید با کمبود میوه رو به رو می‌شویم؟ رئیس اتحادیه بارفروشان به احتکار کنندگان پرتقال گفت: در چند وقت اخیر هر کیلو پرتقال دو هزار تومان گران و با قیمت ۱۴ هزار تومان فروخته شد. علت این است که بار پرتقال شمال کشور در دست دلالان است و آنها با بالا بردن قیمت‌ها قصد دارند بحران تازه‌ای را در بازار میوه ایجاد کنند.

او البته گفت: انبار پرتقال در شمال کشور شناسایی شده است. چنانچه دلالان عرضه پرتقال به تهران را کم کنند مجبور می‌شویم با تیم تعزیرات دلال‌ها را به دستگاه‌های مسئول معرفی کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پرتقال بخاطر اینکه این چند وقته گلخانه ها برق نداشتند وپرتقالها یخ زدند کمیاب شده
      یوقت کسی دولت یا سلطان را مقصر نداند عجب مردم نمک نشناسی داریم فقط تا کلخانه ها دوباره یخ نزده دوتا بخاری زیره درخت سیبها روشن کنید اخه بعد از پرتقال نوبت سیبه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه