ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی استان تهران | سامانه بارشی

خبر خوشحال کننده برای تهرانی ها | دمای هوا کاهش می یابد | هوای این استان شمالی دوباره بالا می‌رود

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش دمای هوای تهران طی هفته آینده گفت: در صورتی که نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده تغییر قابل ملاحظه‌ای نکند و همین روند ادامه داشته باشد ، از شنبه هفته آینده (۲۵ شهریور) برای استان تهران کاهش نسبی دما هم در مقدار بیشینه و هم کمینه قابل پیش‌بینی است.

خبر خوشحال کننده برای تهرانی ها | دمای هوا کاهش می یابد | هوای این استان شمالی دوباره بالا می‌رود

تهران خنک میشود

مدیرکل هواشناسی استان تهران ضمن بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روند کاهش نسبی و تدریجی دمای هوا طی هفته آینده پیش‌بینی می‌شود، گفت: پدیده غالب جوی تا پایان شهریورماه به‌ تناوب وزش باد شدید و خیلی شدید به‌ویژه طی ساعات عصر و شب خواهد بود که می‌تواند در مواردی منجر به خیزش گرد و خاک شود.

هشدار جدی به تهرانی ها | این افراد در خانه بمانند

مازیار غلامی افزود: فردا (۲۲ شهریور) با عبور یک موج ناپایدار جوی از استان، وزش باد شدید و خیلی شدید به‌ویژه طی ساعات عصر و شب و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه توصیه کرد: هنگام وزش باد به‌ویژه وزش باد شدید و خیلی شدید کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی در اوج غلظت گرد و خاک از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند. سایر افراد نیز با ماسک رفت و آمد کنند علاوه بر آن استحکام سازه‌های موقت مثل داربست‌ها و گلخانه‌ها، خودداری از پارک کردن خودرو در حاشیه درختان فرسوده و زاویه‌دار، خودداری از قرارگیری در نواحی مرتفع به‌ویژه داربست‌ها و توقف نکردن در زیر تابلوهای تبلیغاتی را مد نظر قرار گیرند. کوهنوردان نیز در صعود به ارتفاعات احتیاط کنند و توصیه‌های هواشناسی را مد نظر قرار دهند.

وی درباره احتمال بارندگی تا پایان شهریور در استان تهران اظهار کرد: بارندگی بیشتر برای ارتفاعات و مناطق بالادست مانند فیروکوه، آبعلی، دماوند، شمیرانات، دربند، درکه، کن، سولقان، وردیج و واریش پیش‌بینی می‌شود که به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و در پایتخت نیز احتمال وقوع رگبار پراکنده به‌ویژه در روزهای پایانی ماه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به کاهش دمای هوای تهران طی هفته آینده گفت: در صورتی که نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده تغییر قابل ملاحظه‌ای نکند و همین روند ادامه داشته باشد ، از شنبه هفته آینده (۲۵ شهریور) برای استان تهران کاهش نسبی دما هم در مقدار بیشینه و هم کمینه قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به کاهش بارش استان تهران در سال زراعی جاری و تداوم خشکسالی اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی مهرماه سال گذشته تاکنون استان تهران به‌طور میانگین ۴۱ درصد کاهش بارش و یک درجه افزایش دما را نسبت به بلندمدت تجربه کرده که نشاندهنده تداوم خشکسالی و موجب افزایش کانون‌های گرد و غبار داخلی شده است اما پیش بینی می‌کنیم بارش طی پاییز به‌ویژه در آبان و آذر در حد نرمال و در نیمه شمالی استان حتی بالاتر از حد نرمال باشد. انتظار می‌رود حاکمیت این وضعیت جوی موجب کاهش خیزش گرد و خاک می‌شود.

غلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر به علت تداوم خشکسالی حتی وزش باد ملایم نیز موجب خیزش گرد و خاک می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۹ شهریور گرد و غباری در استان البرز تشکیل شد و به سمت تهران حرکت کرد، یعنی در کمتر از ۲۴ ساعت شکل گرفت، استان را تحت تاثیر قرار داد و از آن خارج شد. در این شرایط امیدواریم بارش طی پاییز در استان‌های همجوار نیز در حد نرمال باشد تا کمتر شاهد خیزش گرد و خاک در این مناطق و انتقال آن به تهران باشیم.

تب هوای این استان شمالی دوباره بالا می‌رود

هوای استان مازندران امروز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

تاکامی، کارشناس  هواشناسی مازندران  گفت: آسمان مازندران امروز سه شنبه ۲۱ شهریور صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر خواهد بود.

او افزود: وضعیت جوی مازندران  روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد، افزایش ابر و در غرب با رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: هوای مازندران  روز پنجشنبه در مناطق مرکزی و شرقی استان نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما و در مناطق غربی ابری گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و کاهش دما خواهد بود.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه