ارسال به دیگران پرینت

ماجرای دریافت یارانه ۵۰۰ هزار تومانی در تهران چیست؟

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به هرم سنی شهروندان تهرانی حدود ۲ میلیون شهروند سن بالای ۶۰ سال دارند که اگر بخواهیم ۵۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت کنیم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. وی با بیان اینکه از کجا معلوم که همه شهروندان بالای ۶۰ سال تهران نیازمند هستند، گفت:در صورت تصویب این لایحه مراجعات متعددی خواهیم داشت بنابر این من با کلیات لایحه مخالف هستم.

ماجرای دریافت یارانه ۵۰۰ هزار تومانی در تهران چیست؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لایحه شهر دوستدار سالمند گفت: اختصاص یارانه ۵۰۰ هزار تومانی به افراد بالای ۶۰ سال در تهران باید هدفمند باشد.

محمد رسولی عضو شورای شهر تهران درباره بررسی لایحه آئین‌نامه مصوب شهر دوستدار سالمند اظهار داشت: اختصاص یارانه نقدی از سوی مدیریت شهری به افراد باید هدفمند باشد با طرح چنین مسائلی که ابعاد مالی، اجتماعی و فرهنگی دارد باید به صورت جامع و پخته عمل کنیم تا از تکریم عملی بزرگان عاجز نباشیم.

وی افزود: سه ماه پیش مصوبه‌ای در شورای شهر در مورد هدفمندسازی تخصیص اعتبار و یارانه به اقشار سالمند داشتیم که در متن این لایحه بی‌توجهی‌هایی صورت گرفت و این قضیه مطرح شد که باید این یارانه به همه افراد بالای ۶۰ سال اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به هرم سنی شهروندان تهرانی حدود ۲ میلیون شهروند سن بالای ۶۰ سال دارند که اگر بخواهیم ۵۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت کنیم نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی گفت: اعتبار این موضوع باید در بودجه سالیانه دیده شود از طرفی تکریم سالمندان از طریق هدیه و یارانه نقدی نیست و در امور فرهنگی و اخلاقی نیز به شدت افت داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از کجا معلوم که همه شهروندان بالای ۶۰ سال تهران نیازمند هستند، گفت:در صورت تصویب این لایحه مراجعات متعددی خواهیم داشت بنابر این من با کلیات لایحه مخالف هستم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      منم میخواهم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه