ارسال به دیگران پرینت

وضعیت اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!

مقامات ارشد بانکی آمریکایی از تداوم شرایط دشوار کنونی خبر داد.

وضعیت اقتصادی آمریکا وخیم باقی می ماند!

ریچارد کلاریدا- قائم مقام رئیس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به پیامدهای وسیع ویروس کرونا بر روی اقتصاد این کشور گفته است: بیرون آمدن از این چاله طول خواهد کشید، شاید یک سال زمان لازم باشد تا سطح تولیدات ناخالص داخلی مان به قبل از آغاز بحران برگردد.

وی که برای شرکت در یک همایش مالی در شهر واشنگتن حضور یافته بود، مسیر احیای اقتصاد را طولانی و دشوار دانست و افزود: برای بازار کار شاید حتی زمان بیشتری لازم باشد تا همه چیز به حالت قبل برگردد.  

با وجود کاهش نرخ بیکاری آمریکا در سه ماهه اخیر، این نرخ هنوز فاصله زیادی با نرخ چهار درصدی قبل از آغاز بحران کرونا دارد و تا پایان ماه سپتامبر برابر ۷.۶ درصد بوده است. کلاریدا با اشاره به اینکه بانک مرکزی به حضور قدرتمندانه خود برای حمایت از بازارهای مالی و بازار کار ادامه می دهد، افزود: تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم دیگر نیازی به حمایت بیشتری نیست به کار خود ادامه می دهیم. از طرف بانک مرکزی آمریکا به شما این اطمینان خاطر را می دهم که از تمام ابزارهای در اختیار خود برای حمایت از اقتصادمان استفاده خواهیم کرد تا هر چه سریع تر و بهتر از این دوره سخت عبور کنیم و شاهد احیای اقتصادمان باشیم.  

کلاریدا هم در چنین در بخش دیگری از سخنان خود به اختلاف نظر بین کنگره و دولت آمریکا بر سر اجرایی شدن یک بسته حمایتی دیگر نیز اشاره کرد و خواهان حل و فصل اختلافات بین طرفین شد. پیش از این نیز جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا از نمایندگان کنگره خواسته بود با اجرایی شدن این بسته موافقت کنند و باعث کندی بیش از پیش احیای اقتصادی نشوند.  

در سه ماهه وم امسال اقتصاد آمریکا ۳۱.۴ درصد کوچک شد که بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر اقتصاد این کشور بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه