ارسال به دیگران پرینت

پندینگ اردر | پندینگ اردر در فارکس

پندینگ اردر در فارکس چیست؟

چکیده : پندینگ اردر یا سفارشات مشروط از انواع سفارشات هستند که به منظور خرید و فروش یک جفت ارز یا دارایی با قیمت خاصی و مشخصی انجام می‌شود.

پندینگ اردر در فارکس چیست؟

پندینگ اردر در فارکس چیست؟

چکیده : پندینگ اردر یا سفارشات مشروط از انواع سفارشات هستند که به منظور خرید و فروش یک جفت ارز یا دارایی با قیمت خاصی و مشخصی انجام می‌شود.

 

پندینگ اردر در فارکس چیست؟

بازار فارکس یکی از بازارهای سرمایه است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و توجه عده بسیاری از سرمایه‌داران را به خود جلب کرده است. معامله‌گران در این بازار همواره به دنبال آشنایی با نحوه معاملات مختلف هستند. از بین این شیوه‌های نوین، می‌توان به تحلیل تکنیکال، متاتریدر و پندینگ اردر اشاره کرد. پندینگ اردر یا سفارشات مشروط از انواع سفارشات هستند که به منظور خرید و فروش یک جفت ارز یا دارایی با قیمت خاصی و مشخصی انجام می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی دقیق مفهوم این نوع معامله خواهم پرداخت.

پندینگ اردر چیست؟

بازار فارکس، یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی آنلاین است. در این بازار، نوسانات شدیدی رخ می‌دهد که معمولاً باعث می‌شود بروکرها و معامله‌گران تازه‌کار، ساعت‌ها از وقت خود را صرف بررسی نوسانات بازار ارزی کنند. برای جلوگیری از هدر رفت وقت و انرژی، ابزارها و اردرهای متنوعی مانند پندینگ اردر خلق‌شده است پندینگ اردر یکی از انواع معاملات است که به معنای خرید و فروشی از پیش تعیین‌شده است که برای تعیین و تغییر سطوح حمایت ومقاومت مورد استفاده قرار می‌گیرد.مفهوم پندینگ اردر یا همان سفارش (Order) به‌طورکلی به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

مارکت اردر Market Order

مارکت اردر همان سفارش به قیمت بازار است که توسط معامله‌گر به کارگزار ابلاغ می‌شود. این دسته از معاملات فارکس به‌صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرند، یعنی در همان لحظه جهت خرید و فروش جفت ارز، با استفاده از آن اقدام می‌کنند. از این قابلیت، زمانی استفاده می‌شود که ورود به معامله مهم‌تر از قیمت ورود به معامله است.

 

پندینگ اردر Pending Order

دستوراتی شرطی و از پیش تعیین‌شده هستند که زمانی که قیمت جفت ارز به یک سقف مشخص برسد، انجام می‌شوند. به‌طورکلی معامله‌گران با استفاده از آن، به خرید یا فروش دارایی خود می‌پردازند.

انواع پندینگ اردر در فارکس

همانطور که ذکر شد، سفارش در حال انتظار در فارکس (Pending order in forex) به یکی از انواع سفارشات گفته می‌شود که به جهت خرید و فروش یک جفت ارز با قیمت خاص انجام می‌شود. ثبت این سفارش زمانی اجرا می‌شود که قیمت جفت ارزهای معاملاتی، به قیمت مشخص‌شده از طرف کارگزاری و یا بروکر برسد. در بازار فارکس پندینگ اردر، 4 دستور شرطی رایج برای ثبت سفارشات معلق (Pending Orders) وجود دارد که هرکدام هدف خاصی دارند. انواع اردرهای مورد استفاده در بازار معاملات عبارت‌اند از:

بای لیمیت

معامله‌گران به کمک این دستور سفارش خرید خود را پایین‌تر از قیمت جاری در بازار، در سیستم ثبت می‌کند؛ زیرا او اعتقاد دارد که قیمت کنونی بازار بالا است و قصد دارد با قیمت مناسب‌تر و پایین‌تری معامله خود را انجام دهد.

سل لیمیت

به کمک دستور سل لیمیت، کاربر می‌تواند سفارش فروش مدنظر خود را بالاتر از قیمتی که در سیستم است ثبت کند. با این کار می‌تواند زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، جفت ارز مورد نظر را با قیمت بالاتری به فروش برساند. لازم به ذکر است که این قابلیت سبب افزایش میزان سود ناشی از فروش ارز خواهد شد.

بای استاپ

در دستور بای استاپ برعکس بای لیمیت، بروکر سفارش خرید خود را بالاتر از قیمتی که در سیستم است در سیستم ثبت می‌کند. معامله‌گر قصد دارد تا قیمت مقاومت را شکسته و یک بریک اوت (Break out) رقم زند.

سل استاپ

این دستور که به متاتریدر شباهت دارد، به معامله‌گر بازار فارکس کمک می‌کند تا دستور سفارش فروش خود را از قیمتی که در سیستم ثبت می‌شود، پایین‌تر بزند.

مزایای پندینگ اردر در معاملات فارکس

اردرها و به‌خصوص دستورات پندینگ اردر، تاثیرات بسزایی در موفقیت در معاملات ارزی به همراه دارند. با استفاده از این قابلیت می‌توان انتظاری که از قیمت معاملات داشت را تعیین کرد. برخی از مزایای مهم این قابلیت عبارت‌اند از:

  • اردر گذاری به شما این امکان را می‌دهد تا با سطح قیمت مدنظر خود به فارکس وارد شوید.

  • این قابلیت از تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای بروکرها که ممکن است در اثر تغییرات ناگهانی بازار اتفاق بیفتد، جلوگیری می‌کند.

  • انعطاف‌پذیری در استراتژی پندینگ، معاملاتی را برای شما فراهم کرده و امکان برنامه‌ریزی برای ورود به فارکس در شرایط مناسب را فراهم می‌کند.

  • به‌منظور مدیریت ریسک‌ها و ضررهای احتمالی از پندینگ اردر استفاده می‌شود.

  • جهت مدیریت و تنظیم دو سطح ورودی و خروجی جهت تجارت، از این قابلیت استفاده می‌شود.

  • به تریدرها کمک می‌کند تا در پایبندی به برنامه معاملات خود نظم و دقت بیشتری را به خرج دهند و از تصمیم‌گیری‌های احساسی و لحظه‌ای خودداری کنند.

نحوه اردرگذاری در فارکس

برای انجام این کار در اولین قدم تصمیم بگیرید که قرار است چه چیزی را در فارکس بخرید یا بفروشید و سپس جزئیات آن را نیز مشخص کنید؛ سپس مراحل زیر را به ترتیب و با دقت طی کنید:

  • پلتفرم معاملاتی خود و یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را برای ثبت سفارشات در انتظار خود انتخاب کنید.

  • بعد از تعیین پلتفرم، روی گزینه New order کلیک کرده و سپس گزینه Trade را انتخاب کنید.

  • از میان انواع پندینگ اردرها شامل بای لیمیت، سل لیمیت، بای استاپ و سل استاپ، گزینه مدنظر خودتان را انتخاب کنید.

  • یک بازه زمانی برای سفارش خود، تنظیم کنید که در صورت پایان، سفارش شما منقضی گردد.

  • سفارش ثبت‌شده خود را به‌دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه‌چیز درست است.

نکته پایانی

با آگاهی و آشنایی با اصلاحات و معاملات مختلف، می‌توانید به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی به درآمد برسید که قطعاً تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. با آموزش‌های اصولی هرگز دچار ضرر سرمایه نمی‌شوید. البته باید بدانید معاملات همیشه به سود شما نخواهند بود و پیش‌بینی قطعی بازار فارکس کاری دشوار است که نیازمند دارا بودن مهارت در این زمینه است. شما باید با تخصص و صبر و تلاش به مقصود خود رسیده و از بازار فارکس، کسب درآمد کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه