ارسال به دیگران پرینت

سایه کرونا روی بازار کار آلمان

نرخ بیکاری آلمان در اوج چهارساله ماند.

سایه کرونا روی بازار کار آلمان

 تا پایان ماه آگوست متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافته است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از فوریه ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل یک دو میلیون و ۹۶۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این مدت با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۲۵۰  هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۱.۴ درصد بیشتر و شمار افراد شاغل ۱.۵ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۴.۳ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹معادل ۵.۵۴ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

به دنبال شیوع کرونا، بزرگ ترین بازار کار اروپا نیز تحت تاثیر قرار گرفت و انتظار می رود حال ناخوش اقتصاد آلمان کماکان ادامه دار باشد تا جایی که مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۷ درصد کوچک شده که این رشد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان از زمان ثبت داده های رشد در سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۵.۲ درصد کمتر شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه