ارسال به دیگران پرینت

افتتاح موزه آثار بنکسی در نیویورک؛

موزه بنکسی: جایی که هنر خیابانی جاودانه می‌شود

در این موزه ۱۶۰ اثر از بنکسی به تماشای عموم گذاشته شده‌اند.

موزه بنکسی: جایی که هنر خیابانی جاودانه می‌شود

حزیز وردر، موسس موزه، گفت قبل از همه‌گیری کرونا به ذهنش خطور کرده بود که آثار این هنرمند را حفظ کند.

افتتاح موزه آثار بنکسی در نیویورک

وی با اشاره به اینکه «تمام آثار هنری بنکسی ناپدید، دزدیده یا توسط شهرداری‌ها شسته شده است»، گفت معتقد بوده اگر کاری نکند آثار برای همیشه از بین می‌روند. از همین رو تیمی از هنرمندان خیابانی و ناشناس را گرد هم آورده تا آثار او را از نو بازسازی کنند.

1200x675_cmsv2_6d0aac85-99a8-5ce0-8cfc-4181b2f08762-8314628

در این موزه ۱۶۰ اثر از بنکسی به تماشای عموم گذاشته شده‌اند. آقای وردر درباره سرنوشت آثار بعد از موزه گفت: «وقتی کارمان تمام شد، همه چیز را نابود خواهیم کرد.»

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.

آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به وبی را از آن خود کرد.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه