ارسال به دیگران پرینت

کرونا | بیماری کرونا | علائم بیماری کرونا

علائم جدید بیماری کرونا | این علائم را بشناسید

جهش های جدید در ویروس، کاهش سطح ایمنی افراد، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، کنارگذاشتن سیاستهای کووید صفر در چین، مسافرتهای گسترده در سال نو میلادی از علت ایجاد موج جدید کرونا در دنیا است.

علائم جدید  بیماری کرونا | این علائم را بشناسید

در این مطلب علایم و نشانه های سویه جدید کرونا توضیحاتی داده میشود 

هشدار کرونا | پیک جدید کرونا در راه است؟

یک متخصص بیماریهای عفونی در خصوص سویه جدید کرونا، علایم و نشانه های این سویه توضیح داد.وی علایم و نشانه های سویه جدید را شامل تب و لرز، گرفتگی صدا، گلودرد و سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سردرد و بدن درد، درد عضلانی، اسهال، تهوع و بی اشتهایی اعلام کرد و گفت: سرعت انتشار و انتقال بالا، شدت و حدت بیماری نسبتا خفیف را از ویژگیهای سویه جدید است.

احتمال افزایش مجدد کرونا وجود دارد؟

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گویی با بیان اینکه سویه های جدید در حال چرخش در دنیا BQ۱,BQ۱.۱ و XBBاست که همگی زیر شاخه امیکرون هستند، افزود: سویه های جدید بیشتر در دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارشی علایم را بروز می دهد گرچه بیماری کرونا یک بیماری سیستمیک است.  دستگاهها و اعضای مختلف بدن را می تواند درگیر کند.دکتر موسوی گفت: در این سویه درمانهای آنتی بادی مونوکلونال تقریبا اثری ندارند، همچنین احتمال دور زدن سیستم ایمنی  بیشتر است.دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: جهش های جدید در ویروس، کاهش سطح ایمنی افراد، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، کنارگذاشتن سیاستهای کووید صفر در چین، مسافرتهای گسترده در سال نو  میلادی از علت ایجاد موج جدید کرونا در دنیا است.

آمریکا ویروس کشنده ساخت! | از کرونا هم خطرناک‌تر است | دنیا به پایان می‌رسد؟

اثربخشی کم واکسن در سویه های جدید کروناوی خاطر نشان کرد: اگرچه اثربخشی واکسن در سویه های جدید کمتر است اما همچنان بهترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری همان  واکسیناسیون  است که در واقع عمده کارکرد آن، کاستن از شدت بیماری، کاستن از میزان بستری و  مرگ  است.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه عوارض بیماری،خطر بستری شدن و فوتی بیشتر در بین  سالمندان  و گروههای پرخطر است، اظهار کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه زدن  ماسک  در مکانهای شلوغ همچنان توصیه می شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه فعلا شرایط کرونا در استان پایدار است، افزود: افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی بیشتر مربوط به موج دوم آنفلوآنزا است که چند روزی است شروع شده که البته نسبت به موج اول کمتر است.

ورود سویه جدید کرونا به کشور تایید نشده است

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: سویه غالب فعلا در کشور همان BA۵ امیکرون است، موج جدید کرونا هنوز در استان نداریم و ورود سویه جدید به کشور فعلا تایید نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۲ نفر مثبت است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته۸ نفر به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی مراجعه کردند.

این علائم کرونا تغییر کرده‌اند | مراقب این علائم جدید کرونا باشید

دکتر موسوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مبتلای مثبت کرونا در استان گزارش شده است، گفت: طی این بازه زمانی مورد فوتی مثبت در استان ثبت نشده است.

وی یادآور شد: براساس نقشه رنگبندی کرونایی، شهرهای خوی و چایپاره زرد و مابقی شهرها آبی هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه