ارسال به دیگران پرینت

کوکوی دو رنگ

طرز تهیه کوکوی دو رنگ ترکیبی سیب زمینی و سبزی | ناهار کوکوی دو رنگ درست کن، محشر میشه

کوکوی دو رنگ یکی از انواع کوکوهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو دو رنگ در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

طرز تهیه کوکوی دو رنگ ترکیبی سیب زمینی و سبزی | ناهار کوکوی دو رنگ درست کن، محشر میشه

طرز تهیه کوکوی دو رنگ

کوکوی دو رنگ یکی از انواع کوکوهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو دو رنگ در ادامه با سایت 55 آنلاین همراه باشید.

کوکو سیب زمینی با پیاز و جعفری درست کن، محشر میشه | طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پیاز و جعفری به روش رستورانی + ویدئو

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۶ عدد
سبزی کوکو ۱ و نیم تا ۲ پیمانه
سیر ۱ حبه
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
نمک‌، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه کوکو دو رنگ مجلسی ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بمانند تا کاملا بپزند و مغزشان نرم شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و تا زمانی که داغ است با گوشتکوب می کوبیم تا پوره شود. در ادامه اجازه می دهیم پوره سیب زمینی خنک شود.

مرحله پنجم

حالا پیاز داغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه ۳ عدد تخم مرغ را دانه دانه به پوره سیب زمینی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله توجه داشته باشید بافت پوره سیب زمینی کمی شل است. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کف قالب مربعی را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد کوکو سیب زمینی را درون قالب می ریزیم، سپس پخش می کنیم و مقداری روغن مایع روی آن می ریزیم و سطح کوکو را با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم کوکو سیب زمینی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا نیم بند شود. در همین حین سبزی کوکو (تره، جعفری، پیازچه و اسفناج) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله نهم

حالا مخلوط سبزی کوکو را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله مغز گردو را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه سیر، زردچوبه، فلفل سیاه، زرشک و آرد به مخلوط کوکو سبزی اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا ۲ عدد تخم مرغ را به کوکو سبزی اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله یازدهم

در صورتی که مایه کوکو سبزی سفت بود تخم مرغ سوم هم اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه کوکو سیب زمینی را از فر خارج می کنیم، سپس مایه کوکو سبزی را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله روی سطح کوکو سبزی مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس سطح آن را با کمک لیسک صاف می کنیم و مجددا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کوکو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله سیزدهم

حالا کوکو را از فر خارج می کنیم، سپس آن را از قالب خارج می کنیم و با کمک چاقو اطراف آن را جدا می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می ریزیم. در آخر کوکو را به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

 

منبع : پانامگ
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه