ارسال به دیگران پرینت

آب | نوشیدن آب | نوشیدن آب قبل از خواب

قبل از خواب آب ننوشید! | عوارض نوشیدن آب قبل از خواب که تا به حال نمی‌دانستید

برخی افراد قبل از خواب آب می‌نوشند تا در طول شب آب بدن خود را حفظ کنند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا نوشیدن آب قبل خواب مفید است یا خیر؟

نوشیدن آب قبل از خواب مفید است؟

برخی افراد قبل از خواب آب می‌نوشند تا در طول شب آب بدن خود را حفظ کنند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا نوشیدن آب قبل خواب مفید است یا خیر؟

جسیکا ونسل روندو متخصص اختلالات خواب در این مقاله توضیح می‌دهد که چرا باید مراقب میزان آب مصرفی قبل از خواب باشید.

دکتر ونسل روندو می‌گوید: «به طور کلی نوشیدن مقدار زیاد آب قبل از خواب را توصیه نمی‌کنم اما نوشیدن آب به میزان کم اشکالی ندارد.»

توصیه شده است که از نوشیدن آب و حتی مایعاتی مانند چای و آب‌میوه دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب بپرهیزید اما اگر دهان شما خشک شده است و یا باید دارو مصرف کنید نوشیدن مقدار کمی آب اشکالی ندارد. 

چرا باید از نوشیدن آب قبل از خواب اجتناب کرد؟

در حالی که هیدراته ماندن بسیار حائز اهمیت است، خواب شبانه باکیفیت نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار است.

دکتر ونسل رودو می‌گوید: «اگر بر اثر نوشیدن آب مجبور شوید به طور مرتب در طول شب از خواب بیدار شده و به توالت بروید، این امر دوباره خوابیدن را برای شما سخت می‌کند و این روند باعث ایجاد اختلال در خواب، کم‌خوابی و بی‌کیفیت شدن خواب شما می‌شود و این نشان‌دهنده آن است که زمان تغییر روال همیشگی فرا رسیده است.»

توجه داشته باشید که مرتب بیدار شدن از خواب و کمبود خواب شدید می‌تواند بر کارایی سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد و منجر به ایجاد مشکلات مرتبط با سلامت روان، از دست دادن حافظه، عفونت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، افزایش وزن و سرطان شود.

آیا نوشیدن آب قبل از خواب فوایدی دارد؟

نوشیدن میزان متوسط آب در هنگام عصر می‌تواند مفید باشد. نوشیدن آب به بدن شما آبرسانی می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد، حرکت مفاصل را روان می‌کند و باعث دفع مواد زائد از بدن می‌شود. 

هیدراته ماندن قبل از خواب بدن شما را پاک‌سازی می‌کند و به دفع مواد زاید و سموم از طریق عرق کمک می‌کند و دمای بدن شما را تنظیم می‌کند.

بهتر است که چه زمانی آب بنوشیم؟

سعی کنید با هر وعده غذایی خود و پس از ورزش آب بنوشید و علاوه بر نوشیدن آب از خوردن میوه و سبزیجات برای تامین آب اضافی غافل نشوید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه