ارسال به دیگران پرینت

سس کچاپ | طرز تهیه سس کچاپ

دیگه هیچوقت سس کچاپ از بیرون نخر وقتی نصفش خالیه! | طرز تهیه سس کچاپ خوشمزه با کم ترین هزینه توی ۵ دقیقه + ویدئو

برای اطلاع از طرز تهیه سس کچاپ با ما در ادامه همراه باشید.

دیگه هیچوقت سس کچاپ از بیرون نخر وقتی نصفش خالیه! | طرز تهیه سس کچاپ خوشمزه با کم ترین هزینه توی ۵ دقیقه + ویدئو

طرز تهیه سس کچاپ

برای اطلاع از طرز تهیه سس کچاپ با ما در ادامه همراه باشید.

سس کچاپ یکی از انواع سس های پرطرفدار است که به عنوان یک سس بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود.

مواد لازم سس کچاپ

گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

پودر سیر ¼ قاشق چایخوری

سرکه سفید ¼ لیوان

شکر قهوه ای ۳ قاشق غذاخوری

ادویه کاری ¼ قاشق چایخوری

آب سرد ¼ لیوان

نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری

نمک ۱ قاشق مرباخوری

دستور تهیه سس کچاپ

مرحله اول

برای تهیه سس گوجه فرنگی کچاپ ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه روغن زیتون تفت می دهیم تا پیاز شفاف و نرم شود. توجه داشته باشید نیاز نیست که پیاز طلایی و کاراملی شود، فقط باید در حدی پیاز را تفت دهیم که کاملا نرم و شفاف شود.

اگر دلت میخواد توی 5 دقیقه یه پیتزای خوشگل و خوشمزه درست کنی، بیا اینجا | مخصوص زمانی که عجله داری و گشنته! | طرز تهیه پیتزا مینی فینگر فود + ویدئو

مرحله دوم

در مرحله بعدی پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. نکته مهم در مورد گوجه فرنگی برای سس کچاپ این است که حتما از گوجه فرنگی های با کیفیت رسیده و کاملا قرمز استفاده شود.

مرحله سوم

پس از کمی تفت دادن درب تابه را می گذاریم تا گوجه فرنگی آب بیندازد و کاملا بپزد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. پس از اینکه مخلوط گوجه فرنگی و پیاز کمی سرد شد آنرا داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله چهارم

چند پالس می زنیم تا مواد به صورت پوره یکدست شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را صاف می کنیم و شکر را به همراه پودر سیر، نمک، ادویه کاری و سرکه به پوره گوجه فرنگی صاف شده اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله پنجم

در مرحله بعدی نشاسته ذرت را در آب سرد حل می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. حالا سس را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به صورت متداوم هم می زنیم تا سس کچاپ به غلظت مورد نظرمان برسد، سپس اجازه می دهیم سس در دمای محیط خنک شود.

مرحله ششم

در پایان سس کچاپ را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. توصیه می شود این سس را به صورت کم درست کنید، البته اگر تمایل دارید مقدار بیشتری سس درست کنید حتما آنرا در فریزر نگهداری کنید تا خراب نشود.

نکات تهیه سس کچاپ

روش نگهداری سس کچاپ

اگر بخواهیم سس کچاپ را در یخچال نگهداری کنیم، در شرایط مناسب و درون ظرف درب بسته می توانیم این سس را بین ۲ تا ۳ هفته نگهداری کنیم. البته برای مدت بیشتر می توانیم هر وعده مصرف را درون یک کیسه فریزر قرار دهیم و فریز کنیم.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه