ارسال به دیگران پرینت

گیاه زاموفیلیا | نابودی گیاه زاموفیلیا

اگه گیاه زاموفیلیا داری بخون! | زاموفیلیای رو اینطوری نابود می‌کنی!

اگر شما هم در منزل گیاه زاموفیلیا دارید بهتر است قبل از اینکه نیاز به جست‌وجو کردن در مورد مشکلات آن ضروری به نظر برسد خودتان این موارد را یاد گرفته و به ذهن بسپارید و مهم‌تر از آن رعایت کنید تا هر روز شاهد رشد و سرسبزی و بالندگی گیاه زیبایتان باشید.

اگه گیاه زاموفیلیا داری بخون! | زاموفیلیای رو اینطوری نابود می‌کنی!

اگه گیاه زاموفیلیا داری بخون!

اگر شما هم در منزل گیاه زاموفیلیا دارید بهتر است قبل از اینکه نیاز به جست‌وجو کردن در مورد مشکلات آن ضروری به نظر برسد خودتان این موارد را یاد گرفته و به ذهن بسپارید و مهم‌تر از آن رعایت کنید تا هر روز شاهد رشد و سرسبزی و بالندگی گیاه زیبایتان باشید.

زاموفیلیا یک گیاه مقاوم، زیبا و مناسب آپارتمان است که طرفداران زیادی دارد. همانقدر که نگهداری از آن آسان است و کاری به کار شما ندارد به همان میزان هم باید مراقبش باشید تا با رعایت یکسری نکات ریز باعث خرابی و فرسودگی‌اش نشوید.

 افراد زیادی هستند که علاقه دارند در منزل گیاه طبیعی داشته باشند اما به دلایل مختلفی وقت رسیدگی به آنها را ندارند یا حتی فکر می‌کنند به نگهداری از آنها عالم نیستند برای همین پا روی دلشان می‌گذارند. در روزگار دیجیتالی که ما داریم یادگیری و رسیدن به دانش‌های مختلف کار سختی نیست، فقط باید بخواهیم و اراده کنیم تا از هر شبکه‌ی اجتماعی یا حتی یک گوگل کردن ساده بتوانیم هزاران نکته راجع به گیاهان آپارتمانی به دست بیاوریم.

اگر شما هم در منزل زاموفیلیا دارید بهتر است قبل از اینکه نیاز به جست‌وجو کردن در مورد مشکلات آن ضروری به نظر برسد خودتان این موارد را یاد گرفته و به ذهن بسپارید و مهم‌تر از آن رعایت کنید تا هر روز شاهد رشد و سرسبزی و بالندگی گیاه زیبایتان باشید.

برای اینکه عمر زاموفیلیای شما کوتاه نشود بهتر است این 5 کار ممنوعه را در حقش انجام ندهید!

  • غبارپاشی نکن

زاموفیلیا از دسته گیاهانی است که رطوبت زیادی لازم ندارد و از این جهت اصلا از اینکه سرو رویش را خیس کنید و غبارپاشی را انجام بدهید خوشش نمی‌آید! برگ‌های ضخیم و گوشتی آن به اندازه کافی آب را در خود نگه می‌دارند و اگر به غبارپاشی بپردازید فقط باعث می‌شوید دچار بیماری قارچی بشود و برگ‌های زیبای آن لکه‌دار شوند!

زاموفیلیا

  • کود 20-20-20 را فراموش کن!

کود سه 20 نیتروژن زیادی دارد و باعث تجمع آب در بافت گیاه می‌شود. زاموفیلیا هم یک گیاه گوشتی است که اگر آب زیاد از حد در برگ‌هایش باقی بماند دچار پوسیدگی در ناحیه بافت و ریزوم‌ها خواهد شد. پس فکر نکنید کود 20-20-20 برای هر گیاهی مناسب است!

  • نقطه‌ای آبیاری نکن!

آبیاری از یک نقطه باعث می‌شود که ریشه گیاه شما پوسیده بشود و به مرور به نابودی برسد. پس هنگام آبیاری زاموفیلیا حواستان باشد که تمام نقاط خاک را آبیاری کنید و با خودتان فکر نکنید آب در سطح خاک خودش پخش می‌شود!

  • روی پاجوش جدید آب نریز!

زاموفیلیا وقتی پاجوش می‌زند باید مراقب باشید هنگام آبیاری آب روی آن نریزد. اگر این اتفاق بیفتد پوسیده می‌شود و هنوز به دنیا نیامده از دنیا خواهد رفت! پس گمان نبرید که اگر به پاجوش جدیدتان آب بدهید بهتر رشد خواهد کرد بلکه در حق آن ظلم می‌کنید!

  • آب زیرگلدانی را خالی کن!

آخرین مورد ممنوعه! حواستان را به این مساله هم خوب جمع کنید. وقتی که گیاه را آبیاری می‌کنید مقداری آب در ظرف زیرگلدانی جمع خواهد شد حتما نیم ساعت بعد از این کار، آب داخل ظرف را خالی کنید. چون اگر این کار را نکنید و این مساله مهم را نادیده بگیرید آب از طریق سوراخ‌های کف گلدان به خاک می‌رسد و ریشه و ریزوم‌های زاموفیلیا به پوسیدگی می‌رسند و شما هم شاهد نابودی تلخ گیاهتان خواهید بود. پس مراقبت کنید.

منبع : راهنماتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه