ارسال به دیگران پرینت

خلیج فارس | شورای همکاری خلیج فارس

واکنش تند مالکی به خطای بزرگ روسیه | روس‌ها باید حرکت خود را جبران کنند!

برای اطلاع از حواشی و جزئیات شورای همکاری خلیج فارس با روسیه با ما در ادامه همراه باشید.

واکنش تند مالکی به خطای بزرگ روسیه | روس‌ها باید حرکت خود را جبران کنند!

شورای همکاری خلیج فارس

برای اطلاع از حواشی و جزئیات شورای همکاری خلیج فارس با روسیه با ما در ادامه همراه باشید.

روز دوشنبه وزیران خارجه روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (کویت، عربستان سعودی،‌ بحرین، قطر،‌ امارات و عمان) در بیانیه مشترک گفته اند از “تلاش های امارات برای حل مسئله جزایر سه گانه از طریق مذاکرات دو جانبه با ایران یا دادگاه بین المللی” حمایت می کنند. وزارت امور خارجه‌ جمهوری اسلامی و سخنگوی دولت هم بدون اینکه نامی از روسیه ببرند، در توییتی عنوان کردند که «بر سر منافع ملی و تمامیت ارضی ایران با هیچ‌کس تعارف نداریم».  وزارت امور خارجه‌ جمهوری اسلامی هم روز گذشته سفیر روسیه را برای ارائه‌ توضیحات در مورد موضع اخیر مسکو به وزارت امورخارجه احضار کرد.. 

فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا واکنش دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به این اقدام روسیه کافی بوده است، به دیده‌بان ایران گفت: «موضع‌گیری آقای امیرعبداللهیان را دیدم ولی به نظرم این موضع‌گیری کافی نیست باید حتما نسبت به اقدامی که روسیه انجام داد، واکنش بیشتری از سوی دستگاه دیپلماسی نشان داده شود.»

وی خاطرنشان کرد: «نکته مهم دیگر این است که روس‌ها مرتکب خطای تاریخی شده‌اند. مسکو باید بداند که تاریخ را نمی‌توان تغییر داد و این سه جزیره پیکره ایران بزرگ است و نباید دست به چنین خطای سیاسی می‌زدند که اعتبار خودشان را در بین ملت ایران و کشورهای همسو کمرنگ کنند.»

شاعر تاجیک، مومن قناعت: از خلیج فارس می‌آید نسیم فارسی | ابر در شیراز می‌بارد چو سیم فارسی ! | شعری که به مذاق امرای آن خوش نیامد + جزئیات

مالکی درباره واکنشی که وزارت امورخارجه باید در پیش گیرد، به دیده بان ایران گفت: «اینکه سفیر روسیه را احضار کردند، اقدام خوبی بوده است ولی نباید از کنار این مسئله به سادگی گذشت؛ واکنش‌ها باید ادامه پیدا کند، باید ملاقات با مقامات ارشد روسیه صورت گیرد و علت را جویا شد. چراکه ممکن است کشورهای حوزه خلیج فارس بهره‌برداری کرده باشند.»

این نماینده مجلس ضمن تاکید براینکه روس‌ها باید برای اقدامی که انجام داده‌اند، پاسخی داشته باشند، افزود: «روس‌ها باید حرکت خود را جبران کنند. علیرغم هزینه‌های متعددی که ایران به خاطر دوستی با روس‌ها پرداخت می‌کند اما هیچگاه برای روسیه دوست بدی نبوده است.»

مالکی در پاسخ به اینکه آیا روسیه شریک خوبی برای ایران بوده و خواهد بود، گفت: «روس‌ها باید در رفتاری که انجام دادند، تجدید نظر کنند. روس‌ها در برخی از موضوعات بین‌المللی کنار جمهوری اسلامی بوده ‌اند ولی توقع این اقدام را از آن‌ها نداشتیم. به نظر من باید آن جبران کنند، هر چند که این موضع‌گیری در خاطر ملت ایران خواهد ماند.»

منبع : دیده بان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی اصغر از تهران ارسالی در

      روسیه متوجه شده ایران دارد با امریکا مذاکره میکند دارد برای ایران خط و نشان میکشد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه