ارسال به دیگران پرینت

لایحه حجاب

نمره دیکته لایحه حجاب منفی شد: شورای نگهبان ۲۳ غلط املایی و ۱۰۹ ابهام از لایحه حجاب و عفاف گرفت

شورای نگهبان با ارائه لیستی بلند بر پرایراد بودن لایحه عفاف و حجاب صحه گذاشت. شورای نگهبان علاوه‌بر ١٠٩ ایراد، ٢٣ تذکر نیز به متن لایحه الصاق کرده که نشان می‌دهد لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب علاوه‌بر محتوا به‌لحاظ املایی نیز لنگ ‌می‌زند. در گزارش امروز فرهیختگان برخی از مهم‌ترین ایرادهای شورای نگهبان به این لایحه مرور شده است.

نمره دیکته لایحه حجاب منفی شد: شورای نگهبان ۲۳ غلط املایی و ۱۰۹ ابهام از لایحه حجاب و عفاف گرفت

فرهیختگان نوشت: 

- شورای نگهبان با ارائه لیستی بلند بر پرایراد بودن لایحه عفاف و حجاب صحه گذاشت. شورای نگهبان علاوه‌بر ١٠٩ ایراد، ٢٣ تذکر نیز به متن لایحه الصاق کرده که نشان می‌دهد لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب علاوه‌بر محتوا به‌لحاظ املایی نیز لنگ ‌می‌زند. در گزارش امروز فرهیختگان برخی از مهم‌ترین ایرادهای شورای نگهبان به این لایحه مرور شده است.

جنجالی‌ترین فصل

جنجالی‌ترین فصل لایحه موسوم به عفاف و حجاب فصل پنج آن است، جایی که در آن از توقیف گذرنامه تا انحلال تشکل‌های مردم نهاد پیش‌بینی شده بود اما شورای نگهبان به آن ایرادات اساسی وارد کرد.

گرفتن تاوان گناهکار از بی‌گناه

مطابق ماده ۴۰ - در‌صورتی‌‌که در محل کسب، حرفه یا شغل مجازی یا غیرمجازی، صاحبان یا کارکنان آنها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند علاوه‌بر اعمال مجازات مقرر برای مرتکب صاحب حرفه یا شغل در مرتبه اول به جزای نقدی درجه پنج یا دو ماه سود ناشی از درآمد آن شغل هرکدام بیشتر باشد و به تشخیص قاضی ممنوعیت از خروج از کشور شش ماه تا دو سال و در مراتب بعدی به جزای نقدی درجه چهار یا چهار ماه سود ناشی از درآمد آن شغل هرکدام بیشتر باشد و ممنوعیت از خروج از کشور شش ماه تا دو سال محکوم می‌گردد.

- ایراد شورای نگهبان: در ماده ۴۰، اطلاق حکم به مجازات صاحب حرفه در موارد مذکور، نسبت به مواردی که صاحب حرفه با مرتکبین برخورد لازم را انجام داده است یا رفتار‌های مذکور قابل انتساب به وی نباشد، مغایر شرع و بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

کی تعیین می‌‌کنه چی درسته چی غلط

- مطابق تبصره یک ماده ۴۷ بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباس بدن‌نما یا تنگ یا لباسی که قسمتی از بدن پایین‌تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست‌ها دیده شود.

- ایراد شورای نگهبان: منظور از واژه‌های «تنگ» در تبصره ۱ و «بدن‌نما» در تبصره‌های ۱ و ۲، از این جهت که حدود و کیفیت آن مشخص نیست، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

 

منبع : چند ثانیه
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه