ارسال به دیگران پرینت

بالا رفتن تورم در کشورهای غربی اروپا

نرخ تورم در فرانسه و بلژیک افزایش یافت.

بالا رفتن تورم در کشورهای غربی اروپا

  متوسط تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئیه در  اتریش به ۱.۷ درصد افزایش یافت که ۰.۶ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از انتظارات قبلی بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بخش رستوران و هتلداری با ۳.۳ درصد بوده است و پس از این بخش، لباس و پوشاک  با ۳.۱ درصد و لوازم منزل با ۲.۶ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به حمل و نقل با منفی ۲.۵ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم اتریش در ماه ژوئن ۰.۲ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم اتریش در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۱۰.۲ درصدی سپتامبر ۱۹۷۴ و کمترین تورم ثبت شده مربوط به مارس ۱۹۵۹ با منفی ۳ درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در دیگر کشور غربی اروپا  یعنی بلژیک نیز افزایشی بوده است و متوسط نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئیه با افزایش ۰.۰۹ درصدی نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۸۲ درصد رسیده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم ثبت‌شده در این کشور در هفت ماه اخیر بوده است بیش از همه تحت تاثیر افزایش میوه و سبزیجات با ۱۰.۷ درصد و جواهرات با ۹.۸ درصد  قرار گرفته است. از سوی دیگر بیشترین اثر کاهنده تورم در بخش مراکز اقامتی با منفی ۱۵.۶ درصد مشاهده شده است.

متوسط نرخ تورم بلژیک در بازه زمانی ۱۹۲۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۶۴ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به تورم ۲۲۲.۸۱ درصدی ژانویه۱۹۴۷ و پایین‌ترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱۸.۱۱ درصدی ماه اکتبر سال ۱۹۲۱بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه