ارسال به دیگران پرینت

چهارشنبه‌سوری نکات ایمنی چهارشنبه‌سوری

چهارشنبه‌ سوری یا چهارشنبه سوزی؟ | نکات ایمنی را جدی بگیرید!

مسئولین امدادی و نجات کشور در آستانه چهارشنبه‌سوری هشدارهای لازم را اعلام کردند.

چهارشنبه‌ سوری یا چهارشنبه سوزی؟ | نکات ایمنی را جدی بگیرید!

چهارشنبه‌سوری یا چهارشنبه‌سوزی؟

نکات ایمنی را جدی بگیرید!

مسئولین امدادی و نجات کشور در آستانه چهارشنبه‌سوری هشدارهای لازم را اعلام کردند. این جشن باستانی ایرانیان در سال‌های اخیر به دلیل رفتارهای خطرناک برخی افراد، به جای شادی، غم و اندوه به ارمغان آورده است. امسال نیز آمارها نشان می‌دهد که تعداد مصدومان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. مدیرعامل آتش‌نشانی تهران می‌گوید که امسال دو چهارشنبه‌سوری داریم و دستگاه‌های امدادی برای هر دو سه‌شنبه پایانی سال در آماده‌باش هستند.

درخواست ثبت تمام آیین‌های باستانی به نام‌های درست و تاریخی‌شان در تقویم+لینک کارزار

هشدار مدیرعامل آتش‌نشانی:

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حوادث چهارشنبه‌سوری، گفت: متأسفانه بی‌احتیاطی برخی افراد در این روز، حوادث تلخی را رقم می‌زند که ممکن است به سوختگی، قطع عضو و حتی مرگ منجر شود.

وی با تأکید بر کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» گفت: ما مخالف برگزاری این جشن نیستیم، اما باید شرایط برگزاری برای همه ایمن باشد.

آمادگی آتش‌نشانی:

محمدی از فعال بودن ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در روز چهارشنبه‌سوری و همچنین حضور ۱۸۰۰ آتش‌نشان در ۱۰۰۰ نقطه از شهر تهران خبر داد.

معاون اورژانس تهران:

مهرسروش، معاون اورژانس تهران، با بیان اینکه بیشترین آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه‌سوزی، کودکان ۷ تا ۱۷ ساله هستند، از والدین خواست که نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

وی از آماده‌باش اورژانس در این شب خبر داد و گفت: مرخصی همه همکاران اورژانس در روز چهارشنبه‌سوری لغو شده و هلی‌کوپتر، موتور آمبولانس و دستگاه‌های آمبولانس در حال آماده‌باش هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران:

جلال ملکی، سخنگوی آتشنشانی تهران، با اشاره به ورود مواد خطرناک و عدم آموزش نحوه استفاده از آنها در سال‌های اخیر، تأکید کرد که هیچ مخالفتی با اصل چهارشنبه‌سوری وجود ندارد، بلکه با چهارشنبه‌سوری خطرناک مخالفیم.

نقش خانواده‌ها:

ملکی نقش خانواده‌ها را در آموزش فرزندان و هدایت آنها به سمت تخلیه هیجانات به صورت صحیح، بسیار مهم و حیاتی دانست.

توصیه‌های ایمنی:

در کنار آتش‌هایی که خودتان روشن نکرده‌اید، نایستید.

از روشن کردن آتش در کنار درختان، بوته‌ها، علفزارها، ماشین‌ها و داخل پارکینگ‌ها خودداری کنید.

به هیچ عنوان از روی آتش نپرید.

از روشن کردن بالن آرزوها خودداری کنید.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران

سرهنگ حسین شهابی معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران نیز  در سخنانی با اشاره به تهیه کنندگان و فروشندگان مواد محترقه از چشمان پلیس دور نخواهند ماند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید با فرزندان خود همراهی داشته باشند و آنها را به تنهایی رها نکنند و جشن را به صورت محله محور و در مقابل درب منازل خود به صورت کم خطر اجرا نمایند. برای لحظه شادی باید ارزشگذاری کرد و بسنجیم که یک لحظه شادی چقدر ارزش دارد که بخواهد یک عمر قطع عضو و مشکل را برای فرد ایجاد کند.

وی با تاکید بر لزوم تهیه مستند از افرادی که در سالهای گذشته خواسته و ناخواسته دچار مشکل شده‌اند اذعان کرد: اگر این مستندات از صدا و سیما پخش شود و تجربیات برای مردم بازگو شود، گام مهمی برای بازدارندگی و کاهش انگیزه برداشته خواهد شد.

وی همچنین در خاتمه با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی مردم نیست خاطرنشان کرد: پلیس سعی می‌کند تا محیط امنی را برای مردم فراهم کند و خانواده‌ها نیز در کنار فرزندان خود باشند تا بتوانند آنها را کنترل کنند.

وی در پایان از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

چهارشنبه‌سوری فرصتی برای شادی در کنار یکدیگر است، نه به قیمتی جان خود و دیگران!

سه‌شنبه آخر سال را به سه شنبه آخر عمر تبدیل نکنیم!

 

منبع : رکنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه