ارسال به دیگران پرینت

قربانی | حرف های قربانی

گله های قربانی | قربانی در این گفت و گو چه گفت

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با وجود اینکه در این رشته ۱۹۰ مدال توزیع می‌شود اما به دلیل مشکلاتی که پیش روی تیراندازی قرار دارد هنوز در جامعه به خوبی شناخته نشده‌ایم

گله های قربانی | قربانی در این گفت و گو چه گفت

قربانی گفت :رشته تیراندازی برای مردم ناشناخته است

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: با وجود اینکه در این رشته ۱۹۰ مدال توزیع می‌شود اما به دلیل مشکلاتی که پیش روی تیراندازی قرار دارد هنوز در جامعه به خوبی شناخته نشده‌ایم.

جزئیات تیراندازی در مجیدیه تهران

مرتضی قربانی  به اتفاقات سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از رویدادهای مهم ۱۴۰۳ سخن گفت. او مهم‌ترین مشکل فدراسیون تیراندازی را تامین سلاح و مهمات و البته به روز کردن تجهزات تیراندازی عنوان کرد. قربانی اظهار داشت: ورزش تیراندازی به دلیل شرایط خاصی که دارد از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر این شناخت و درک وجود نداشته باشد در مسیر به مشکلات بسیاری می‌خوریم که در نتایج تاثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: تیراندازی حدود ۷۰ سال عمر دارد و در این مدت متاسفانه سرمایه‌گذاری اساسی نگرفته است. در چند سال اخیر هم با توجه به ۸ سال جنگ تحمیلی و مشکلاتی که برای کشورمان ایجاد کردند آنطور که باید و شاید حرکت نکردیم و در صدد هستیم با کارهای زیربنایی این موضوع را مدیریت کنیم.

قربانی گفت: هر مجموعه‌ای نیاز به پشتیبانی دارد؛ در تیم ملی هم باید با همین نگاه کار کرد. اگر به تیم ملی قبل نگاه می‌کردیم، در جا می‌زدیم چراکه سن نفرات بالا می‌رود و از گردونه مسابقات خارج می‌شوند. پس نیاز بود تا نیروهای تازه، جوان و با انگیزه را وارد چرخه کنیم.

وی تصریح کرد: در این دو سال رقمی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای فشنگ، ساچمه و بشقاب اهداف پروازی هزینه پرداخت کرده‌ایم، تیراندازی رشته‌ای تجهیزات محور است و با توجه به این که سلاح‌ها شخصی بوده و هر ورزشکار باید تفنگ خود را داشته باشد این هزینه‌ها بالاتر هم می‌رود.

رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: در این مدت با اجرای طرح استعدادیابی سعی کردیم بهترین‌های کشور را انتخاب و روی روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. ۸۰۰ نفر را در رده‌های سنی داشتیم که از بین آنها ۱۲۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۲۰ جوان و نوجوان برای تفنگ و همین تعداد هم برای تپانچه انتخاب شدند که در حال تمرین هستند تا به شرایط مطلوب برسند. در مورد اهداف پروازی هم شرایط را بررسی کردیم و دیدیم همه نفرات قدیمی هستند و در این سال‌ها نیز خروجی خوبی ثبت نشده است. در این بخش هم به جوان‌ها اعتماد کردیم و مزد آن را گرفتیم.

قربانی گفت: محمد بیرانوند که ۱۵ سال و ۶ ماه سن دارد موفق شد تاریخ‌ساز شود. او با کسب مدال طلا و سهمیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در رقابت‌های اهداف پروازی قهرمانی آسیا در کویت نام خود را به عنوان یک پدیده ثبت کرد و امیدواریم در پاریس هم عملکرد خوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته مشکلاتی داریم که باید رفع شود. به روز کردن تجهیزات ورزشکاران خیلی مهم است و این را نباید از یاد برد. به عنوان مثال در یکی از مسابقات لوله سلاح بیرانوند دچار حادثه شد و امکان داشت صورت این ورزشکار صدمه ببیند. متاسفانه گرانی تجهیزات برای تیراندازی دردساز شده و باید این موضوع به شکلی برطرف شود. تا حد امکان سعی کرده‌ایم برخی از موانع را از پیش رو برداریم، به عنوان مثال در بحث خوابگاهی یا تغذیه قدم‌هایی برداشته شده است و برای ملی‌پوشان حقوقی در نظر گرفته‌ایم که بر اساس سطح بندی به آنها پرداخت می‌شود. بیمه قهرمانان را هم انجام داده‌ایم اما توان فدراسیون به تنهایی پاسخگوی نیازها نیست و باید بخش‌های دیگر هم در این راستا به ما کمک کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: کوچکترین مشکل و ناراحتی در این رشته، روی نتایج و عملکرد ورزشکاران تاثیر منفی دارد. ساچمه ۱۵۰ هزار تومانی الان به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده و تامین آن کار آسانی نیست. در اهداف پروازی هم نیاز به فشنگ داریم و اگر می‌خواهیم در سطح جهان مدال‌آور باشیم باید به تعداد زیاد این تجهیزات را در اختیار ورزشکار قرار دهیم تا بتواند تمرین کرده و خود را در شرایط مطلوب قرار دهد.

قربانی گفت: یکی دیگر از مشکلات تیراندازی این است که به خوبی برای مردم و جامعه شناخته نشده چراکه با توجه به ۱۹۰ مدالی که در این رشته توزیع می‌شود فرصت خوبی برای حضور و موفقیت جوانان مستعد است اما گرانی و مشکلاتی که عنوان شد مانع بزرگی در این راه است. در این مدت ۲۹ مرحله اردوی بزرگسالان را در رشته‌های مختلف، ۴ مرحله استعدادیابی و ۵ مرحله اردوی جوانان و نوجوانان را برگزار کردیم و بدهی‌های داوران را که از سال ۹۱ باقی مانده را هم پرداخت کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ چه بود، گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی تپانچه ۲۵ متر درجام‌جهانی باکو توسط هانیه رستمیان، کسب نخستین مدال میکس تپانچه در بازی‌های آسیایی توسط امیر جوهری‌خو و هانیه رستمیان، نایب قهرمانی در تپانچه ۱۰ متر تیمی مردان آسیا توسط جواد فروغی، سجاد پورحسینی و امیر جوهری‌خو، رکوردشکنی نجمه خدمتی و پوریا نوروزیان در تفنگ سه‌وضعیت قهرمانی آسیا و نایب قهرمانی جهان در میکس تفنگ بادی ۱۰ متر توسط شرمینه چهل امیرانی و امیر محمد نکونام از مهم‌ترین نتایج تیراندازی در این مدت بوده است

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه