شورای همکاری خلیج فارس
واکنش تهران به بیانیه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس | ایران: طرح موضوع برنامه موشکی و پهپادی غیرمسئولانه و مردود است
| جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، طرح ادعاها و اظهارات مطرحشده درباره برنامه موشکی و پهپادی ایران را اقدامی غیرمسئولانه و کاملاً محکوم دانست.
جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، طرح ادعاها و اظهارات مطرحشده درباره برنامه موشکی و پهپادی ایران را اقدامی غیرمسئولانه و کاملاً محکوم دانست.
در این واکنش، مقامهای ایرانی تأکید کردند که توانمندیهای دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاستهای دفاعی کشور و با هدف حفظ امنیت ملی و ثبات منطقهای توسعه یافته و قابل مذاکره یا محدودسازی از سوی طرفهای خارجی نیست.
تهران همچنین استفاده از عبارت تکراری و کلیشهای «تهدیدهای ناشی از ایران» در بیانیه مذکور را نشانهای از تلاش آمریکا برای القای نگرانیهای ساختگی و تحمیل دیدگاهها و اهداف سیاسی خود به کشورهای منطقه ارزیابی کرد.
مقامهای جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که تداوم چنین ادبیاتی نهتنها به کاهش تنشها و تقویت اعتماد میان کشورهای منطقه کمکی نمیکند، بلکه میتواند زمینهساز سوءتفاهمها و افزایش بیثباتی در منطقه شود.
ایران بار دیگر بر موضع خود مبنی بر ضرورت تحقق امنیت جمعی از طریق همکاری و تعامل میان تمامی کشورهای منطقه تأکید کرد و اعلام داشت که ایجاد امنیت پایدار تنها با مشارکت کشورهای منطقه و بدون دخالت و حضور قدرتهای خارجی امکانپذیر خواهد بود.
تهران همچنین بر آمادگی خود برای گفتوگو و همکاریهای منطقهای در راستای تقویت ثبات، امنیت و توسعه مشترک تأکید کرده و خواستار اتخاذ رویکردی مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک میان کشورهای منطقه شده است.
دیدگاه تان را بنویسید