ارسال به دیگران پرینت

بیماری کرونا | افزایش بیماری کرونا

روند بیماری کرونا رو به افزایش است | بیماران مبتلا به بیماری های زمینه‌ای مراقب باشند

بیماری کرونا از بین نرفته است فقط فراموش شده است در ادامه برای اطلاع از هشدارها درباره بیماری کرونا با ما همراه باشید.

روند بیماری کرونا رو به افزایش است | بیماران مبتلا به بیماری های زمینه‌ای مراقب باشند

روند بیماری کرونا رو به افزایش است

بیماری کرونا از بین نرفته است فقط فراموش شده است در ادامه برای اطلاع از هشدارها درباره بیماری کرونا با ما همراه باشید.

از وزارت بهداشت، حمیدرضا جماعتی در یک اجتماع رسمی روز دوشنبه اعلام کرد که نخستین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا در فصل پاییز برگزار شده و در آن گزارشی از وضعیت کرونا و سویه های آن در جهان و ایران ارائه شده است. وی افزود که مرگ و میر ناشی از کرونا در بسیاری از کشورها، با وجود افزایش مبتلایان و بستری ها، کاهش یافته است.
وی همچنین اظهار کرد که ابتلا به آنفلوآنزا و نوع‌های H1 و H3 در ایران در هفته‌های اخیر افزایش یافته و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. او تأکید کرد که بیماران مبتلا به آنفلوآنزا باید پس از تشخیص قطعی، در صورت نیاز به درمان کرونا یا ویروس RSV نیز درمان شوند.

سویه جدید کرونا به ایران رسید؟ | توصیه به تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواخر تابستان

در ادامه، جماعتی به اهمیت واکسیناسیون آنفلوآنزا برای افراد پرخطر و کادر بهداشتی و درمانی اشاره کرد. او همچنین به تغییرات در زیرسویه‌های کرونا در جهان اشاره کرد و اظهار نظر کرد که واکسن‌های براساس زیرسویه XBB احتمالاً کارایی کمتری در مقابل زیرسویه‌های جدید دارند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تأکید کرد که در شرایط فعلی، داروی "پکسلووید" باید به دستور کار گذاشته شود، با این وجود، سازمان غذا و دارو باید این دارو را به فهرست داروهای کشور اضافه کند تا بتوان به بیماران نیازمند ارائه داد. این دارو تا ۸۰ درصد از پیشرفت بیماری و مرگ و میر را ممکن است جلوگیری کند.
وی تأکید کرد که افرادی که سیستم ایمنی ضعیف، دیابت، بیماری‌های مزمن، قلبی، تنفسی و کلیوی دارند و ۶ ماه از آخرین تاریخ تزریق واکسن گذشته، باید در اماکن شلوغ از ماسک استفاده کنند. همچنین نیروهای حوزه درمان و بیمارستان‌ها، به ویژه کارکنان بخش‌های تنفسی و عفونی، باید اجباراً از ماسک استفاده کنند. وی همچنین توصیه کرد که در بیمارستان‌های دانشگاهی و بزرگ از تست‌های سریع برای تشخیص کرونا استفاده شود.
جماعتی به اهمیت دستگاه‌های NGS که به کشور در دوران همه‌گیری کرونا اختصاص داده شدند اشاره کرد و بیان کرد که این دستگاه‌ها برای رصد و ردیابی ویروس‌های تنفسی و زیرسویه‌های کرونا در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. او امیدوار است که لایسنس این دستگاه‌ها توسط وزارت بهداشت و معاونت بهداشت این وزارتخانه اخذ شود تا در ردیابی ویروس‌ها مشکلی در سطح کشور به وجود نیاید.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه