ارسال به دیگران پرینت

پادکست های فارسی

کدام پادکست های فارسی را گوش کنیم | از دنیای ادبیات تا روانشناسی و رشد فردی

پادکست‌های شنیدنی بسیاری به زبان فارسی منتشر می‌شوند که علاوه‌‌بر سرگرم‌کردن اطلاعات بسیاری به شنوندگان ارائه می‌دهند.

کدام پادکست های فارسی را گوش کنیم | از دنیای ادبیات تا روانشناسی و رشد فردی

کدام پادکست های فارسی را گوش کنیم

پادکست‌های شنیدنی بسیاری به زبان فارسی منتشر می‌شوند که علاوه‌‌بر سرگرم‌کردن اطلاعات بسیاری به شنوندگان ارائه می‌دهند.

پادکست‌ این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا هم‌زمان با گوش‌دادن به محتوای دلخواهشان، به بقیه‌ی کارهای روزانه‌‌شان نیز رسیدگی کنند. فرقی ندارد در حال رانندگی باشید یا شستن ظرف، همیشه می‌توانید از گوش‌دادن به برنامه‌ی صوتی دلخواه خود لذت ببرید.

اکنون مدتی است که گروه‌های زیادی فعالیتشان را درزمینه‌ی تولید برنامه‌های صوتی آغاز کرده‌اند. همین‌حالا نیز پادکست‌ هایی برای دانشجویان و سایر افراد منتشر می‌شوند که علاوه‌‌بر سرگرم‌کننده‌بودن، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند.

در این مقاله، قصد داریم برخی از پادکست‌های فارسی برتر حال‌حاضر را معرفی کنیم. 

رادیو تراژدی

کاور پادکست تراژدی به رنگ نارنجی

رادیو تراژدی از شهریور ۱۳۹۹ فعالیتش را آغاز کرده است و هر ماه یک اپیزود‌ درباره‌ی داستان زندگی شخصیت‌هایی منتشر می‌کند که کمتر شناخته‌شده‌اند و اطلاعات کمی از آن‌ها در فضای مجازی وجود دارد. این داستان‌ها دستاورد تحقیقات زیاد و برپایه‌ی واقعیت منتشر می‌شوند.

پوشه

لوگوی پادکست پوشه

اگر به تاریخ علاقه‌ دارید، پادکست پوشه را از دست ندهید. پوشه برنامه‌ای مملو از اتفاقات جذاب زمان قدیم است. امیرحسین مددی در برنامه‌ی صوتی‌اش روی مسائل مهم تاریخی تمرکز دارد و ما را به گذشته‌ها می‌برد.

بی‌پلاس

کاور پادکست بی پلاس با آیکون عینک

چنل‌بی از اردیبهشت ۱۳۹۷ پادکست جدیدی به نام بی‌پلاس راه‌اندازی کرد که هر اپیزود به خلاصه‌ی کتاب‌های غیرداستانی اختصاص دارد. در هر قسمت این پادکست ضمن بررسی کتاب، خلاصه و توضیحاتی با هدف معرفی و تشویق مخاطب به کتاب‌خوانی ارائه می‌شود تا شنونده درباره‌ی خواندن یا نخواندن آن کتاب تصمیم بگیرد.

جافکری

کاور پادکست و لوگوی جافکری

ایده‌ی اولیه‌ی راه‌اندازی پادکست جافکری فروردین ۱۳۹۹ شکل گرفت و ۶ ماه بعد، اولین اپیزودِ آن منتشر شد. این پادکست همان‌طور‌که از نامش پیدا است، جایی برای فکر‌کردن است و در هر اپیزود با مطرح‌کردن موضوعی برای برای بهبود تجربه‌ی زیستن، شنونده را به فکر فرو‌می‌برد.

رادیو یوری

کاور و لوگوی پادکست یوری به رنگ قرمز

یوری (در زبان ژاپنی پرنده زیبای خِرَد) اولین پادکست اختصاصی انیمه و مانگا و فرهنگ ژاپن به زبان فارسی است که قصد دارد هر شنونده‌ای را با این فرهنگ زیبا آشنا کند.

فیکشن

کاور و لوگوی پادکست فیکشن

پادکست فیکشن یکی از پادکست‌های چندگوینده‌‌ی فارسی با تم ترسناک و دلهره‌‌آور است که هر اپیزود آن اتفاقی واقعی و بدون منطق را روایت می‌کند. این پادکست برای افراد کوچک‌تر از ۱۵ سال یا بیماران قلبی مناسب نیست.

 

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه