ارسال به دیگران پرینت

هایده شیرزادی | اختراع هایده شیرزادی

هایده شیرزادی، مخترع بازیافت نخاله‌های ساختمانی و باطله‌های معدنی

هایده شیرزادی، متولد ۱۳۳۸ در گیلان‌غرب، فعال محیط زیست و کارآفرین برتر ایرانی است.

هایده شیرزادی، مخترع بازیافت نخاله‌های ساختمانی و باطله‌های معدنی

هایده شیرزادی، متولد ۱۳۳۸ در گیلان‌غرب، فعال محیط زیست و کارآفرین برتر ایرانی است. او مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه است که با طرح بازیافت زباله‌اش در کرمانشاه دفن زباله‌های شهری را به‌طور نسبی قطع کرد.

شیرزادی در خانواده‌ای پرجمعیت و با مشکلات مالی بزرگ شد. او دوران دبیرستان را به‌صورت متفرقه درس خواند و بعد از دریافت دیپلم فنی‌حرفه‌ای توانست از دانشگاه کاسل آلمان در رشته‌ی مهندسی کشاورزی پذیرش بگیرد.

او با دکترای اکولوژی و انگیزه‌ی فراوان به ایران بازگشت و شرکت «بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه» را تأسیس کرد. این شرکت با تلفیق کشاورزی و احترام به طبیعت، علاوه بر پاک‌سازی محیط‌زیست، کشاورزی پاک و سالم را توسعه می‌دهد.

در حال حاضر این شرکت طرح‌های مشاوره‌ای، مطالعاتی و اجرایی را در حدود ۶۵ شهر و ۲۰۰۰ روستا برعهده دارد و برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

هایده شیرزادی، پژوهشگر و مخترع ایرانی، موفق به طراحی و ساخت دستگاهی شده است که می‌تواند نخاله‌های ساختمانی و باطله‌های معدنی را به مواد اولیه قابل استفاده مجدد تبدیل کند. این دستگاه می‌تواند نخاله‌ها را خرد و نرم کرده و آنها را آماده استفاده در حوزه‌های مختلف صنعت ساختمان و جاده کند.

هایده شیرزادی با اختراع خود گامی مهم در جهت حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در منابع طبیعی برداشته است. حمایت از این مخترع ایرانی می‌تواند به توسعه فناوری بازیافت در کشور کمک کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه