ارسال به دیگران پرینت

هیچ گاه وضعمان به این بدی نبوده است

لری سامرز از دولت و کنگره خواست هر چه سریع تر بسته محرک جدید را اجرایی کنند.

هیچ گاه وضعمان به این بدی نبوده است

 لری سامرز که سابقه وزارت خزانه داری آمریکا را در کارنامه خود دارد با اشاره به اینکه نسبت به آغاز دوره رشد مطمین نیست گفت: وضعیت اقتصاد ما هیچ گاه به این بدی نبوده و لازم است تا کنگره و دولت به سرعت و قدرتمندانه دست به اقدامات حمایتی بیشتری برای کاستن از تبعات اقتصادی ویروس کرونا بزنند. 

وی افزود در اجرای بسته حمایتی، تداوم اجرای آن از اندازه آن مهم تر است و با توجه به شمار بالایی از آمریکایی ها که به خاطر کرونا هنوز بیکار هستند، باید به ارایه کمک های نقدی ادامه دهیم. 

سامرز ضمن مخالفت با کسانی که نسبت به پایان بحران کرونا در اواخر پاییز خوشبین هستند نیز گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اقتصاد در حال در جا زدن است و تعدادشان هم روز به روز بیشتر می شود. برای اجرایی شدن یک بسته حمایتی به هفته ها زمان نیاز است اما سررسید بسته فعلی به زودی سر می رسد. میلیون ها آمریکایی وضعیت مالی با ثباتی ندارند و کنگره باید دست بجنباند. 

وزیر خزانه داری سابق آمریکا، تمرکز روی اجرایی شدن یک بسته بزرگ و نادیده گرفتن زمان را اشتباهی بزرگ دانست و گفت: چیزی که بازارها نیاز دارند تداوم جریان نقدینگی است. حتی اگر واکسنی هم ساخته شود اینکه تمام مردم واکسینه شوند اصلا کار راحت و کوتاه مدتی نخواهد بود. 

این اظهارات سامرز در شریطی بیان می شود که شمار دیگری از اقتصاددانان آمریکایی نیز خواهان تسریع در اجرایی شدن بسته حمایتی شده اند. ویلیام دادلی- مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در نیویورک نیز در همین رابطه گفت اگر کنگره اقدام به جایگزینی بسته حمایتی جدیدی با بسته قبلی نکند، تضعیف اقتصاد آمریکا حتمی خواهد بود: با سر رسیدن انقضای بسته حمایتی قبلی، اکنون بسیاری از آمریکایی ها در لبه پرتگاه مالی قرار دارند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه