ارسال به دیگران پرینت

عدم آمادگی کارخانه های آمریکا در تامین تقاضا و رکوردزنی ادامه دار صادرات چین

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، در گزارشی نوشت آمار صادراتی چین آن روی سکه و نتیجه ناخواسته پاندمی و همه گیری کرونا در آمریکا است.

عدم آمادگی کارخانه های آمریکا در تامین تقاضا و رکوردزنی ادامه دار صادرات چین

در حالی که تعداد کمی، رشد صادرات چین به آمریکا را حاصل اپیدمی کرونا در طول یک سال اخیر می دانند، اما به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد؛ هجده مال قبل و در اوج جنگ تجاری بین آمریکا و چین بود که عده ای پیش بینی کردند که صادرات چین در سال 2020 میلادی رکورد می زند؛ این همان چیزی است که اتفاق افتاده است!

وال استریت ژورنال نوشت که از طرف دیگر بدنبال اقدام چین در توزیع گسترده واکسن های کرونا در کشورهای در حال توسعه در طول ماه های آینده، این قدرت چشمگیر چین همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، صادرات چین در ماه نوامبر سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه در سال 2019، 21.1 درصد افزایش داشت؛ افزایشی که به استثنای دوره تعطیلات سال نوی قمری چین که معمولا از ژانویه تا فوریه است، قوی ترین عملکرد پکن از سال 2011 میلادی تاکنون را به تصویر کشیده است.

از طرف دیگر، مازاد تجاری چین نیز بر حسب دلار، افزایش داشت و به مبلغی معادل 75.4 میلیارد دلار رسید.

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده است که علت افزایش مازاد تجاری چین و صادرات این کشور، صادرات به آمریکا بوده است و محموله های بزرگ گوشی های جدید «اپل» احتمالا باعث رشد آمار عملکردی چین در بخش صادرات شده است؛ مجموع محموله های صادراتی تلفن های همراه چینی در ماه تقریبا 8 میلیارد دلار افزایش داشته است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه