ارسال به دیگران پرینت

وزیرآموزش و پرورش از 4 برابرشدن اعتبارات این وزارتخانه خبر داد

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این شرایط اقتصادی، امسال اعتبارات آموزش و پرورش سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته و نسبت به سال ۹۶ چهار برابر شده است.

وزیرآموزش و پرورش از 4 برابرشدن اعتبارات این وزارتخانه خبر داد

محسن حاجی‌میرزایی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ۲ استخر دانش آموزی در همدان افزود: دولت برای حمایت از مدرسه سازی تلاش بسیاری داشته و امسال سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی کنار گذاشته است تا در کنار خیران مشارکت در امر مدرسه سازی شکل گیرد. 

وی اضافه کرد: مهمترین نکته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، انتقال مفهوم آموزش به تربیت است و در این شرایط ما به جای کلاس، محیط آموزشی نیاز داریم و همه محیط پیرامونی که دانش آموز را در بر گرفته است محیط آموزشی را تشکیل می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما امروز استخر بهره‌برداری نکردیم بلکه یک محیط آموزشی برای تربیت دانش‌آموزان افتتاح شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما برای تربیت همه ابعاد دانش‌آموزان باید به همه اجزا توجه کنیم افزود: هیچ تحولی در هیچ جامعه رخ نمی‌دهد مگر اینکه این تحول از ابتدای تربیت و یادگیری آغاز شود.

وی ادامه داد: امروز مجالی فراهم شده تا هرکس می‌خواهد در امر مدرسه سازی شرکت کند و مدرسه بنایی است که سرمایه گذاری در آن سود ابدی دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در پویش "آجر به آجر" هر کس با هر توانی می‌تواند در امر مدرسه سازی مشارکت کند.

حاجی میرزایی گفت: سامانه مکان‌یابی راه‌اندازی شده است که با استفاده از آن با توجه به نیاز مناطق، مکان ساخت مدارس مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است، افرادی که در آن تحصیل می‌کنند باید متفاوت تر از دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها باشند و در این دانشگاه هر کس که وارد می‌شود باید در دوره بازنشستگی از ان خارج شود.

 وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در سفر ۲ روزه خود پس از حضور در گلزار شهدای شهر همدان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و در نشست خیران مدرسه ساز شرکت کرد.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۸۷ هزار دانش‌آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.

 
منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه