ارسال به دیگران پرینت

شب یلدا | یارانه شب یلدا

زمان واریز یارانه یلدا اعلام شد

به نظر می رسد آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم در آذر ماه باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.

زمان واریز یارانه یلدا اعلام شد

چه کسانی یارانه شب یلدا می‌گیرند؟

سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۴ ماه یارانه حمایتی شب یلدا به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز شد.

ولی به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال قبل این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آنها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته ۲۷ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما امسال شرایط کرونا بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد. با توجه به اینکه دولت قصد دارد کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی کند که خبر آن را در زیر می خوانید.

اجرای آزمایشی کالابرگ کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، تأمین مالی کالابرگ مبتنی بر همان نظام پرداخت یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

ادعای اینکه دولت برای تأمین مالی اجرای کالابرگ الکترونیکی دچار مشکل است در حالی مطرح می‌شود که اساساً تأمین مالی آن مبتنی بر همان نظام پرداخت یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

بارها اعلام شد که موضوع طرح کالابرگ الکترونیکی مشکلی از نظر تأمین مالی ندارد، اما با توجه به اینکه نظام پرداخت یارانه‌ها جمعیت زیادی از مردم را متأثر می‌کند، لازم بود دولت با اطمینان درباره زیرساخت فنی اجرای طرح را دنبال کند تا مشکلی در تأمین کالا و خریدهای مردم پیش نیاید.

اقدامات دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌های اجرای کالابرگ با جدیت دنبال شده، اما از آنجا که متولی اصلی کالابرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با تغییر مدیریت این وزارتخانه در اجرا و بهره برداری این طرح اندکی تأخیر به وجود آمد و بر اساس آخرین اعلام، این وزارتخانه اجرای آزمایشی طرح در یکی از استان‌های جنوبی کشور را کلید زده و پس از اجرا در این استان برای کل کشور اجرا خواهد شد.گ

پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که اجرای آزمایشی بیش از یک ماه طول نکشد و پس از آن آماده اجرا در کشور خواهد بود.

تصمیم دولت هیچگاه برای ارائه کالابرگ الکترونیک تغییر نکرده، اما همچنان که اشاره شد تأخیری که پیش آمده به دلیل حصول اطمینان از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن در تمام شهرها و روستاهای کشور بوده و به این دلیل بود که یک مرحله آزمایشی دیگر نیز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد؛ با اتمام این مرحله و ایجاد این اطمینان که مردم در شروع طرح بتوانند کامل از این ظرفیت استفاده کنند و شاهد پدیده صف نباشیم، کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود.

ادعای اینکه دولت برای تأمین مالی اجرای کالابرگ الکترونیکی دچار مشکل است در حالی مطرح می‌شود که اساساً تأمین مالی آن مبتنی بر همان نظام پرداخت‌های یارانه‌ای یعنی تقریباً ماهانه ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

در ۷ ماه گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و انتظار می‌رود که این ماه هم یارانه نقدی در همین بازه زمانی واریز شود.

اما هر ماه و همزمان با واریز یارانه نقدی این سول مطرح می‌شود که یارانه واریزی نقدی است یا در قالب کالابرگ قرار است پرداخت شود؟

در هفت ماه گذشته ۹ دهک درآمدی جامعه یارانه را به صورت نقدی دریافت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این ماه روند پرداخت یارانه‌ها تغییراتی دارد و احتمالا یارانه برخی از افراد به صورت کالایی پرداخت می‌شود.

هفته گذشته بود که وزیر اقتصادو امور دارایی خبر داد زیرساخت‌های توزیع کالابرگ فراهم شده و قرار است به زودی یارانه نقدی حذف و کالابرگ جایگزین آن شود.

بر اساس گفته وزیر طرح توزیع کالابرگ تنها در یک استان اجرا می‌شود و از ماه آینده کل کشور را در بر می‌گیرد.

یارانه همه پرداخت می‌شود جز یک استان

پس از آن بود که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد یارانه استان هرمزگان از اذرماه قطع می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت یارانه یلدایی آذرماه استان هرمزگان کلا قطع می‌شودو مردم کالابرگ دریافت می‌کنند. اما در دیگر استان‌ها یارانه نقدی همچنان واریز می‌شود. اما اگر وعده وزیر اقتصاد درست باشد، آذر ماه آخرین ماهی است که مردم یارانه نقدی می‌گیرند. به عبارتی یارانه لدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.

البته پیش از این هم دولت مخالفت خود با توزیع کالابرگ را اعلام کرده و حتی تلویحا گفته بود که اعتبار لازم برای پرداخت کالابرگ را ندارد. چون باید کالاها را با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم بدهد اما همه کالاها از شهریور سال گذشته تاکنون رشد چند صد درصدی داشته اند و دولت برای پرداخت یک سبد کالایی باید بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند.

از طرفی بسیاری از مردم هم می‌گویند مایل به دریافت یارانه نقدی هستند تا خودشان برای نحوه هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کنند نه آنکه دولت به جای آنها تصمیم بگیرد که یارانه آنها صرف خرید چه کالایی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف یارانه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ چه می‌شود.

منبع : تصویر زندگی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا یارانه نقدی باشه بهتره ممنون

      • احمد سیوند فارس ارسالی در

        آخه بیشترمردم وسایل قسطی خریدن بده کارند پس خدایی کالابرگ رابیخیال پول به درد مردم میخوره

      • Koochi ارسالی در

        یارانه نقدی خیلی مفید تر هس کالا برگ برا خانواده ها مشکلات فراوانی به همراه دارد
        لطفاً نقدی پرداخت کنید

      • Koochi ارسالی در

        مردم از اینکه شما دائم در زندگی آنها دخالت میکنید ناراضی اند
        یارانه نقدی بدهید خانوارها خود بهتر میتوانند تصمیم بگیرند
        گرچه این یارانه ناعادلانه است و این مبلغی که به عنوان یارانه میدهید بسیار ناچیز است
        با دلار بالای ۳۶ هزارتومان
        لا اقل نفری ۴۵ دلار یارانه به مردم متعلق میشه

      • حسین ارسالی در

        یارانه نقدی برای مردم مفید است از دولت خواهشمندیم یارانه رانقدی پرداخت کند چون دللالانی هست که میخواهنداراب گل آلود ماهی بگیرند و دوباره دست به یارانه فقیران وزنان بیوه وبچه های بی پدر مادر کنند درودبرسید علی رهبری آن وسید رییسی

      • ناشناس ارسالی در

        لطفآنقدی بدید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام نه تورا خدا نقدی بدین‌‌؛ مردم فیش آب برق گازشو ن ازهمین یارانه ها می دن دارو می خرن کالا چه بدرشون می خوره

      • مهر ارسالی در

        اصرار نکنین این رییس جمهورا هرکی میادطرحی میده چه درست چه غلط تااجرانکنه ول نمیکنه ظاهرا باهم رقابت دارن اصولگراواصلاح طلب ،جالبه نه..

    • زهراباباپور با سلام ارسالی در

      با سلام وخسته نباشید شما رو بخدا یارانه ها رو نقدی واریز کنید ما قصد میدیم تنها در آمد من این یارانه هست من پس چیکار کنم وسایلی رو که با کالا برک میکرم ببرم بفروشم من نمی‌خورم هر ماه یارانه رو جمع میکنم میبرم میریزم به حساب بانک خودم هم معلول شدید جسمی حرکتی هستم با مستمری ویرانه زندگی میکنم شمارو بخدا به ما خانواده‌ای که شوهراشون معتاد هستند رحم کنید ما با نون وپنیر هم زندکی میکنیم ولی اکه یک ماه قصد بانک عقب بیفته بخدا پدر آدم رو در میارن زهراباباپور با کد ملی ۱۳۷۲۱۰۷۴۰۱

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا لطفا یارانه رو نقدی بدین من زندگیمو با این یارانه میچرخونم من یه زن سرپرست خانوار هستم

      • ناشناس ارسالی در

        مگه این یارانه چقدره یه روزم نمیره

      • ناشناس ارسالی در

        سلام همین پول که به مردم میدین بعنوان یارانه خیلی بهتره... چون به زخمی از زندگی میزنیم ولی کالا برگ دردی از لحاظ اقتصادی توی زندگی مردم درمان نمیکنه.. همان پول حلال مشکلات هستش ...اینو دادین به مردم دیگه هر ماه تهدید هرماه تصمیم جدید بابا هشت سال جنگ واین همه سختیها دیگه بسه چند غاز رو به مردمی میدین که رو گنجه ... بابا خیلی از مردم به پولش احتیاج دارن وگذران زندگیشون با این پوله...

    • ناشناس ارسالی در

      توروبخدایارانه رونقدی بدید من باهمین یارانه قسط میدم ونون بچه هاموتامین میکنم

    • ... ارسالی در

      سلام لطفا یارانه نقدی باشه خیلی بهتره

    • زهره ارسالی در

      این کار اشتباه محض است چون مردم به پول نقد احتیاج بیشتر دارند و عدم پرداخت آن باعث نارضایتی مردم میشود

      • ناشناس ارسالی در

        مردم بدبخت... آهتون میگیره این زالوهارو

    • ناشناس ارسالی در

      سلام،توروخدایارانه رونقدی پرداخت کنین،تنهاپول نقدی که ماهانه داریم همین یارانه س،اگه حذف بشه ازاینی که هست بیچاره ترمیشم.

    • ناشناس ارسالی در

      فقط نقدی توروخدا

    • ناشناس ارسالی در

      توروخدا نقدی بدین یارانه رو بیشتر به پولش نیاز داریم

    • ناشناس ارسالی در

      توروخدا نقدی بدین یارانه رو بیشتر به پولش نیاز داریم

      • ناشناس ارسالی در

        تورو خدا یارانه رو قطع نکنید

    • کهکشان ارسالی در

      محض خدامحض پیروپیغمبریارانه نقدی بدین چراسرملت ایطودرمیکنین
      کالابرگ بدردنمیخوره فقط نقدی

    • شهروند ارسالی در

      قابل توجه سخنگوی محترم دولت،با حذف یارانه،وجایگزینی،منتظر شورش بدی باشیدامیدخیلیهایارانه،کوپن برای جبران گرانیهای سرسام اور،خوب است.

    • محمد ارسالی در

      اگ یارانه قدبشه یک سوم جمعیت میمیره

    • ناشناس ارسالی در

      بیخیال بابا ماحداقل مستمر بگیر هستیم فقط ندارها نفس مکشن زندگی نمی‌کنند یارانه خیلی زیاد دیدن برای ما فقیرهای

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام رایانه نقدی از همه لحاظ بهتره راهای دیگر درست نیست ودردسر میشه ۳

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا یارانه نقدی بدین آخه چه کالایی میخاین بدین که همه نیارداشته باشن خیلی ازیارانه بگیران عضو فروشگاههای دولتی وغیردولتی هستن که بسیاری ازاین کالاها رو از اونجا میگیرن ونیازندارند ولی پول نقد که باشه لااقل 4کیلو میوه میشه خریدیا اینکه اون کالایی که نیاز دارن خریداری می کنن به صورت پرداخت نقدی بهتراست

    • ناشناس ارسالی در

      ماباهمین یارانه زندگی میکنیم آخه کارنیست،خونه نیست،مردم به این پول نیازدارن،اگه قطع بشه بایدبمیریم

      • اسحاق ارسالی در

        شما مفت خورید اگه برج چهارصد به شما بدهند دولت خوبیه وگرنه دولت دولت بدیه

    • ناشناس پنجشنبه دهم آذرماه 1401 ارسالی در

      لطفاً یارانه بصورت نقدی پرداخت کنید چون من باهاش قسط بیمه میدم حتی لباس هم قسطی میخرم کالا بدرد ما نمیخوره ولی نقدی بیشتر بدردمون میخوره باتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام تورابه خدای که میشناسیدیارانه رانغدی بدین بهتره همه خانوارها نغدی بدین
      بهتر کالابرگ خوب نیست قسط داریم بدهکاریم ازخدابترسیدنغدی بدین یارانه

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه یلدا را به جاماندگان سهام عدالت که هیچ سودی واریز نمیشه براشون لاقل یارانه شب یلدا بدهید به اینها البته به همه بدهید وبخصوص جاماندگان

      • ناشناس ارسالی در

        سلام تورخدایارانه هاروقطع نکنیددخنرم بااین یارانه اجاره خونه میده

    • الناز احمدی ارسالی در

      تو رو خدا یارانه رو قط نکنین چون تنها درامدمون بیچاره میشیم کالا برگ به درمون نمخوره

    • ناشناس ارسالی در

      من سرپرست 3بچه ام خرجشون باهمین یارانه میگم توروخدا فقط فقط نقدی

    • سعید ارسالی در

      یارانه نقدی بهتره اگه کالا برگ باشد مردم دیگه مردن

      • اعظم ارسالی در

        تورو خدا یارانه نقدی من بی سرپرستم هییچی پول ندارم شما حساب منو چک کنید میبینیدکارم ندارم

    • ک ارسالی در

      نقدی پرداخت بشه مابه پول بیشتراحتیاج داریم چونکه اجاره خونه میدیم

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی از آنهایی که در خارج هستند یارانه میگیرن آنها را قطع کنید .

      • سرزمینم ایران ارسالی در

        باسلام شمامیگیدیارانه کسانی که در خارج هستن روقطع کنیدلطفا کلاه خودتونو نگه دارید نظرتون پیش کش

    • ناشناس ارسالی در

      باباکالارومیخوام چکارکنم نقدی بدردمردم میخوره قسط میدیم اجاره خونه میدیم توروقران نقدی بدینء

    • ناشناس ارسالی در

      سلام‌‌کالابرگ‌به‌دردمانمیخوره‌همون‌نقدی‌بدیدبهتره

    • حسن ارسالی در

      سلام به این ریس جمهور اگه خدا هم بگه نقدی ب ه نمیده پس ول کنید هر کاری میکنه بذارین بکنه

      • زهرا ارسالی در

        الاحی آخرپول دادنش بشه همه چیزگرون کردمردم همه شدن گدایه پولش بیشرف بخوره توسرش

    • ناشناس ارسالی در

      نقدی بهتر

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بدید آخه با این اوضاع مستاجران مگه میشه با کالا برگ دهن صاحبخانه رو بست

    • ناشناس ارسالی در

      نقدی بهتر تو رو خدا

    • عمران ارسالی در

      توروخدا یارانه هارا نقدی بدین من 2بچه مدرسه‌ای مستأجر 3ساله بیکارم.بایارانه زندگی میکنم.رحم کنید.دیگه طاقت خجالت زن بچه کشیدن را ندارم ای کاش میکردم.عمران کد ملی۱۲۸۱۰۶۸۰۱۲

    • ح د ارسالی در

      شمارابخدایارانه را قط نکنیداوضاع را بدتر نکنید

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه‌نقدی‌خیلی‌بهتراست

      • سالار ارسالی در

        حالا میخواهیدبرگردید۳۵سال پیش بااین کوپن

    • بهنام ارسالی در

      دولت باید یارانه رو نقدی پرداخت کنه کالا برگ به چه درد مردم میخوره شاید من یا هر کسی دیگه به نقدینگی نیاز داشته باشه یا یه خانواده بخواد نون خشک بخوره یارانه رو به یه زخم زندگی بزنه خواهشا این نظر ها رو به دولت و مجلس برسونین مردم که نمیتونن شخصا با دولت گفتگو کنند ..ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      لطفاً به من رحم کنید یارانه لازم دارم با چهار تا بچه مدرسه سرویس دارم بایارانه زندگی می کنم بابدبختی

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بهتره ما کالا برگ‌نمیخوایم چون حقوق بازنشستگی با داشتن بچه دانشجو ومحصل نمیرسه باز منتظر میمانیم تا یارانه رو بگیریم بریم خرید یکم خوشحال میشدیم وقتی یارانه رو میدادین یکم‌یارانه رو بیشتر کنین به جای کلابرگ

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی میخاییم ما کوپن نمیخاییم بجای ملت تصمیم نگیرید

    • ناشناس ارسالی در

      هموطن بزرگوار ۳۰۰ یا۴۰۰ پول نیست که میدن پول یه کیسه برنج چرا التماس کشور غنی حق مردم بیشترازاین پول صدقه که میدن هرعربستانی ۱۸ میلیون به پول ایران یارانه نفت می گیرند من یک نفر بااین مبلغ به چه درد میخوره کدوم گره باز

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بدرد مردم میخوره

    • ناشناس ارسالی در

      گرچه یارانه نقدی به ضرر مردم بااین همه تورم انفجاری مطمئن باشید نمیتونند توانایی کالا برگ ندارند که بدن چون تورم چند درصددددددددی هزینه بیشتری میخواد گرونی فقط برا ماکارونی و پنیر 4قلم خودشون که نیست

    • ناشناس ارسالی در

      مردم خیلی وقته مردن دلهاشون هم خیلی وقته این یارانه ناچیز صدقه است هموطن

    • ناشناس ارسالی در

      شما همه کارتون حله همین یارانه که حق مردم سرش تصمیم میگیرید بابا ول ‌کنید یارانه برید سراغ مهمتر از این نقدی بدید یارانه رو

    • کیانی ارسالی در

      به جای یارانه نقدی ،برنج انبار مونده شته زده و اقلام درجه ۳ و ۴ رو به مردم میندازن متاسفانه !!!!!!

    • لیسانس بیکار ارسالی در

      بنده لیسانس دارم بیکار هستم هرجا که میرم برای کار فرم بهم میدن و بعدش میگن بهتون زنگ میزنیم و این که خبری از زنگ نیست

      بنده پنج ساله ناراحتی قلبی دارم و از زمانی هم که پدرم حالت روحی و روانی گرفته و خونه نشین شده
      منم دارم حالت روحی و روانی میگیرم


      تو رو به عزیزت یارانه ی مردمو نقدی بده بزار گرفتاری شونو حل کنن

    • بهنام مظلومی ارسالی در

      یارانه نقدی بدید کالابرگ به دردمان نمیخوره بااین گرونی چطوری تحمل کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      خواهشاً یارانه رو نقدی بدید ، کالا برگ به درد ما نمی خوره ، شاید کسی خواست با یارانه ، ماست و پنیر بگیره ، شاید خواست سیب زمینی ، گوجه بگیره ، یا خواست دارو بگیره ، اون چند قلمی که بهش کالا برگ تعلق می گیره شاید کسی دوست نداشت بخره ، همون یارانه نقدی بیشتر به دردمون می خوره ، خیلیا تنها درآمدشون همین یارانه است

    • وحید ارسالی در

      بابا بخدا قسم کالا برگ اصلا کار درستی نیست چون با این قیمت که یارانه میدن فقط یه دونه روغن میشه خرید...شاید اصلا اون لحظه مردم احتیاجی به خرید کالا نداشته باشن.پولش خیلی به کارمون میاد

    • سهراب ارسالی در

      اگر از اختلاس و دزدی چیزی اضافه آوردید نقدی بدین اگر هم چیزی باقی نزاستین به تکه کاغذ بی ارزش سر مردم گرم نکنید اونوقت تا حالا که ندادید خواهشن قول و عده الکی این دولت زیاد به ملت صبور نده در کنار برادران عراقی و سوری و لبنانی ماهم در اندوه لبنان باشیم

    • ناشناس ارسالی در

      آقای ریئسی زندگی مردم را با این تورمی که درست کردی نابود کردی الان بدترش نکن دیگه با این کالا برگ

    • ترنم ارسالی در

      سلام،اگریارانه داده شده نقدی باشه خیلی بهترچون هرخانواری میدونه بااون پول چکارکنه یعنی بااون پول برنامه ریزی می کنندوچندتاکاردیگه ی روزمره شون وراه میندازند نه اینکه بالجبار یک سری کالاهاروخریدکنند.

    • راضیه ارسالی در

      پول نقد بهتره با نان خالی میتونیم شکممون سیر نگه داریم ولی با بدهی قسط چکارکنیم

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بهتره باهاش قسطامونو میدیم

    • مددجو هستما ارسالی در

      سلام هرچه ازبالا قانون هست باید بپزیریم فقط دهک بهزیستی۹قرار ندین

    • محمد ارسالی در

      لطفا خواهشن نقدی بدین

    • همشهری ارسالی در

      سلام من مدتی هست دنبال کننده اخبار رسانه ای هستم واقعا امشب برترین شبی بود که ناله های همشهری ام رابخوانم از زنی که دارای شوهری که گرفتار اعتیاد شده وناله از نداری ونظر به گرفتن یارانه است یا اون آقای که ناتوان از راه رفتن است خدای چرا این ملت مارا گرفتار سونامی نداری کردی وافعا مرگ برامون عروسی هست .وادعای مسلمانی وپیروی کردن ازمولایم علی دم میزنیم کجاین مردان راه خدا تو رابجان عزیزان وخانوادتون درست درامور رسیدگی کنید به خدا که اگر غیرتی باشه ولی حیف که نیست .

    • حسن ارسالی در

      شب یلدا یک اسم من در آوردی و دولتی است و در حقیقت تحریف اسم واقعی شب چلله که دارای پشتوانه تاریخی و سنتی است ....

    • ناشناس ارسالی در

      ما با این یارانه هزار تا دردو قسط وپول سرویس بچه هامون رو میدیم.شاید نخواهیم بخوریم .تکلیف چیه.چرا به جای ما برای زندگیهامون تصمیم میگیریم.خواهشا فقط نقدی

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه رو یا نقدی هر نفر حداقل یک میلیون بدید یا کلا بساط یارانه.رو جمع کنید ک مردم تکلیف خودشونو معلوم کنن از موقعی ک احمدی.نژاد اولین یارانه رو پرداخت کرد هر ماه یک داستان داره تو رو خدا جمع کنید این معرکه رو یک تصمیم بگیرید برا همیشه..سوژه گیر آوردید برا سرگرم کردن مردم.

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا به جای ملت تصمیم نگیرید شما مسؤلین بجای ما که زندگی نمی‌کنید که از درد زندگیمون بفهمید حقوق آنچنانی که با بالا رفتن اقلام ککتون هم نمیگزه

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه رو قطع نکنید
      مردم راضی هستن از شکمشون بگذرن و با پول یارانه قرض و بدهی و اجاره رو بدن

    • ناشناس ارسالی در

      همین کار ها رو میکنید که مردم دست به هرجور کاری میزنن الان بیشتر رای مردم ایران کالا برگ نیست یارانه نقدی است
      کسانی که موافقت می‌کنند لایک کنند تا به دست رئیس شون برسه با تشکر.

    • ترجیح میدهم نگویم ارسالی در

      سلام خسته نباشیدلطفاپیامهای ماراب دست رئیس جمهوربرسانید تورابه امام حسین یارانه نقدی قطع نکیدیعنی نظرمردم برای شمامهم نیس اگریارانه قطع کردین متبدبخت میشیم لطفاا حق انتخاب بدین هرکی کالاخواست کالابگیرهرکی یارانه خواست یارانه بگیرهمه ی کردم یارانه نیازدارن ن کالاکه برای کالاب جای مانصمیم بگیریدپس دلتون بحال بدبختابکنید

    • ترجیح میدهم نگویم ارسالی در

      شماازکجامیدونیدماچی نیازداریم لطفابجای ملت تصمیم نگیرید پس همین یارانه لطف کنیدبدین شایدیکی بی سرپرست باشه شایدیکی معتادتوخونش باشه نتونم کرایه خونه خرج ومخارج بده لطفادلتون بحال مابسوزه

    • محمد ارسالی در

      ولی یارانه ای که برای مردم در نظر گرفته شده ناعادلانه ترین کار ممکنه،ماروزانه شاهد افزایش قیمت تمام اجناس وکالاها هستیم ولی همانطور که دیدیم ودیدید از زمان احمدی نژاد تا چند ماه پیش همین ۴۵۵۰۰تومان بود که میشود ماهانه یک دلار وچندین سنت ،واقعاعدالته یارانه ودرآمد بهریال تمام مایحتاج وحتی نفس کشیدنمون دلار ،فکرمیکنید تواین آشوبها جند نفر شون به خاطر مهسا امینی بود بگین همتون کمتر از نیم درصد وبقیه از وضع بسیار بد ومرگبار اقتصادی ومعیشتی بود

    • ناشناس ارسالی در

      حرف مارو کسی توی این مملکت نمیشنوه مشگل دارام ۶بار برای ریاست جمهوری نامه دادام جواب رد هم ندادن یارانه با این وضیعت گرونه باید نفری ۴میلیون ۵۰۰می‌بود نه ۴۰۰ اونم میخوان قطع کنن در شرایط بسیار سختی دارام زندگی میکنم تنها کارام شده آرزوی مرگ برای خودام فقط بخاطره دوتا عزیزای که دارم با شرمندگی ازشون که هر لحظ بهشون نگاه میکنم اشک توی چشم جاری میشه که هیچ چیزی نمی تونم براشون محیا کنم خودمو نمیگشم

    • محمد ارسالی در

      سلام
      ببین همه تقریباً به خدا واهلبیت قسمتون دادن و می‌دهیم اگر انسانیت دارید و سرتون میشه به حرف دل ما ملت گوش کنید و نقدی بدین اگه مسولین می خونن، وضع اقتصاد کشور را از این بدتر نکنین، اینقدر مردم یا ملت عزیزمون را زجر ندین لطفاً. ای آدمهایی که بر ساحل نشسته شاد و خندانید یک نفر در آب می سپارد جان.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من ازتون خواهش میکنم که یارانه رو کالابرگ نکنید ونقدی پرداخت کنید اینطوری خیلی بهتره

    • محمد رضا محمدی ارسالی در

      یارانه عیدی ویلدایی وشگفتانه نمی خواهدبدهید ولخرجی زیادنکنید به ما وامثال ماکه چندین سال است که هیچگونه یارانه اینمی گیریم یارانه پرداخت کنید ماهم جزو همین مملکت هستیم وچرابه عدالت رفتار نمی کنید وچراپاسخگونیستید

    • ناشناس ارسالی در

      برن به جهنم

    • رسول ارسالی در

      این دولت خیرش به کسی نمیرسه حتمان به ضرر مردمه که میخوان کالابرگ بدن چون تا الان کاری به نفع ملت نکردن

    • کوروش ارسالی در

      خدایش فازتون چیه کل دولت بجز حساب کتاب یارانه کار دیگه ای ندارید ؟
      مردم خوب و عزیزم قصد اینها از دادن کلا برگ اینه که یه مدت اینکار رو انجام بدهند بعد یواس یواش از تعداد اقلام کم کنند و بکلی در اخرهم قطش کنند به هیچ وجه قبول نکنید پشیمون میشد

    • ناشناسنا ارسالی در

      فقط نقدی کالا برگ بدرد کسی نمیخوره چندرقاز چیه با این وضعیت اگه میخواهین کالا برگ بدین پاک قطع کنین بهتره هیچکس راضی نیست مجلس میخوا کالابرگ بده شب یلد چندر قازی بدین

    • ناشناس ارسالی در

      سلام لطفا نقدی نقدی بهتره




    • ناشناس ج ارسالی در

      سلام من مادر ۳ دختر هستم دارم خرجشون را از،همین یارانه ها میدم خدا را خوش نمیاد بخواهید یارانه ها قطع کنید ما کالا برگ نمی‌خواهیم لطفایارانه نقدی بدین بخدا همین مردمی،که رایانه نقدی میگیردند فقط امیدشون به همین رایانه نقدی هستند پس امیدشون را نا امید نکنید

    • عظیم ارسالی در

      آفرین آفرین ریسی ادامه بده که داری خوب ادامه میدی

    • حسن ارسالی در

      مگه مردم غیراین یارانه درامددیگری هم دارن که میخواین کالابررگ بدین به مردم کمک کنید

    • ناشناس ارسالی در

      من‌همه پیام هاخوندنم یکی نبودکه بگه کالابرگ میخوام بعدالکی میگن۶۰درصدمردم کالابرگ می‌خوان ای توروهتون میخوان مرغ های خراب وتاریخ کذشته راقالب کنن به مردم اونم هرسه ماه بخداخنده داره من که قسط دارم بعداون کالابرگ رابزنم توسرخودم یاشما

      • ناشناس ارسالی در

        سلام تو خدا یارانه نقدی بدین ما هم قسط داریم هر ماه

    • م ارسالی در

      سلام، اولا یارانه نقدی باشه بهتره دوما اینهمه مقاله نوشتن نمیخواد

    • علی ارسالی در

      این کالا برگ برا مغازه دارها خوب شد هر چی جنس بونجول دارن به مردم می دهند!

    • ناشناس ارسالی در

      اخه چندماه دارین حرف بیخودمیزنین مردمو خرفرض میکنین مثل چند سال پیش کوپن بدین جنس اشغالی ملت بگیرن ی یارانه رو کوفت مردم کردین چندماه با این گزاراشتونو انقدر میگین کالا برگ انقدر انگولک نکنین این مردمو

    • امید ارسالی در

      خر هستین دیگ التماس کنید گریه کنید واقعا متاسفم واسه خودم اول از همه ک نگفتن قطع میکنیم گفتن نقدی نمی‌دیدیم ک التماس می‌کنید قطع نکنید برید بمیرید بهتره

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه پول بدیدبهتره

    • شریفی ارسالی در

      سلام من نان وسیب زمینی ۶نفره خا‌نواده خودم رابخاطربیماریم که نمی توانم بروم سرکاربایارانه هامیدم بخداقسم نقدی پرداخت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      کالابرگ یعنی پرشدن جیب ی مشت مت خورمغازه هامن بدبخت مریص بیکارچه کنم کجابرم حصرت عباسی قسم نکنید

    • ناشناس ارسالی در

      کوپن یعنی یه عده ای سرمایه داردوباربشن خوری مافقرااقایان دست اندرکاررحم کنیدبه مافقرای روستانشین بدبخت بیکاررعیت بی زمین وکاربه علی قسم بنان شاممان محتاجیم

    • بدبخت ارسالی در

      عزیزان این دولت دولتهای قبل هم به فکر ما نبود و نیست آن روحانی که رفت آمریکا 15میلیارد دولار از اوباما گرفته بعد آمد توی تلویزیون گفت زندگی مردم خوب میشه پول میاد توی کشور همه مردم احساس میکنم بعد پولشو داد به برادر خودش جهانگیری وکسان دیگه ای که منو وشما نمی‌شناسیم ریسی دیگه چیزی نداره پس خودتونو خسته نکنید کالا برگ هم مال سپاه هستش که مردم همین پول اندکی که میگیرن برن توی فروشگاه‌های سپاه خرید کنم وسایل اشغالی بگیرن

    • AMIR ارسالی در

      سلام لطفایارانه رابط نکنید

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بهتره

    • خسته ازاین دولت ارسالی در

      کالا برگ نمیخواهیم یارانه رانقدی پرداخت کنید

    • رامین ارسالی در

      راضی به این مقدار نباشید صبر کنید رعیسی قول داده قطار پیشرفت رو داریم بع سرعت طی میکنیم هر روز بهتر از روز گذشته ...حالا سوار لوکوموتیر نشدیم اگه اونو سوار شیم یه شبه این مسیر رو طی میکنیم پس..به امید اون روز

    • رضانژاد ارسالی در

      یارانه را میتوان هم نقدی وهم بطور کالا برگ بگیریم مگر اجناس گران شد دولت از مردم پرسید که ارز 4200تومانی را برداریم یا نه اگر یک طرفه باشد این بهیچ عنوان دمکراسی نیست باید یارانه اختیاری باشد تا مردم خودشان تصمیم بگیرند درضمن این مبلغ را خوده مردم مدیریت میکنند نه اینکه با فروشگاه ها دست به یکی کنید هر چیز بنجور را به مردم بفروشند پس اگر یک طرفه باشد معلوم است که اصلا نظر مردم برای این دولت مهم نیست حال ببینیم دمکراسی یا غیر دمکراسی معلوم می شود.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام با این گرانی یارانه قطع می کنند مسولین حرف مردم گوش نمی دن یک پیشنهاد دار م مرد م بکش بدونه درد خسته شدیم

    • قادر ارسالی در

      نقدی بدونه دردسر

    • ناشناس ارسالی در

      نقدی

    • Ali ارسالی در

      از چشم کوری قطره عصری بچکد باز هم نعمتیه

    • حسین ارسالی در

      بسه دوزدی دیکر میخوام دزدی نکنید

    • محمد عظیمی ارسالی در

      لعنت خدا بر این دولتمردانی که بیت المال را اینجور نا عادلانه تقسیم می کنند.اگر بیت المال هست متعلق به همه هست و باید بین همه بطور مساوی تقسیم بشه نه فقط به یه عده آلاف و مفت خور داده بشه. بقیه مردم جزو ملت نیستند؟همه کارهای شما نا عادلانه هست. مثل سهام عدالت که به یه عده دادند و به خیلی ها ندادند.اگر هست باید برای همه باشه و اگر نیست برای هیچکس نباید باشه. عدم رعایت عدالت موجب نارضایتی خیلی ها میشه و همین موجب سست شدن ریشه نظام.

    • شمس الاه ارسالی در

      این دولت مردها پول ندارن ماشین ندارن دلتان میاد شما از دولت مردها رایانه نقدی میخواین بگیرید بیچاره ها جای خواب ندارن ما که شام نهار نمبخریم این صبحانه میخریم بیخیالدمیشیم که دولت مردها بگیرن بخرن

    • عباس خدام‌الحسین‌ ارسالی در

      درحال حاضر نظرمردم فقط یارانه‌نقدی‌‌هست‌برای‌مردم دردسردرست نکنیدوشورش‌بلوا‌واغتشاش بین مردم توراخدابه وجودنیاریدهمین‌الان‌قبل‌ازاجرااین طرح‌نادرست میگم کالابرگ‌موجب نارضایتی مردم ازدولت‌واین طرح‌میشودودرضمن‌کالابرگ‌صدرصد موجب‌گرانی کالاهامیشود

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ظهر بخیر خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم شما را بخدا قسم می دهم لطفا نقدی بدن اشما برادران کی می نویسید خوش به حالی سهام عدالت ها جیب اشن پر پول شد ماهم ساده هردقیقه به گوش نگاه می کنیم خبری نیست لطفا راست هرچه واقیت دارد همین بنویسید یک دنیا تشکر از لطفتون ممنون نبی زادهمشکل

    • علی ارسالی در

      سلام خسته نباشی هرچه دولت بخواهدبدنمیشود

    • ناشناس ارسالی در

      هرچه بزرگان بگویند

    • هم وطن ارسالی در

      ای بابا

    • آرش ارسالی در

      نقدی بهتره.کالا برگ جنسا همه ده برابر حساب میکنید فرقی نمیکنه

    • محمدرضا محمدی ارسالی در

      ماها که چندین سال است که هیچگونه یارانه ای نمی گیریم تکلیف ماچیست ماهم شب یلدا رادوست داریم ما هم عیالوار هستیم

    • کامبیز ارسالی در

      یارانه نقدی خیلی بهتره. ممنون.

    • mahtab ارسالی در

      شوهرم بیکار است و بچه مریض دارم و خودمم دو شیفت کارگری میکنم تو رو خدا یارانه یلدا رو بریزید که سخت نیازمندم عزا گرفتم با این دست خالی چه کنم شب، یلدا رو

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تو خدا رایان راقط نکنید ما بااین رایانه پول برق گاز واب میدم ممنونم

    • مینا ارسالی در

      @ این مردم بیچازه که همه دارن التماس میکنن نزارید کنار حرفاشونو گوش کنیین که اگر حرفشون و نادیده گرفته شه بازم یه اشوب و جنجال دیگه به پا میشه حالا کار خودتونو بکنین ببین چی میشه ملت به ستوه در اومده با این همه گرونی اعتیاد فقر مستاجری بیکاری مریضی

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام نقدی پرداخت ڪنیدمن هزینه درمانی دخترمو بایارانه میپردازم

    • ایران ارسالی در

      دلم میسوزه وقتی میبینم کسانی هستن که ازمنم تنگدست ترن خدایا کمک کن

    • ناشناس ارسالی در

      به نز من با این پول گه در به مردم میدید تصمیم گرندش خود شون باشند یا خرج میشه یا پس انداز میشه برای مردم تصمیم نگرید با چندر پول گجای زندیه مردم درست میشه خودتون را بگذارید با یگ میلیون پول گجای زندگیتون تعمین میشه

    • علی معتمدی پور ارسالی در

      فقط یارانه نقدی فقط

    • رضا ارسالی در

      سلام لصفا رایانه پرداخت کند پول به درد مردم مخوری کالا برک به درد نمخوری

    • رضا ارسالی در

      لطفا رایانه نقدی بدی

    • عموزاد ارسالی در

      اینا ب ادما رحم نمیکنن میخان بکشن راحت شن

    • مجید ارسالی در

      باسلام اغلب خانواده مردم یارانه رادراختیارفرزندان قرارمیدهندتا هزینه نوشت ابزاروپول جیبی بچه هایشان باشداگریارانه راقطع کنندخوددولت باعث ناراحتی بین خانوادها خواهدشدلطفااین کارنکنیدبگذاریدمردم دغدغه استرس نداشته باشدهرروزشب بفکرقطع یارانه نباشند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه