خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

امنیت استانبول برای مسافران چطور است؟

استانبول از آن دسته شهرهای توریستی آسیایی است که در صدر محبوبیت ایرانیان قرار دارد. اما سؤالی که درباره سفر به این شهر وجود دارد امنیت آن است. آیا استانبول شهری امن برای گردشگران است؟ آیا می‌توان بدون دغدغه در آنجا گردش کرد و نگران هیچ چیز نشد؟ در ادامه به این سؤال شما جواب می‌دهیم.

امنیت استانبول برای مسافران چطور است؟

آیا استانبول امن است؟

اگر قصد سفر به استانبول را دارید پس از تهیه بلیط هواپیما و آماده شدن برای سفر احتمالاً پیش از سفر با این سؤال روبه‌رو می‌شوید که آیا راهی شهری امن هستید؟ باید بدانید که استانبول مانند هر شهر دیگر فرهنگ و چالش‌های خود را دارد. از آنجایی که این شهر در سال‌های اخیر مهاجران زیادی را جذب خود کرده است اتباع بیگانه فراوانی در آنجا زندگی می‌کنند.

به همین دلیل با طیف زیادی از افراد و وسع مالی روبه‌رو هستید. از طرفی پلیس استانبول به دلیل توریستی بودن این شهر به امنیت آن اهمیت فراوانی می‌دهد. به‌طوری‌که در مکان‌های شلوغ و توریستی می‌توان نیروهای پلیس را دید. این امر باعث امنیت خاطر مسافران شده است. ناگفته نماند که این دلیل نمی‌شود که پول و طلاهای خود را در معرض عموم قرار دهید!

سفر ارزان به استانبول

برای تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول با چند کلیک ساده از سفرمارکت اقدام کنید. همکاران ما با رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و حتی معرفی انواع تورها بهترین خدمات را تقدیمتان می‌کنند. اگر هم در طول پروسه رزرو دچار مشکل شدید کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

نکات سفر به استانبول

در ادامه برخی نکات که گردشگران باید بدانند را مطرح می‌کنیم. به یاد داشته باشید که نکات فوق صرفاً برای امنیت خاطر شماست تا سفری بی‌خطر و خاطره‌انگیز داشته باشید.

تمام پول‌های خود را یک جا قرار ندهید

برای اینکه خطر از دست دادن سرمایه نقدی خود را کم کنید اسکناس‌های خود در جاهای گوناگون قرار دهید. برای مثال بخشی از آن‌ها در چمدان قرار دهید و برخی دیگر را در جیب‌های مخفی ساک دستی. با پخش کردن پول خود دردسترس‌بودن کل بودجه شما کم می‌شود. با این کار دیگر نگران به سرقت رفتن یا گم شدن سرمایه خود نیستید.

با کیف پر از پول راهی پاساژها نشوید

همه ما دوست داریم تا در سفر به استانبول خرید کنیم و با دست پر برگردیم. اما این دلیل نمی‌شود که تمام پول‌هایمان را همراه ببریم. این کار ریسک سرقت آن‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است بودجه‌بندی کنید و تنها با بخشی از پول‌هایتان راهی شهرگردی شوید. همچنین در طول گردش مراقب کیف و جیب خود باشید.

طلا به خود آویزان نکنید

درست است که برخی افراد علاقه به استفاده از طلا دارند؛ اما این دلیل نمی‌شود که با زیورآلات زیاد راهی سفر شوند. همواره توصیه ما به گردشگران این است که بدون زیورآلات و طلا راهی ترکیه شوند و امنیت خود را حفظ کنند. همچنین مانع از استفاده طلا توسط کودکان شوید. زیرا سرقت از کودکان بسیار آسان است و امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

از افراد غریبه چیزی قبول نکنید

هرگز از افراد غریبه کیف یا ساک دستی قبول نکنید. این امر می‌تواند در فرودگاه یا خیابان رخ دهد و منجر به بروز حوادث شود. تعامل با افراد غریبه در سفر می‌تواند باعث اتفاقاتی از قبیل حمل مواد مخدر یا داروهای غیرمجاز شود؛ لذا سعی کنید در کشور غریب مشکلات امنیتی برای خود ایجاد نکنید.

گواهینامه بین‌المللی همراه داشته باشید

اگر قصد رانندگی در استانبول دارید پیش از عزیمت گواهینامه خود را بین‌المللی کنید. با این کار رانندگی در این شهر قانونی است و دچار مشکلات جانی و مالی نخواهید شد. به یاد داشته باشید که از قبل درباره علائم رانندگی در این شهر اطلاعات کسب کنید و هرآنچه که لازم است را یاد بگیرید. همچنین سعی کنید به قوانین احترام بگذارید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید.

یک کپی از مدارک خود داشته باشید

قبل از سفر به استانبول از مدارک خود (پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و غیره) اسکن بگیرید. با این کار در صورت گم کردن مدارک می‌توانید هویت خود را به پلیس اثبات کنید. این نکته حتی در سفرهای داخلی نیز می‌تواند مفید باشد و خیالتان را آسوده‌تر کند.

شنا در ساحل با امنیت کامل

اگر پس از گردش در استانبول راهی شهرهای ساحلی شدید حتماً در مناطق از پیش تعیین شده شنا کنید. با این کار امنیت جانی شما حفظ می‌شود و سفری بی‌دغدغه خواهید داشت. به یاد داشته باشید که همواره از موج‌های بزرگ فاصله بگیرید و مراقب کودک خود باشید. همچنین همواره تابع دستورات غریق نجات باشید تا خطری متوجه شما نباشد. فراموش نکنید که به علائم هشدار توجه کنید و به کودکان هم آن‌ها را یاد بدهید.

امن‌ترین محله‌های استانبول کدام‌اند؟

حالا که دانستیم نکات اصلی امنیت در سفر به استانبول چیست بد نیست تا امن‌ترین محله‌های این شهر هم آشنا شوید. یکی از امن‌ترین آن‌ها بشیکتاش نام دارد. این منطقه در عین امن بودن جان می‌دهد برای شهرگردی. بشیکتاش در نزدیکی ساحل قرار گرفته است و جاهای تفریحی زیادی دارد. با وجود توریستی بودن و ازدحام زیاد پلیس امنیت این محدوده را به‌خوبی تأمین کرده است.

در آنجا می‌توان از کاخ دلما باغچه دیدن کرد و به کاخ ییلدیز رفت. بشیکتاش از جمله بهترین مناطق استانبول است که گردش در آن را نباید از دست داد. بی‌اغلو؛ سارییر، باکرکوی و شیشیلی از دیگر مناطق امن استانبول است که بد نیست با آن‌ها آشنا شوید و در آنجا هم گردش کنید.

امن‌ترین شهرهای ترکیه

به جز استانبول دیگر شهرهای امن ترکیه را نیز باید بشناسید. از جمله آن‌ها می‌توان به بورسا، آنتالیا، ازمیر و آنکار اشاره کرد. این شهرها هم توریستی‌اند و هم مهاجرپذیر. به همین دلیل دولت ترکیه همواره بر امنیت آن‌ها تأکید دارد. اگر با تور استانبول راهی می‌شوید راهنمای گردشگری شما اطلاعات لازم را در این باره ارائه خواهد داد؛ لذا نگران این مسئله هم نباشید.

شماره‌های ضروری ترکیه

در سفر به استانبول بد نیست تا با شماره‌های ضروری آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

  • پلیس ترکیه 117
  • حوادث اضطراری 145
  • راهنمایی بزرگسالان 14
  • راهنمایی کودکان و نوجوانان 147
  • کمک اضطراری ALO 119
  • کمک پزشکی 144

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه