ارسال به دیگران پرینت

صیفی‌جات | عمر صیفی‌جات

راز نگه داشتن صیفی‌جات در یخچال | عمر سبزیجاتتو بالا ببر! +ویدئو

اگر از اینکه صیفی‌جات و سبزیجات در یخچال زود خراب می‌شود خسته شدید حتما این آموزش را ببینید در ادامه برای اطلاع از بالا بردن عمر صیفی‌جات با ما همراه باشید.

راز نگه داشتن صیفی‌جات در یخچال | عمر سبزیجاتتو بالا ببر! +ویدئو

راز نگه داشتن صیفی‌جات در یخچال

اگر از اینکه صیفی‌جات و سبزیجات در یخچال زود خراب می‌شود خسته شدید حتما این آموزش را ببینید در ادامه برای اطلاع از بالا بردن عمر صیفی‌جات با ما همراه باشید.

چگونه می توان میوه ها و سبزیجات را برای مدت طولانی تازه نگه داشت ؟در این مطلب سعی می کنیم راهکار هایی برای تازه نگهداشتن بعضی از میوه ها و سبزیجات بیان کنیم ، البته قبل از آن ذکر چند نکته کلی اهمیت دارد :
دقت کنید که میوه هایی که میخواهید نگهداری کنید نارس هستند یا رسیده ، اگر رسیده هستند آنها را در کیسه یا نایلون قرار ندهید چون فرایند رسیده شدن را سرعت می بخشد .

دائما میوه هایتان را بررسی کنید و آنهایی که سطح شان خراب یا له شده و لکه دار هستند را از بقیه جدا کنید.

هرگز سبزیجات را در محله ذخیره سازی نشویید زیرا با این کار رطوبت کافی را برای رشد باکتری ها فراهم خواهید کرد بنابراین چه بهتر که آنها را درست قبل از مصرف شستشو دهید.بهتر است برای نگهداری از سبزیجات از سرد ترین قسمت یخچال استفاده کنیدبرخی از میوه ها و سبزی ها به گاز اتلین حساس‌تر هستند.

هر مشکلی برای خورشت‌تون پیش اومد، راه حلش اینجاست! | روش رفع ترش و شور شدن خورشت با نوشابه و آبلیمو! + ویدئو

 میوه‌های مثل توت فرنگی، هندوانه، تمشک و سبزیجاتی مثل بادمجان، خیار، سیب زمینی، کلم بروکلی و … بنابراین آنها را در کنار میوه هایی که گاز اتلین تولید می‌کنند؛ قرار ندهید و سعی کنید بجای اینکه میوه‌ها را قاطی در جا میوه ای بریزید؛ برای تازه ماندن بیشتر میوه ها آنها را در ظرف‌های سر بسته جدا قرار دهید.دیگر نکته‌ای که برای تازه نگه داشتن میوه و سبزی باید رعایت کنید این است که: یخچال خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و میوه ها و سبزیجات خراب و پلاسیده را از بقیه میوه‌ها جدا کنید. چراکه میوه‌های خراب شده باعث می‌شوند میوه های سالم زودتر خراب شوند.

خیار

برای نگهداری خیار بهتر است آنها را در یک پارچه نمدار و بعد داخل کیسه پلاستکی نگهداری کنید ، پارچه رطوبت تولید شده از خیار را جذب می کند و مانع پوسیدگی میشود . پارچه خود را هر چند روز یکبار عوض کنیدهمچنین برای تازه نگه داشتن خیار سبز آنها را نشسته داخل قابلمه رویی یا همان نیکلی بریزید؛ درب قابلمه را ببندید و در یخچال قرار دهید. خواهی دید مدت طولانی‌تری تازه می‌مانند.

کاهو

سبزیجاتی مانند کاهو را باید میان دستمال کاغذی بپیچید و در ظروفی دردار قرار دهید. هرگز نباید آنها را با چاقوی فلزی قطعه قطعه کنید و در یخچال بگذارید زیرا در این صورت کاهوها قهوه ای خواهند شد.

هویج

برای تازه نگه داشتن هویج باید سر و ته هویج را کمی ببرید و آن‌ها را اگر مرطوب است، خشک کنید و نشسته داخل نایلون بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. با این روش حدود یک ماه می‌توانید هویج را تازه نگه دارید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه