ارسال به دیگران پرینت

دکوراسیون | دکوراسیون داخلی

چگونه بدون هزینه دکوراسیون اتاق نشیمن را زیباتر جلوه دهیم؟ | 8 روش برای تغییر دکوراسیون داخلی

با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش موجودی حساب‌های بانکی، جابه‌جایی به مکان جدید دشوارتر شده است. به همین دلیل، شاید به دنبال راه‌هایی برای استفاده بهینه از فضای فعلی خود بدون صرف هزینه باشید.

چگونه بدون هزینه دکوراسیون اتاق نشیمن را زیباتر جلوه دهیم؟ | 8 روش برای تغییر دکوراسیون داخلی

۸ روش پیشنهادی طراحان داخلی برای زیباتر جلوه دادن اتاق نشیمن بدون صرف هزینه

با توجه به افزایش قیمت مسکن و کاهش موجودی حساب‌های بانکی، جابه‌جایی به مکان جدید دشوارتر شده است. به همین دلیل، شاید به دنبال راه‌هایی برای استفاده بهینه از فضای فعلی خود بدون صرف هزینه باشید. در این راستا، طراحان داخلی بهترین روش‌های خود را برای ارتقای دکوراسیون منزل، به خصوص اتاق نشیمن، بدون صرف هزینه به اشتراک گذاشته‌اند:

۱. پاکسازی فضا و حذف لوازم غیرضروری:

اولین قدم، خلاص شدن از شر وسایلی است که به آنها نیاز ندارید. این کار به ایجاد فضایی آرام‌تر و دلبازتر کمک می‌کند. تارا دنیس، طراح داخلی، می‌گوید: "هدف از این کار، حذف آثار هنری یا مبلمان زیبا نیست، بلکه مرتب‌سازی و حذف اقلام غیرضروری برای ایجاد فضایی منظم‌تر است تا بتوانید از تمام لوازم و اکسسوری‌های زیبایی که دارید، نهایت استفاده را ببرید."

اقامت در اتاق های هتل الماس 2 مشهد؛ خاطره ای درخشان از سفر به مشهد

۲. دسته‌بندی اقلام:

اگر در اتاق نشیمن خود اقلام یا اشیاء تزئینی کوچک زیادی دارید، سعی کنید آنها را دسته‌بندی کنید تا تمیزتر و هدفمندتر به نظر برسند. دنیس توصیه می‌کند هنگام دسته‌بندی، تعداد آیتم‌ها را فرد نگه دارید.

۳. آویزان کردن پرده‌ها در ارتفاع بالاتر:

آویزان کردن پرده‌ها از نقطه‌ای بالاتر می‌تواند فضایی زیباتر و بزرگ‌تر ایجاد کند. یاسمین ال سانیورا، طراح داخلی، می‌گوید: "یکی از راه‌های کم‌هزینه برای ارتقای فوری اتاق نشیمن، نزدیک‌تر کردن میله پرده به سقف است. این کار باعث می‌شود که چشم‌ها به سمت بالا کشیده شده و دیوارها بلندتر به نظر برسند."

۴. تغییر چیدمان مبلمان:

تغییر چیدمان مبلمان راهی آسان و کم‌هزینه برای ایجاد تنوع در اتاق نشیمن است. دیانا هاتاوی، طراح داخلی، می‌گوید: "بعد از مدتی که با یک چیدمان زندگی می‌کنید، به آن عادت می‌کنید. در این صورت، تنها چیزی که نیاز دارید یک چیدمان جدید برای ایجاد ظاهری نو است."

۵. سازماندهی مجدد قفسه کتاب:

تغییر چیدمان قفسه کتاب‌های اتاق نشیمن راهی آسان برای دستیابی به ظاهری جدید بدون صرف تلاش زیاد است. جید جوینر، طراح، می‌گوید: "به جای مرتب کردن کتاب‌ها بر اساس اندازه، آنها را بر اساس رنگ دسته‌بندی کنید. این کار بلافاصله به فضا احساس تازگی می‌بخشد."

۶. تغییر میز جلومبلی:

تغییر میز جلومبلی با استفاده از وسایلی که از قبل دارید می‌تواند به اتاق نشیمن شما طراوت ببخشد. جسیکا مک‌کارتی، طراح داخلی، می‌گوید: "از اقلام سایر قسمت‌های خانه برای جذاب‌تر کردن میز جلومبلی خود استفاده کنید. چند کتاب را روی هم بچینید، یک شمع روی آن بگذارید و با چند شاخه گل به آن طراوت ببخشید."

۷. یافتن کاربردهای جدید برای اقلام موجود:

یافتن کاربردهای جدید برای اقلامی که دارید، راهی عالی برای استفاده مجدد از آنهاست. مک‌کارتی می‌گوید: "به عنوان مثال، می‌توانید به جای پاتختی یا میز عسلی از یک چهارپایه یا صندلی استفاده کنید. چند کتاب روی هم قرار دهید و یک چراغ رومیزی اضافه کنید. هیچ‌کس متوجه نخواهد شد که این قرار نبود میز کناری باشد."

۸. استفاده از میوه‌های تازه به عنوان دکوری:

انتقال غذا از آشپزخانه به اتاق نشیمن می‌تواند ظاهری جدید به فضای شما ببخشد و رنگ و بو به آن اضافه کند. مک‌کارتی می‌گوید: "یک کاسه چوبی بزرگ پر از پرتقال، لیمو و سیب می‌تواند رنگ‌های زیبایی به فضای اتاق نشیمن ببخشد."

با اعمال این ترفندهای ساده و کم‌هزینه می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، به اتاق نشیمن خود طراوت و زیبایی ببخشید و از فضای آن لذت ببرید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه