ارسال به دیگران پرینت

دمنوش سرماخوردگی | بهترین دمنوش سرماخوردگی

این دمنوش برای سرما خوردگی آب روی آتیشه! | بهترین دمنوش سرماخوردگی +ویدئو

اگر سرماخوردگی کلافه تان کرده پس حتما باید این دمنوش مخصوص را درست کنید تا از شر مریضی خلاص شوید! این دمنوش مخصوص عصاره چند تکه میوه مثل انار و سیب و ادویه است.

این دمنوش برای سرما خوردگی آب روی آتیشه! | بهترین دمنوش سرماخوردگی +ویدئو

بهترین دمنوش سرماخوردگی

 

اگر سرماخوردگی کلافه تان کرده پس حتما باید بهترین دمنوش سرما خوردگی را درست کنید تا از شر مریضی خلاص شوید! این دمنوش سرماخوردگی مخصوص عصاره چند تکه میوه مثل انار و سیب و ادویه است.

دمنوش گونه‌ای نوشیدنی است که در آن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم کردن یا گرفتن عصاره به وسیلهٔ آب متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش به کار بردن داروهای گیاهی است.

روش تهیه دمنوش به این صورت است که ابتدا گیاه را که به طرز صحیحی خرد شده در آب جوش می‌ریزند، سپس آن را به مدت ۵–۳ دقیقه در یک ظرف در بستهٔ شیشه‌ای یا چینی می‌گذارند و گاهی آن را هم می‌زنند و سپس مایع را از کاغذ صافی یا الک با شبکهٔ ریز عبور می‌دهند.

دمنوش های سرماخوردگی معمولاً حاوی گیاهانی هستند که دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد التهابی و خلط آور هستند. این خواص می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی مانند گلودرد، احتقان و سرفه کمک کند.

برای تهیه دمنوش سرماخوردگی در خانه، می توانید یک قاشق چایخوری از هر گیاه را در یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10-15 دقیقه دم بکشد. دمنوش را گرم بنوشید و در صورت نیاز آن را تکرار کنید.

مواد لازم دمنوش میوه:

* انار: چند تکه

* سیب: یک عدد

* عناب: چند عدد

* لیمو ترش: چند تکه

* میخک: چند عدد

* دارچین: یک تکه

اگر سرما خوردی این دمنوش رو درست کن که معجزه ست! | ترفند درست کردن دمنوش لیمو زنجبیل +ویدئو

طرز تهیه دمنوش: 

1. انار، سیب، عناب، لیمو ترش، میخک و دارچین را داخل یک قوری بریزید.

2. مقداری آب جوش به قوری اضافه کنید.

3. قوری را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید که دمنوش به مدت 20 تا 30 دقیقه دم بکشد.

4. دمنوش را در فنجان بریزید و میل کنید.

خواص این دمنوش

این دمنوش به دلیل ترکیبات موجود در آن، خواص زیادی برای درمان سرماخوردگی دارد. انار دارای خاصیت ضد ویروسی است و به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عناب دارای خاصیت ضد التهابی است و به کاهش گلودرد و سرفه کمک می‌کند. لیمو ترش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. میخک دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی است و به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. دارچین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی است و به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند.

می‌توانید از سایر مواد گیاهی مانند گل گاوزبان، بابونه، نعناع و آویشن نیز در این دمنوش استفاده کنید.

اگر می‌خواهید دمنوش شما شیرین‌تر باشد، می‌توانید مقداری عسل یا نبات به آن اضافه کنید.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه