ارسال به دیگران پرینت

طرح تعطیلی | طرح تعطیلی شنبه‌

طرح تعطیلی شنبه‌ها بار مالی ندارد | تعطیل نبودن پنجشنبه مشکل شرعی نخواهد داشت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:طرح تعطیلی شنبه‌ها بر خلاف قانون اساسی و شرعی نیست در ادامه برای اطلاع از طرح تعطیلی شنبه با ما همراه باشید.

طرح تعطیلی شنبه‌ها بار مالی ندارد | تعطیل نبودن پنجشنبه مشکل شرعی نخواهد داشت

طرح تعطیلی شنبه‌ها بار مالی ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:طرح تعطیلی شنبه‌ها بر خلاف قانون اساسی و شرعی نیست در ادامه برای اطلاع از طرح تعطیلی شنبه با ما همراه باشید.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سال ۲۰۰۸ میلادی اکثر کشور‌های اسلامی هم تعطیلات خود را تغییر  داده‌اند، اما برخی معتقدند پنج شنبه حرمت شرعی دارد  و باید تعطیل باشد. مصوبه ما تعطیلی جمعه و شنبه است، اما هر چه صحن تصمیم بگیرد نهایی می‌شود.  وی اظهار کرد: موافقین بحث اقتصادی و مخالفین بحث شرعی را مطرح می‌کند، اما از دفتر مراجع هم پرسیده‌ایم و اعلام کرده‌اند که تعطیل نبودن پنج شنبه مشکل شرعی ندارد.  

 اسماعیلی گفت: طرح تعطیلی شنبه‌ها بار مالی ندارد و برخلاف قانون اساسی و شرع نیست.

مرگ مشکوک یوتیوبر سرشناس | با غذای مسموم کشتنش +فیلم

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما گفت: دو تا سه ماه پیش طرح اصلاح ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری در خصوص ساعت کاری در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و بر اساس مصوبات مجلس ساعت کاری هفته‌ای را از ۴۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به ۴۰ ساعت در هفته و هر روز ۸ ساعت تغییر دادیم و مرحله بعدی اصلاح ماده ۸۷ بحث تعطیلی پنج شنبه‌ها در سایر شهرستان‌ها بود که به نوعی تبعیض محسوب می‌شود که پس از بررسی کمیسیون پیشنهاد تعطیلی جمعه و شنبه مطرح شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در این طرح مصوب شده به جای پنج شنبه روز شنبه تعطیل باشد، به عبارتی جمعه و شنبه تعطیل رسمی کشور خواهد بود البته به شرطی که صحن علنی مجلس به آن رای مثبت بدهد. ۱۱۰ امضا برای اولویت دار کردن این طرح جمع شده و به رئیس مجلس تقدیم شده تا در صحن علنی بررسی این طرح در اولویت قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعطیلات ما ۷۹ روز در سال است، اما متوسط تعطیلات جهانی ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است و اگر شنبه را هم به علاوه پنج شنبه و جمعه تعطیل کنیم تعطیلات ماه تازه به ۱۲۹ روز می‌رسد یعنی تعطیلات ما باز هم زیاد نخواهد شد.

اسماعیلی اضافه کرد: از سال ۲۰۰۸ میلادی اکثر کشور‌های اسلامی هم تعطیلات خود را تغییر  داده‌اند، اما برخی معتقدند پنج شنبه حرمت شرعی دارد  و باید تعطیل باشد. مصوبه ما تعطیلی جمعه و شنبه است، اما هر چه صحن تصمیم بگیرد نهایی می‌شود. 

وی اظهار کرد: موافقین بحث اقتصادی و مخالفین بحث شرعی را مطرح می‌کند، اما از دفتر مراجع هم پرسیده‌ایم و اعلام کرده‌اند که تعطیل نبودن پنج شنبه مشکل شرعی ندارد. 

اسماعیلی گفت: این تصمیم بار مالی ندارد و برخلاف قانون اساسی و شرع هم نیست. اگر این طرح در مجلس تصویب شود و  شورای نگهبان هم آن را تائید کند بعد از ۱۰ روز تبدیل به قانون می‌شود. با توجه به امضا‌هایی که برای در اولویت قرار دادن این طرح جمع شده، طبق آیین نامه این طرح باید در دستورکار‌های اولویت دار قرار بگیرد.

 
منبع : انتخاب
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه