ارسال به دیگران پرینت

قطعی اینترنت | قطعی گسترده اینترنت

اینترنت در کمال تعجب قطع شد | قطعی شوکه کننده اینترنت

اینترنت امروزه به یک چیز حیاطی در زندگی ما تبدیل شده و قطعی آن می‌تواند در امور زندگی ما تاثیر داشته باشد. در ادامه با خبر قطعی اینترنت با شما هستیم.

اینترنت در کمال تعجب قطع شد | قطعی شوکه کننده اینترنت

قطعی شوکه کننده اینترنت

اینترنت امروزه به یک چیز حیاطی در زندگی ما تبدیل شده و قطعی آن می‌تواند در امور زندگی ما تاثیر داشته باشد. در ادامه با خبر قطعی اینترنت با شما هستیم.

به نقل از زومیت، قطعی گسترده‌ی سرویس‌های شرکت آپتس (Optus) باعث شد دسترسی تقریباً نیمی از ساکنان استرالیا به تماس موبایل و اینترنت قطع شود. آن‌طور که رویترز می‌نویسد، این اتفاق بامداد امروز باعث هرج‌ومرج در سرویس‌های مالی، سیستم‌های حمل‌ونقل و بیمارستان‌ها شد و سؤالاتی درباره‌ی استحکام زیرساخت شبکه‌ی استرالیا ایجاد کرد.

اولین نشانه‌ها از بروز مشکل در سرویس‌های شرکت مخابراتی آپتس، ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته به وقت تهران مشاهده شد. بر اساس گفته‌ی منابع محلی، مشکل هم‌اکنون رفع شده است و ساکنان استرالیا می‌توانند به تماس موبایلی و اینترنت دسترسی پیدا کنند.

حدوداً ۱۰ میلیون از ساکنان استرالیا معادل ۴۰ درصد از کل جمعیت این کشور، مشتری آپتس هستند. قطعی گسترده‌ی آپتس باعث شد این افراد امکان استفاده از گوشی هوشمند، اینترنت پهن‌باند و تلفن ثابت را نداشته باشند.

اینترنت کل کشور امروز بعدظهر دچار مشکل میشود

در زمان قطعی سرویس‌های آپتس، خط تلفن بیمارستان‌ها قطع شد، کسب‌وکارهای کوچک از پردازش کارهای مالی عقب ماندند و در برخی از شهرها شبکه‌ی قطار و سرویس‌های تاکسی اینترنتی از دسترس خارج شدند.

وزیر ارتباطات استرالیا دربیانیه‌ای می‌گوید مردم به‌شدت از قطعی گسترده‌ی سرویس‌های آپتس ناراحت هستند و این شرکت باید پاسخ مناسبی برای این شرایط داشته باشد. فعلاً هیچ بیانیه‌ای منتشر نشده است و کسی نمی‌داند که چرا سرویس‌های آپتس از دسترس خارج شدند؛ اما مشخصاً مشکل بسیار جدی بوده و در عمق شبکه رخ داده است.

حدوداً ۱۴ ماه پیش یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری تاریخ استرالیا علیه آپتس ترتیب داده شد. مدیرعامل آپتس می‌گوید که به احتمال زیاد مشکل امروز نتیجه‌ی حمله‌ی سایبری نبوده است: «این اتفاق به‌شدت غیرمحتمل است. سیستم‌های ما هم‌اکنون بسیار پایدارند و آنچه امروز رخ داد، بسیار نادر است.»

ساعاتی پس از آغاز قطعی گسترده، ارزش سهام SingTel (مالک آپتس) در بازار بورس سنگاپور ۴٫۸ درصد افت کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه