ارسال به دیگران پرینت

زبان دوم | زبان دوم دنیا

کدام زبان های دنیا به عنوان زبان دوم بیشتر استفاده می شوند؟ | زبان فارسی رتبه چندم است؟

در این مطلب درباره ی زبان هایی صحبت خواهیم کرد که بیشتر از سایر زبان های دنیا به عنوان زبان دوم مورد استفاده قرار می گیرند. این فهرست بر اساس تعداد افرادی که در دنیا از این زبان ها به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند، است.

کدام زبان های دنیا به عنوان زبان دوم بیشتر استفاده می شوند؟ | زبان فارسی رتبه چندم است؟

کدام زبان های دنیا به عنوان زبان دوم بیشتر استفاده می شوند؟

در این مطلب درباره ی زبان هایی صحبت خواهیم کرد که بیشتر از سایر زبان های دنیا به عنوان زبان دوم مورد استفاده قرار می گیرند. این فهرست بر اساس تعداد افرادی که در دنیا از این زبان ها به عنوان زبان دوم خود استفاده می کنند، است.

۱- انگلیسی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۱،۰۷۶،۷۶۶،۱۲۰ نفر

بیش از یک میلیارد نفر در دنیا از انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند، امری که این زبان را در صدر این فهرست قرار داده است. انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در حوزه ی تجارت شناخته می شود و زبان رسمی بسیاری از کشورهای دنیا هم هست.

۲- هندی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۲۶۴،۸۰۳،۹۰۰ نفر

زبان هندی رایج ترین زبان در هند است. این زبان شباهت هایی به زبان اردو دارد و به خانواده ی زبان های هندوآریایی تعلق دارد.

۳- فرانسوی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۲۲۹،۰۳۴،۰۳۰ نفر

بیش از ۲۲۹ میلیون نفر در دنیا از فرانسوی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. فرانسوی گرچه زبان رسمی فرانسه و چند کشور دیگر دنیا است، اما زبان رسمی برخی سازمان های بین المللی مانند کمیته بین المللی المپیک هم هست.

۴- چینی ماندارین

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۱۹۸،۹۸۵،۰۰۰ نفر

چینی ماندارین که بیش از ۱۹۸ میلیون نفر در دنیا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می کنند، نوعی زبان چینی است. ماندراین رایج ترین زبان در چین و تایوان است.

۵- اردو

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۱۶۱،۱۶۲،۸۰۰ نفر

بیش از ۱۶۱ میلیون نفر در دنیا از زبان اردو به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. زبان اردو به خانواده ی زبان های هندوآریایی تعلق دارد و زبان رسمی کشور پاکستان است.

۶- اندونزیایی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۱۵۵،۴۴۷،۱۰۰ نفر

اندونزیایی نوعی زبان مالایی و زبان رسمی کشور اندونزی است. بیش از ۱۵۵ میلیون نفر در دنیا از این زبان به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

۷- روسی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۱۰۷،۹۸۷،۹۸۰ نفر

زبان روسی که بیش از ۱۰۷ میلیون نفر در دنیا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می کنند، به خانواده ی زبان های اسلاوی تعلق دارد و زبان رسمی کشور روسیه است.

۸- اسپانیایی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۷۴،۰۱۴،۹۳۰ نفر

بیش از ۷۴ میلیون نفر در دنیا از زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. اسپانیایی زبانی رومی، متعلق به خانواده ی زبان های هندواروپایی است و علاوه بر اسپانیا، زبان رسمی ۱۹ کشور دیگر دنیا از جمله بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی است.

۹- آلمانی استاندارد

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۵۷،۹۶۳،۸۰۰ نفر

آلمانی یکی از رایج ترین زبان ها در اروپا، به ویژه در آلمان، سوئیس، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین است. آلمانی به خانواده ی زبان های هنداروپایی تعلق دارد و بیش از ۵۷ میلیون نفر در دنیا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

۱۰- بنگالی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۳۹،۰۱۹،۸۸۰ نفر

بیش از ۳۹ میلیون نفر در دنیا از بنگالی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. بنگالی زبان رسمی کشور بنگلادش است و به خانواده ی زبان های هندوآریایی تعلق دارد. این زبان همچنین یکی از زبان های رایج در هند است.

– فارسی ایرانی

تعداد صحبت کنندگان به عنوان زبان دوم: ۲۱،۴۳۱،۰۰۰ نفر

زبان فارسی ایرانی، در جایگاه چهاردهم این فهرست قرار دارد. از این زبان در برخی کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس، مانند بحرین، عمان و امارات هم استفاده می شود. بیش از ۲۱ میلیون نفر دنیا از زبان فارسی ایرانی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند.

منبع : nsidermonkey
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه