ارسال به دیگران پرینت

پیراشکی لقمه‌ای | طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای

با سه شماره این پیراشکی آسون رو درست کن! | طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای +ویدئو

پیراشکی لقمه‌ای یک شیرینی ساده و خوشمزه است که با مواد اولیه‌ای مانند تخم‌مرغ، شکر، ماست، آرد و بکینگ پودر تهیه می‌شود. این پیراشکی‌ها به دلیل بافت ترد و نرم خود و همچنین عدم جذب روغن، از محبوبیت خاصی برخوردارند.

با سه شماره این پیراشکی آسون رو درست کن! | طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای +ویدئو

طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای

 

پیراشکی لقمه‌ای یک شیرینی ساده و خوشمزه است که با مواد اولیه‌ای مانند تخم‌مرغ، شکر، ماست، آرد و بکینگ پودر تهیه می‌شود. این پیراشکی‌ها به دلیل بافت ترد و نرم خود و همچنین عدم جذب روغن، از محبوبیت خاصی برخوردارند.

برای تهیه پیراشکی لقمه‌ای، ابتدا تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرم رنگ و سبک شود. سپس، ماست را اضافه کنید و مخلوط کنید. در ادامه، مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را کم‌کم اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود.

غلظت مایه باید مانند فرنی باشد. اگر شل بود، کمی آرد اضافه کنید و اگر سفت بود، کمی ماست اضافه کنید. مایه را داخل قیف بریزید یا با قاشق داخل روغن داغ با حرارت ملایم بریزید و سرخ کنید. پیراشکی‌ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

پیراشکی‌های لقمه‌ای را می‌توانید به صورت ساده یا با انواع سس‌ها و مربا سرو کنید. همچنین، می‌توانید از آن‌ها در تهیه انواع کیک و دسر استفاده کنید.

مواد لازم:

* تخم‌مرغ: ۱ عدد

* شکر: ۷۰ تا ۱۰۰ گرم (نصف پیمانه سرخالی)

* وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

* ماست: ۱۲۰ گرم (نصف پیمانه)

* آرد سفید: ۱۵۰ گرم (۱ پیمانه)

* بکینگ پودر: ۵ گرم (۱ قاشق چایخوری)

طرز تهیه:

۱. تخم‌مرغ، شکر و وانیل را با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرم رنگ و سبک شود.

۲. ماست را اضافه کنید و مخلوط کنید.

۳. مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده را کم‌کم اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود.

نکات:

* غلظت مایه باید مانند فرنی باشد. اگر شل بود، کمی آرد اضافه کنید و اگر سفت بود، کمی ماست اضافه کنید.

* مایه را داخل قیف بریزید یا با قاشق داخل روغن داغ با حرارت ملایم بریزید و سرخ کنید.

* پیراشکی‌ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

برای اینکه پیراشکی روغن جذب نکند، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

خمیر پیراشکی را به درستی ورز دهید. خمیر پیراشکی که به درستی ورز داده شده باشد، چسبندگی کمتری دارد و در نتیجه، هنگام سرخ کردن، روغن کمتری جذب می‌کند. برای ورز دادن خمیر پیراشکی، باید آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه ورز دهید تا کاملاً نرم و لطیف شود.

روغن را به اندازه کافی داغ کنید. اگر روغن به اندازه کافی داغ نباشد، پیراشکی‌ها به خوبی پف نمی‌کنند و روغن بیشتری جذب می‌کنند. برای اینکه روغن به اندازه کافی داغ باشد، باید دمای آن به 180 تا 200 درجه سانتیگراد برسد.

پیراشکی‌ها را به اندازه مناسب سرخ کنید. اگر پیراشکی‌ها را بیش از حد سرخ کنید، روغن بیشتری جذب می‌کنند. برای اینکه پیراشکی‌ها به اندازه مناسب سرخ شوند، باید هر طرف آن‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید.

پیراشکی‌ها را بعد از سرخ کردن روی دستمال کاغذی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که روغن اضافی پیراشکی‌ها جذب دستمال کاغذی شود.

نوش جان!

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه