ارسال به دیگران پرینت

همبرگر

بیا راز پفکی شدن همبرگرو بهت بگم | اینطوری همبرگر درست کن مثل فست فودیا میشه! | رمز و رازهای همبرگر رستورانی

همبرگرهای گرد و پفکی، جزو پرطرفدارترین انواع فست فودها هستند که حتی تماشای عکس آن‌ها هم اشتها آور است.

بیا راز پفکی شدن همبرگرو بهت بگم | اینطوری همبرگر درست کن مثل فست فودیا میشه! | رمز و رازهای همبرگر رستورانی

بیا راز پفکی شدن همبرگرو بهت بگم

برخلاف همبرگرهای خانگی که سطحی صاف و بافتی خشک دارند، این همبرگرها پفکی، نرم و ترد هستند و علاوه بر مزه فوق‌العاده، ظاهر جذابی هم دارند. تهیه این مدل لذیذ و پرطرفدار همبرگر کار چندان سختی نیست و با رعایت چند نکته ساده در طرز تهیه این غذا، می‌توان در خانه هم همبرگر را به صورت پفکی آماده کرد. رمز و راز پفکی شدن همبرگر در فست فودها و رستوران‌ها، در مواد مصرفی برای تهیه این غذا و نحوه آماده‌سازی آن‌ها است. در این مطلب در مورد مواد لازم برای پخت همبرگر پفکی و مراحل انجام این کار صحبت خواهیم کرد.

اگه از برگر‌های تکراری خسته شدی این دستور پخت رو امتحان کن! | آموزش طرز تهیه چیکن برگر +ویدئو

چگونه همبرگر را پفکی بپزیم؟

مواد اولیه، اولین راز پفکی شدن همبرگر

همان‌طور که گفته شد راز اصلی در پخت همبرگر به صورت پفکی و ترد، در ماده اولیه و ترکیباتی است که به گوشت همبرگر اضافه می‌شوند. مواد لازم برای تهیه همبرگر از نوع پفکی برای ۴ نفر عبارتند از:

- گوشت گوساله چربی‌دار: ۷۰۰-۸۰۰ گرم

- پیاز رنده یا میکس شده: ۱۵۰ گرم

- پودر فلفل سفید، سیاه و چیلی: نصف قاشق مرباخوری

- پودر سیر: یک قاشق مرباخوری

- نمک: یک قاشق مرباخوری

- پنیر پارمزان: دو قاشق غذاخوری

- پنیر چدار: ۵۰ گرم

- پودر سوخاری: یک و نیم قاشق غذاخوری

- بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

- رزماری خشک و پودر شده: به میزان لازم

- روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

بهتر است مواد لازم برای تهیه همبرگر پفکی را از قبل آماده کنید و دقایقی قبل از شروع پخت و پز از یخچال خارج کنید تا تمام مواد غذایی هم دما شده و ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر راحت‌تر باشد.

لوازم مورد نیاز برای تهیه همبرگر پفکی

علاوه بر مواد اولیه برای تهیه همبرگر پفکی، نیاز است که لوازم مورد نیاز تهیه این نوع همبرگر را هم از قبل آماده کنید تا دسترسی به آن‌ها راحت باشد. میکسر، یکی از دستگاه‌های مورد نیاز به این منظور است. راز پفکی شدن همبرگر در فست فودها، استفاده از میکسر به جای چرخ گوشت برای آماده ‌سازی گوشت همبرگری است.

تخته خرد کن، چند چاقوی تمیز، کاسه بزرگ برای مخلوط کردن ترکیب، تابه‌ای با اندازه مناسب برای سرخ کردن همبرگرها و قالب همبرگرساز از دیگر لوازمی هستند که برای پخت همبرگر به صورت پفکی به آن‌ها نیاز است. البته برای پخت همبرگر در خانه می‌توان بعضی از این لوازم را حذف کرد. برای مثال قالب همبرگرساز ابزاری خانگی نیست و به جای آن می‌توان از قدرت دست برای شکل دادن و فشرده‌سازی همبرگرها استفاده کرد.

روش تهیه

برای تهیه یک همبرگر ترد و پفکی با بافتی نرم و اشتها برانگیز، ابتدا باید لوازم مورد نیاز و مواد اولیه را تهیه کرد. بعد از تهیه این مواد و وسایل می‌توان پخت همبرگر را آغاز کرد. به جز مواد اولیه که یکی از رازهای پفکی شدن همبرگر هستند، دقت به مراحل و جزئیات پخت هم در تهیه همبرگر از نوع پفکی بی‌تاثیر نیست. مراحلی که برای تهیه همبرگر پفکی باید انجام شوند، عبارتند از:

آماده‌سازی پیاز

در اولین مرحله برای پخت همبرگر پفکی باید پیاز را رنده کرد. البته امکان ریختن این ماده غذایی در میسکر و خرد کردن آن با همین وسیله هم وجود دارد. چه در رنده کردن و چه در ریز کردن با میکسر باید به پوره‌ای شدن پیاز دقت کرد. همچنین برخلاف پخت کباب کوبیده در تهیه همبرگر نیازی به گرفتن آب پیاز نیست.

میکس کردن گوشت

پس از آماده‌سازی پیاز نوبت به آماده‌سازی گوشت همبرگر می‌رسد. گوشت همبرگر هم برای تهیه نوع پفکی این غذا باید در میکسر ریخته شود. استفاده از میکسر مهم‌ترین راز پفکی شدن همبرگر در خانه است. برای استفاده راحت‌تر از میکسر بهتر است گوشت‌ها را از قبل ریز و به تکه‌های کوچک تقسیم کرد.

ترکیب گوشت و پیاز

در مرحله بعد باید گوشت و پیاز را ترکیب کرد. بهتر است این مرحله هم با میکسر انجام شود تا فشار زیادی به دست وارد نشود و مواد به صورت یکدست و یک اندازه ترکیب شوند.

افزودن ادویه‌ها و پنیر

بعد از اینکه گوشت و پیاز به خوبی مخلوط شدند، نوبت به مزه‌دار کردن آن‌ها می‌رسد. برای مزه‌دار کردن باید از ادویه‌های گفته شده استفاده کرد. ابتدا باید ادویه‌ها را به مخلوط گوشتی اضافه کرد و مواد را به خوبی ترکیب کرد و بعد از آن پنیر پارمزان را اضافه و مجددا مخلوط را ترکیب کرد تا گوشت همبرگری آماده شود. افزودن پنیر چدار و آرد سوخاری به ترتیب مراحل بعدی آماده‌سازی همبرگر به صورت فکی هستند.

سرخ کردن همبرگرها

در نهایت باید همبرگرها را در روغن سرخ کرد. راز پفکی شدن همبرگر در چگونگی سرخ کردن آن هم نهفته است. برای سرخ کردن همبرگرها روغن باید کاملا داغ باشد تا همبرگرها به تابه نچسبند. همچنین بهتر است همبرگرها را دانه دانه در روغن سرخ کرد تا همبرگر فضای کافی برای پفکی و ترد شدن داشته باشد.

 

 

 

 

منبع : چی شی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه