ارسال به دیگران پرینت

یارانه شب یلدا | واریز یارانه شب یلدا

واریز یارانه نقدی ۴‌ میلیونی شب یلدا | یارانه نقدی سال آینده ادامه دارد

دولت احتمالا به برخی از خانوارها، تا شب یلدا، ۴میلیون تومان واریزی خواهد داشت.

واریز یارانه نقدی ۴‌ میلیونی شب یلدا | یارانه نقدی سال آینده ادامه دارد

به گزارش ۵۵آنلاین، به نقل از اقتصادآنلاین،‌ دولت احتمالا به برخی از خانوارها، تا شب یلدا، ۴میلیون تومان واریزی خواهد داشت.

تا پایان آذر ماه احتمالا دولت دو واریزی برای خانوارها داشته باشد. یارانه نقدی که به صورت ماهانه و هر ماه پرداخت می‌شود و سود سهام عدالت.

یارانه نقدی برای هر فرد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان براساس دهک درآمدی فرد متفاوت خواهد بود. یعنی یک خانواده ۴نفری که در دهک چهارم قرار دارند، یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند.

در طرفی دیگر مقرر شده سود سهام عدالت نیز تا پایان آذر ماه واریز شود. مبلغ این سود نیز برای افرادی که سهام ۵۰۰هزار تومانی دارند، احتمالا ۶۰۰هزار تومان است. یعنی یک خانواده ۴نفره، ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان دریافت خواهد کرد. در نتیجه افرادی که هم یارانه نقدی می‌گیرند و هم سهام عدالت دارند، حداقل تا شب یلدا، ۴میلیون تومان دریافت خواهند کرد. البته این رقم برای خانواده‌هایی که سهام عدالت یک میلیونی دارند و در دهک یک تا سه قرار می‌گیرند، بالاتر هم خواهد بود.

یارانه نقدی سال آینده ادامه دارد

آنطور که معاون سازمان برنامه و بودجه خبر داده پرداخت یارانه نقدی ، معیشتی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، پرداخت یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و پرداخت یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

پیشتر و به دنبال رونمایی از لایحه بودجه ۱۴۰۳، معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز ضمن تشریح مهم‌ترین ویژگی‌ها و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳؛ از تداوم پرداخت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک به گروه‌های مشمول، یارانه دارو، شیر خشک و ملزومات مصرفی پزشکی و یارانه نان و خرید تضمینی گندم در سال آینده خبر داده بود.

منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه که هم‌اکنون در حال بررسی در کمیسیون تلفیق است، با رشدی ۱۵ درصدی همراه است. در عین حال، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.

منابع هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۵ درصد رشد کرد

بر اساس این گزارش زیرنویس، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، این در حالیست که سال گذشته این رقم معادل حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود.

یارانه نان و دارو تامین می‌شود

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین موظف است منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

بر اساس این گزارش، در حالی سیاست پرداخت یارانه و کالابرگ به مشمولان در سال آینده ادامه دارد که هم‌اکنون ارزش آنها به نصف تقلیل یافته و پاسخگوی نیازهای ضروری خانوار کم‌درآمد نیست. به همین دلیل برخی از نمایندگان کارگری برای ارتقای سطح رفاه از دست رفته کارگران خواستار اعطای بسته‌های حمایتی هستند. هرچند کارشناسان بر این باورند که با توجه به ادامه تورم بالای ۴۰ درصد برای چهار سال متوالی در اقتصاد ایران، اولویت اول دولت باید مهار تورم باشد نه تداوم سیاست‌های عوام‌گرایانه.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کریم مرادی باریس ارسالی در

      من چندین سال هست جانباز ۸ سال دفاع مقدس هستم خانه نشین شده ام از هیچ ارکانی درآمد ندارم ازدولت عدالت محور کمک معیشت میخواهم از آثار جنگ در بدنم عذاب میکشم

    • ف ارسالی در

      خواهش میکنم شما را به مقدسات عالم قسم یارانه زوجه را به حساب خودشان بریزید یه ذره به جای شعار به خانمها احترام بذارید

      • ناشناس ارسالی در

        دست خوش

    • حسین ارسالی در

      سلام آنهای که سهام عدالت ندارند باید چیکار کنن تی همین هم نتوانستید درست عمل کنید

    • وحید ارسالی در

      همش دورغه بیجا میگن یارانه ۴میلیونی واریز میشه
      فقط به خاطر بازدید سایتشون میگن باور نکنین دوستان

    • زهرا ارسالی در

      سلام اینایی که سهام ندارن چیکار کنن من ۲۸ سال سن دارم چرا سهام ندارم اینو دولت جواب بده

    • مهدی ارسالی در

      همه ی اعضای خانواده که سهام ندارن،،درخیال خودشون ۴میلیون حساب میکنن ،وگرنه کمتر میشه

    • ناشناس ارسالی در

      خسته شدیم از گرونی

    • سلام، ماس ارسالی در

      سلام، خانواده ما ۵نفره به ۳نفر سهام عدالت پرداخت شده پس اون دونفر چی يکی ۲۰ساله،ودیگری ۱۷ ساله،برا بچه ها سئوال شده چرا

    • ناشناس ارسالی در

      برای ملکه خانواده ی شش نفره هستیم هم سهام نداریم لطفاً اونهاکه سهام ندارن ثبت نام کنید واقعا عدالت برقرار باشد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه