ارسال به دیگران پرینت

معرفی کتاب | معرفی کتاب تاریخی

معرفی کتاب تاریخی از پارس تا ایران | شرح روزگار اواخر قرن نوزدهم در ایران

کتاب روزنگار جذاب سفر لامبرت مولیتور بلژیکی به ایران است که در چارچوب طرح نوسازی گمرکات در اواخر قرن نوزدهم به ایران سفر کرده است.

معرفی کتاب تاریخی از پارس تا ایران |  شرح روزگار اواخر قرن نوزدهم در ایران

 معرفی کتاب تاریخی از پارس تا ایران

بیش از یکسال پیش بود که یکی از دنبال‌کنندگان خارج کشور برایم پیام داد که قصد دارد، کتابی تاریخی را از فرانسه به فارسی ترجمه کند. شاید حافظه‌ام دقیق یاری نکند اما صحبت‌های‌مان درباره ضرورت ترجمه اثر و‌ مسایل مربوط به نشر بود.

معرفی بهترین کتاب های تاریخی برای آشنایی بیشتر با تاریخ ایران و جهان

آقای امیرتیمور شیبانی همچنین برای معرفی افرادی که در زمینه مسایل تاریخی اشراف لازم را داشته باشند، کمک می‌خواست. چند روزی است که نتیجه تلاش ایشان یعنی کتاب «از پارس تا ایران» به‌دستم رسیده است.

کتاب روزنگار جذاب سفر لامبرت مولیتور بلژیکی به ایران است که در چارچوب طرح نوسازی گمرکات در اواخر قرن نوزدهم به ایران سفر کرده است.

ترجمه روان و کتاب بسیار خواندنی و حاوی اطلاعات ارزشمند است اما از اینها مهم‌تر، حس وظیفه و تلاش یک جوان ایرانی در خارج کشور است که به وسع خود، در درک بهتر گذشته با ترجمه یک کتاب ارزشمند تاریخی تلاش کرده و  به حق کار خود را به خوبی انجام داده است، الگویی مثال‌زدنی برای همه جوانان ایرانی به‌ویژه آنانکه مهارت و هنری دارند اما نمی‌دانند برای بهبود و ساختن آینده، به چیزی بیشتر از فهرست آرزوها و اندیشیدن به تحولات بزرگ نیاز است و همین‌گام‌های به ظاهر کوچک اما به‌شدت مهم و موثر، به رشد آگاهی و تحولات تدریجی بزرگی منجر خواهد شد.

#معرفی_کتاب

ترجمه امیرتیمور شیبانی

نشر تاریخ ایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه