ارسال به دیگران پرینت

آمریکانو | قهوه آمریکانو | طرز تهیه آمریکانو

قهوه آمریکانو چیست؟ | طرز تهیه آمریکانو به سبک کافه ها

در منو کافه ها قطعا قهوه آمریکانو به چشمتان خورده است. حالا سوال اینجاست که قهوه آمریکانو چیست؟ در این مقاله قرار است همه چیز درباره قهوه آمریکانو را به شما بگوییم و طرز نهیه قهوه آمریکانو را به شما یاد بدهیم. با ما همراه باشید.

قهوه آمریکانو چیست؟ | طرز تهیه آمریکانو به سبک کافه ها

قهوه آمریکانو چیست؟

در منو کافه ها قطعا قهوه آمریکانو به چشمتان خورده است. حالا سوال اینجاست که قهوه آمریکانو چیست؟ در این مقاله قرار است همه چیز درباره قهوه آمریکانو را به شما بگوییم و طرز تهیه قهوه آمریکانو را به شما یاد بدهیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه قهوه آمریکانو

داستان از این قرار است که در جنگ جهانی دوم، آمریکایی­ هایی که در ایتالیا مستقر بودند، مزه قهوه اسپرسو ایتالیایی را دوست نداشتند؛ زیرا معتقد بودند که بسیار تلخ و غلیظ است و تمایلی به نوشیدن آن نداشتند. آمریکایی­ ها عادت داشتند که قهوه را به صورت قطره ای دم کنند و گاهی به آن شیر اضافه می­ کردند تا طعم تلخ آن را بشکند.

از آن­جایی که قهوه برای آمریکایی­ ها به اندازه شراب مهم بود، کم­کم مقداری آب به اسپرسو ایتالیایی اضافه کردند تا طعم آن به قهوه قطره­ای آمریکایی نزدیک­ تر شود. بعد از آن کافی­ شاپ­ ها شروع به سرو این نوع قهوه کردند و از آن زمان، نام قهوه آمریکانو را بر آن گذاشتند. ایتالیایی ­ها هنوز هم به این نوع قهوه علاقه نشان نمی دهد، زیرا برای آن­ها یادآور روزهای جنگ است.

تفاوت قهوه آمریکانو با قهوه­‌های دیگر چیست؟

در حالی که ممکن است قهوه آمریکانو و سایر قهوه­ ها در ظاهر شبیه به هم باشند، اما مسلماً در طرز تهیه و مواد اولیه با هم تفاوت­‌هایی دارند. شیوه های دم آوری قهوه بسیار گسترده است از استفاده از دستگاه فرنچ ­پرس، افزودن مستقیم دانه­ های قهوه به آب جوش گرفته تا  تهیه قهوه از طریق موکاپات؛ اما طرز تهیه قهوه آمریکانو با بقیه قهوه‌­ها فرق می ­کند.

قهوه آمریکانو با افزودن آب جوش به اسپرسو ساخته می­شود؛ آب جوش باید به صورت تدریجی و تا زمانی که غلظت قهوه به حد دلخواه برسد، ادامه یابد؛ بنابراین یک پیمانه کوچک اسپرسو بعد از اضافه ­شدن آب جوش، به یک فنجان بزرگ قهوه تبدیل می­شود. بیشتر قهوه های معمولی به زمان بیشتری نیاز دارند تا دم بکشند و معمولاً با دمای کم‌تری تهیه می­شوند.

قهوه آمریکانو چیست؟

 

مقدار کافئین قهوه آمریکانو بیشتر است یا قهوه­ های دیگر؟

به طور کلی، یک فنجان قهوه معمولی، میزان کافئین بالاتری نسبت به آن دارد. این تفاوت تنها به این دلیل است که در قهوه آمریکانو از آب جوش برای رقیق کردن اسپرسو استفاده می­کنند.

برای مثال، طبق اندازه گیری ­های انجام شده، قهوه قطره­ای حاوی حدود ۹۵ تا ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین است، در حالی که قهوه آمریکانو 94 تا 150 میلی‌گرم کافئین دارد. البته شما می­توانید میزان اسپرسو در آن را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید؛ هر چه میزان قهوه آن بیشتر باشد، کافئین بیشتری دارد و مدت زمان طولانی تری شما را سرحال نگه می­دارد.

فواید قهوه آمریکانو چیست؟

سوالات زیادی در رابطه با سالم ­بودن قهوه آمریکانو مطرح می­شود. بهتر است بدانید که قهوه آمریکانو یکی از سالم ترین نوشیدنی­ها در دنیای قهوه است؛ زیرا تنها از دو ماده تشکیل شده است. یک فنجان آمریکانو حدود 9 تا 15 کالری دارد و بدون شکر است؛ همین ویژگی آن را به نوشیدنی بسیار خوبی برای استفاده در رژیم ­های غذایی سالم تبدیل می­کند؛ اما مزایای قهوه آمریکانو چیست؟ در ادامه، مهم­ترین فواید قهوه آمریکانو بررسی می­شوند.

۱) هضم سریع غذا

اگر بعد از یک وعده غذایی سنگین، قهوه آمریکانو بنوشید، بدن شما می­تواند غذا را سریع­تر تجزیه کند و کالری اضافی را بسوزاند. در پایان روز، دستگاه گوارش شما بیش از حد کار نمی­کند و هیچ ناراحتی برایتان ایجاد نمی­کند.

۲) کاهش خطر ابتلا به دیابت

قهوه آمریکانو با افزایش تولید انسولین و حساسیت سلولی نسبت به آن، به درمان دیابت کمک می­کند. با این حال، این قضیه تنها در مورد قهوه کافئین دار صدق می کند، زیرا افزودن قند بیشتر ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد؛ بنابراین دیابتی­ها باید توجه داشته باشند که قهوه آمریکانو خود را بدون شکر مصرف کنند.

۳) کاهش وزن با قهوه آمریکانو

نوشیدن قهوه آمریکانو به کاهش وزن کمک می کند؛ زیرا این قهوه نقش مهمی در چربی ­سوزی و کاهش اشتها دارد. کافئین، ماده‌ای که در قهوه یافت می‌شود، تقریباً در هر مکمل چربی ‌سوز تجاری استفاده می‌شود.

۴) سم زدایی طبیعی بدن با قهوه آمریکانو

کبد عضوی از بدن است که مهم­ترین نقش را در پاک­سازی بدن ایفا می­کند. قهوه آمریکانو، کبد را تحریک می­کند تا سموم بدن هر چه سریع­تر تخلیه شوند. به این صورت که تمامی داروها، غذاها و سایر موادی را که وارد بدن می­شوند، تجزیه می­کند. وقتی قهوه مصرف می­کنیم کبد عملکرد بهتری را از خود نشان می­دهد.

۵) تامین آنتی ­اکسیدان بدن با قهوه آمریکانو

قهوه آمریکانو حاوی آنتی اکسیدانها و مقدار زیادی مواد مغذی ضروری برای بدن از جمله ریبوفلاوین، اسید پانتوتنیک، منگنز، پتاسیم و منیزیم است. در واقع، مطالعات زیادی نشان داده­اند که  مقدار آنتی اکسیدانی که در قهوه آمریکانو وجود دارد، نسبت به میوه­ها و سبزیجات بیشتر است؛ بنابراین می تواند آنتی ­اکسیدان لازم برای بدن را به خوبی تامین کند.

فواید قهوه آمریکانو

 

آشنایی با مضرات قهوه آمریکانو

با وجود تمام مزایایی که انواع قهوه ها دارند، مصرف بیش از حد آن­ها هم مضراتی دارند و ممکن است عوارض مختلفی را در بدن ایجاد کنند. قهوه آمریکانو هم از این قاعده مستثنی نیست. تعدادی از مضرات قهوه آمریکانو شامل موارد زیر می­شوند.

۱) قهوه آمریکانو بی کیفیت می تواند سمی باشد

قهوه آمریکانو بی کیفیت می تواند ناخالصی ­های زیادی داشته باشد که ممکن است به بیماری، سردرد یا احساس ناخوشایند منجر شود. اگر قهوه شما از دانه‌هایی که بیش از حد خرد شده‌اند، ساخته شده باشد، احتمال بیشتری دارد که این اتفاق بیفتد. 

۲) نوشیدن بی‌رویه قهوه آمریکانو باعث بی­خوابی و بی­قراری می­شود.

باز هم این کافئین است که نقش مهمی را ایفا می­کند. حداکثر مقدار توصیه­ شده کافئین برای هر فرد 400 میلی‌گرم است؛ این مقدار تقریباً برابر با 4 فنجان قهوه است. اگر به کافئین حساس هستید، مراقب باشید که چه قهوه ای می نوشید.۳) اگر باردار هستید بیش از یک فنجان در روز ننوشید.

مطالعات زیادی در رابطه با تاثیر قهوه بر جنین انجام شده است؛ نقطه مشترک همه این مطالعات این بوده است: اگر در دوران بارداری قهوه بنوشید، کافئین به جنین هم می­رسد و کودک شما به کافئین بسیار حساس است.

۴) اگر کلسترول بالا دارید قهوه آسیاب ­شده استفاده کنید.

دانه های قهوه حاوی کافستول و کاهول هستند؛ دو ماده­ای که به نظر می­رسد سطح کلسترول LDL را افزایش می­دهند. آسیاب­ کردن قهوه آمریکانو، LDL را بیشتر به دام می اندازد، اما کافستول و کاهول در اسپرسو، قهوه ترک، پرس فرانسوی و قهوه دم ­کرده به سبک اسکاندیناوی یافت می­شوند.

۵) قهوه آمریکانو ممکن است باعث شب ادراری در کودکان شود.

طبق نظرسنجی که از والدین کودکان 5 تا 7 سال انجام شد، معلوم شد که مصرف کافئین در کودکان می­تواند منجر به افزایش شب­ادراری در آن­ها شود؛ بنابراین نوشیدن قهوه آمریکانو در کودکان باید کنترل شود و زیر نظر والدین به حداقل برسد.

طرز تهیه قهوه امریکانو به سبک حرفه ای ها

همانطور که در ابتدای کار گفتیم هر چند نحوه تهیه قهوه امریکانو آن اصلا سخت نمی باشد اما رعایت جزییات کوچک در تهیه این نوشیدنی می تواند طعم فوق العاده ای برای شما به همراه داشته باشد.

که نکات اصلی این جزییات را می توان در نحوه آسیاب قهوه ، مقدار و حجم مناسب اسپرسو و آب گرم برای نوشیدنی بیان کرد.

تجهیزات لازم

  • دانه های قهوه تازه رست شده
  • آب داغ
  • اسپرسو ساز
  • ترازو
  • گریندر (آسیاب قهوه)

طرز تهیه قهوه آمریکانو

 

مرحله اول: آب خود را گرم کنید!

کتری خود را بردارید مقداری آب در آن بریزید و آن را روی اجاق گاز قرار دهید و گاز خود را روشن کنید و منتظر بمانید. این اولین کاریست که برای تهیه قهوه امریکانو باید انجام دهید. 

اگرچه ممکن است در این مورد نظرات مختلفی داشته باشید اما می توان گفت که در حالت ایده آل، شما باید دمای آب را بین 90 تا 97 درجه سلسیوس تنظیم کنید یا اگر از نظر اندازه گیری دما مشکل دارید باید بگوییم که شما کافی است بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را خاموش کنید و کافی است 30 ثانیه صبر کنید.

مرحله دوم: اسپرسو مناسب قهوه امریکانو را دم کنید.

در این مرحله بستگی دارد که شما دنبال چه نوع آمریکانو باشید، اگر شما دنبال غلظت بالاتری می باشید باید از دو شات اسپرسو برای تهیه آن استفاده کنید، در غیر اینصورت کافیست با اسپرسو ساز خود یک شات آماده کنید.

دقت کنید که اگر از وسایل دیگری برای تهیه اسپرسو خود استفاده می کنید باید به نسبت ها و میزان اسپرسو خود توجه کنید.

قسمت مهم در اینجا استفاده از قهوه تازه رست شده و اندازه صحیح آسیاب آن است، اگر از قهوه قدیمی یا با آسیاب نامناسب استفاده کنید، طعم و مزه امریکانو شما قطعا در حد یک نوشیدنی ایده آل نخواهد شد.

مرحله سوم: اسپرسو را در یک لیوان بریزید!

هنگامی که اسپرسو خود را درست کردید، لیوان قهوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و 1 یا 2 اونس اسپرسو (28 یا 56 گرم) را درون آن بریزید، دقت کنید که اگر ابتدا آب را درون لیوان ریخته و سپس اسپرسو اضافه کنید، قهوه شما تبدیل به نوع دیگری می شود که نام آن لانگ بلک می باشد.

مرحله چهارم: آب داغ را اضافه کنید

در مرحله پایانی تهیه قهوه امریکانو لازم است آب داغ را به آرامی، به مقدار صحیح و متناسب با میزان اسپرسو خود اضافه کنید.

برای یک قاشق اسپرسو 1 اونسی، شما 2 اونس آب و برای 2 اونس اسپرسو از 4 اونس آب (نسبت قهوه به آب 1به 2) استفاده کنید. و در انتهای کار خود کافی است که این نوشیدنی دلچسب را جرئه جرئه بنوشید و از آن لذت کافی را ببرید.

نسبت اسپرسو و آب جوش در تهیه قهوه آمریکانو باید چقدر باشد؟

یک سوال در مورد تهیه قهوه آمریکانو باقی‌مانده است؛ چه مقدار اسپرسو و آب جوش باید استفاده شود؟ در روش سنتی، 1 یا 2 پیمانه اسپرسو با حداکثر 6 اونس (برابر 35/28 گرم) آب داغ ترکیب می­شوند. البته، هیچ قانونی برای مقدار دقیق اسپرسو وجود ندارد و بسیاری از مردم نسبت­ها را طبق ذائقه خود تنظیم می­کنند. برای اینکه یک آمریکانو غلیظ و با طعمی عالی داشته باشید، باید از اسپرسو غلیظ استفاده کنید و برعکس.

انواع قهوه آمریکانو

 

انواع قهوه آمریکانو

انواع مختلفی از قهوه آمریکانو وجود دارند. هر یک از این قهوه ها دارای نسبت مشخصی از اسپرسو و آب­ جوش هستند و دمای آب در هر کدام متفاوت از بقیه است. این نسبت­ها را برای یک نوشیدنی با طعم متفاوت امتحان کنید (نسبت­ها به ترتیب مربوط به اسپرسو و آب جوش هستند).

ویژگی آمریکانو لانگ بلک لونگو آیس آمریکانو
ملیت قهوه ایتالیایی امریکایی ایتالیایی امریکایی
روش تهیه شات اسپرسو با همراه آب گرم اسپرسو با افزودن آب گرم اسپرسو با آب گرم و افزودن شیر سرد قهوه آمریکانو با شیر و آب گرم
شیر بدون شیر بدون شیر اندکی شیر با شیر
قند بدون قند بدون قند بدون قند با قند
شیوه سرو در لیوان در لیوان در قوری به همراه لیوان در لیوان
قیمت معمولاً ارزان‌تر از لونگو و آیس آمریکانو متوسط معمولاً گران‌تر از آمریکانو و آیس آمریکانو گران‌تر از سایرین

که در ادامه به بررسی این نوع از کافه آمریکانو ها خواهیم پرداخت.

۱) قهوه لانگ بلک آمریکانو

لانگ­ بلک (Long black) نوعی قهوه است که معمولاً در استرالیا و نیوزلند یافت می­شود. شبیه قهوه آمریکانو سنتی است، اما عطرو طعمی قوی تر دارد. قهوه لانگ بلک آمریکانو با ریختن دو پیمانه اسپرسو روی آب داغ درست می­شود.

۲) قهوه لیتل بادی یا ایتالیانو آمریکانو

قهوه لیتل بادی آمریکانو برای کسانی که عاشق امتحان­ کردن طعم­ های خاص هستند، می تواند بسیار جذاب باشد؛ زیرا علاوه بر اسپرسو و آب می­توانند به آن، میوه یا شکلات هم اضافه کنند. این نوع قهوه بیشتر در غرب ایالات متحده طرفدار دارد و از ترکیب اسپرسو و آب جوش به اندازه مساوی تهیه می­شود.

آب داغ را هم می­توان از دستگاه اسپرسوسازی که با آن اسپرسو را دم می­کنند، گرفت و هم جداگانه در یک کتری یا هر ظرف دیگری که برای گرم­ کردن آب استفاده می­شود، به جوش آورد. قهوه لیتل بادی را به هر دو روش مختلف می­توان درست کرد؛ یعنی هم می­توانید آب جوش را روی اسپرسو بریزید و هم می­توانید اسپرسو را به آب جوش اضافه کنید. در هر دو روش فواید قهوه آمریکانو حفظ می­شوند.

۳) آیس آمریکانو

آیس آمریکانو، ترکیبی از اسپرسو، آب و یخ است. این نوع قهوه یکی از ساده ترین قهوه ها است که شما در منزل هم می­توانید به راحتی آن را تهیه کنید. نسبت اسپرسو و آب در قهوه آمریکانو سرد، 4 به 1 است و بعد از ترکیب این دو به صورت لایه لایه، نوبت به اضافه کردن یخ می­رسد.

اگر این نوشیدنی با هر نوع قهوه دیگر به جز اسپرسو تهیه شود، دیگر نمی­توان به آن آمریکانو سرد گفت. اسپرسو حتماً باید با دستگاه اسپرسوساز یا هر دستگاه دیگری درست شود تا طعم این قهوه خراب نشود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه