ارسال به دیگران پرینت

تمیز کردن فرش‌ها | ترفند تمیز کردن فرش‌ها

قالیشویی رو فراموش کن! | با این ترفند تمیز کردن فرش‌ها مثل آب خوردن میشه +ویدئو

اگه شما هم به دنبال روشی برای تمیز کردن فرش‌ها هستید برای اطلاع از ترفند تمیز کردن فرش‌ها در ادامه این خبر باما همراه باشید.

قالیشویی رو فراموش کن! | با این ترفند تمیز کردن فرش‌ها مثل آب خوردن میشه +ویدئو

با این ترفند تمیز کردن فرش‌ها مثل آب خوردن میشه

اگه شما هم به دنبال روشی برای تمیز کردن فرش‌ها هستید برای اطلاع از ترفند تمیز کردن فرش‌ها در ادامه این خبر باما همراه باشید.

تاریخچه فرش به گذشته‌های دور از تاریخ باز می‌گردد و به عنوان یکی از هنرهای دستی با ارزش و تاریخچه‌ای طولانی و متنوع شناخته می‌شود. در زیر، تاریخچه فرش را به صورت خلاصه برای شما توضیح داده‌ام:

1. تاریخ اولیه: فرش‌ها یکی از قدیمی‌ترین و هنرهای دستی باستانی به شمار می‌آیند. اشیاء نخی بافته‌شده که به عنوان پوششها، فرش‌ها، و مخلفات مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در تمدن‌های باستانی مثل تمدن مصر و سومر به کار می‌رفت.

2. فرش‌های سلطنتی در ایران: ایران (پیشتر به نام پارس یا فارس شناخته می‌شد) یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و توسعه فرش‌های دستبافته بوده است. فرش‌های ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و شیوه‌های بافت متنوعی شناخته می‌شوند.

3. فرش‌های عثمانی: در تاریخ امپراتوری عثمانی، فرش‌های دستبافته نیز از اهمیت بالایی برخوردار بودند. این فرش‌ها طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذاب داشتند و به عنوان تزئینات در کاخ‌ها و مساجد استفاده می‌شدند.

4. تاریخچه فرش در اروپا: در قرون وسطی، اروپا از شرق فرش‌ها و مخلفات دستبافته بهره‌گیری کرد و آنها را به فرش‌ها و قالی‌ها تبدیل کرد. در قرن ۱۶ و ۱۷، صنعت فرش‌بافی در اروپا به اوج خود رسید و فرش‌های فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی معروف شدند.

5. تاریخچه فرش در آمریکا: صنعت فرش‌بافی به ایالات متحده آمریکا نیز وارد شد و در قرن ۱۸ و ۱۹، فرش‌های دستبافته و قالی‌ها به شکل یک صنعت رشد کردند. مناطق مختلف ایالات متحده همچون نیو انگلند و کارولینا جنوبی به مراکز تولید فرش تبدیل شدند.

6. هنر معاصر: فرش‌بافی به عنوان یک هنر معاصر نیز ادامه دارد. هنرمندان معاصر از مواد و تکنیک‌های مدرن برای خلق فرش‌های هنری استفاده می‌کنند که اغلب بعنوان اثر هنری و تجسمی تلقی می‌شوند.

در کل، فرش‌بافی به عنوان یک هنر قدیمی و مهم با تاریخچه‌ای طولانی و غنی شناخته می‌شود. فرش‌ها نه تنها به عنوان یک پوشش کاربردی، بلکه به عنوان یک آثار هنری و فرهنگی ارزشمند تلقی می‌شوند و به عنوان نمادهایی از هنر و تاریخ انسانیت تا جاودانه می‌مانند.

تمیز کردن فرش به دقت و طبق روش‌های صحیحی انجام شود تا فرش‌ها نه تنها تمیز شوند بلکه آسیب نبینند. در ادامه روش‌هایی برای تمیز کردن فرش را برای شما توضیح می‌دهیم:

اگه مدام روی فرش خونتون لیز میخوری ببین! | ترفند درست کردن سُرگیر خانگی +ویدئو

1. جارو کشی روزانه:

   - برای حفظ فرش بهتر است روزانه با یک جاروبرقی یا جارو معمولی، خاک و گرد و غبار را از فرش خارج کنید. 

   - برای جلوگیری از ساییدن فیبرهای فرش، از مدل‌های جاروبرقی با موتور مخصوص فرش استفاده کنید.

2. تخلیه سریع: 

   - اگر مایعات یا ذرات جامد بر روی فرش ریخته شود، بلافاصله آن را پاک کنید. برای ذرات جامد، از یک لیفتراش (لیفتراش کاغذی یا کفی) استفاده کنید و مایعات را با یک کاغذ جاروبرقی خشک کنید.

3. شستشو:

   - بسته به نوع فرش (فرش دستبافته یا صنعتی) و سطح آلودگی، می‌توانید فرش‌ها را خودتان یا توسط یک شرکت شستشوی حرفه‌ای شستشو دهید.

   - برای شستشوی خودتان، ابتدا فرش را با آب و مایع شستشوی مخصوص فرش بشویید. سپس با یک مسطح پلاستیکی یا اسفنج خیس به آرامی فرش را تمیز کنید. در آخر با آب تمیز شستشو دهید تا مواد شوینده را به دقت پاک کنید.

4. خشک کردن:

   - برای خشک کردن فرش باید آن را به آرامی با دستمالهای پنبه‌ای یا حوله‌های جذبی خشک کنید.

   - تا زمانی که فرش کاملاً خشک نشده است، از راه رفتن یا قرار دادن اشیاء سنگین روی آن خودداری کنید تا جلوگیری از متلاشی شدن فیبرهای آن شود.

5. تمیزی منظم:

   - برای حفظ تمیزی فرش بهتر است به منظور جلوگیری از آلودگی‌های جدید روی فرش، از کفش‌های پاک و پنبه‌ای یا فرش‌روی (فرش کوچکی که در ورودی استفاده می‌شود) استفاده کنید.

   - همچنین، مکان‌های باز که تا حد امکان فرش نداشته باشند و می‌توان از فرش‌های پلاستیکی یا وایرلسا (فرش‌های بدون الیاف) در آنها استفاده کرد.

با انجام منظم این مراحل، می‌توانید فرش‌های خود را تمیز نگه دارید و عمر مفید آنها را افزایش دهید. همچنین، برای شستشوی عمیق‌تر و مشکلات خاص می‌توانید به شرکت‌های تخصصی تمیز کردن فرش مراجعه کنید.

کسایی که فرشاشون خیلی کثیف نیست نیازی ندارد که به قالیشویی بدن این محلول فوق‌العاده است فقط باید زیر شعله گاز کم باشه و صابون حل بشه و گرم استفاده بشه تاثیرش بیشتره 

سرکه سفید یک لیوان

صابون رنده شده دو قاشق

شامپو فرش یک پیمانه 

جوش شیرین دو قاشق

آب دو لیوان یا بیشتر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه