ارسال به دیگران پرینت

واکنش شهرداری تهران به ماجرای اختصاص ۷ میلیارد دلار ارز صادراتی به نام ۷۰ کارتن‌خواب:

کارتن‌خواب‌ها حتی مدارک هویتی ندارند

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای اختصاص ارز صادراتی به برخی از کارتن‌خواب‌ها ارائه داد.

کارتن‌خواب‌ها حتی مدارک هویتی ندارند

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ماجرای اختصاص ارز صادراتی به برخی از کارتن‌خواب‌ها ارائه داد.

سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره ماجرای نام ۷۰ کارتن‌خواب برای دریافت ۷ میلیارد دلار ارز صادراتی اظهارداشت: احتمال سوءاستفاده از افراد کارتن‌خواب به دلیل عدم آگاهی آنها از عواقب این موضوع و همچنین نیازهای فوری مالی آنها وجود دارد.

وی افزود: ولی این موضوع درباره همه این افراد صدق نمی‌کند چرا که عمده کارتن‌خواب‌ها حتی مدارک هویتی ندارند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: اینکه این اتفاق در گرمخانه‌ای به صورت سازمان یافته رخ داده باشد را تکذیب می‌کنیم و ما گزارشی در این زمینه نداشتیم.

حسینی بیان داشت: البته افرادی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، در طول روز به نقاط مختلف شهر تردد داشته و جهت خواب و اسکان، شب‌ها به گرمخانه می‌آیند بنابراین اگر چنین اتفاقی هم رخ داده باشد در محل گرمخانه نبوده است.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: ما از سال گذشته تاکنون آموزش‌هایی را جهت ارتقای آگاهی افراد بی‌خانمان جهت پیشگیری از این موضوعات انجام داده‌ایم.

اخیرا عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ارسال اسامی 250 صادرکننده به قوه قضائیه که حتی یک دلار از ارز صادراتی را به کشور برنگردانده‌اند، گفت: این افراد باید 7 میلیارد دلار ارز به کشور برمی‌گرداندند در حالی که براساس اطلاعاتی که وزارت اطلاعات داده است ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب بوده اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه