ارسال به دیگران پرینت

کودکان | حقوق کودکان

زوج قانون شکن و بدلکار موفق

برای اطلاع از جزئیات این زوج قانون شکن در مورد حقوق کودکان با ما در ادامه همراه باشید.

زوج قانون شکن و بدلکار موفق

 حقوق کودکان

برای اطلاع از جزئیات این زوج قانون شکن در مورد حقوق کودکان با ما در ادامه همراه باشید

هفته گذشته رسانه‌های سوئدی و آمریکایی دو گزارش از هموطنان ایرانی منتشر کردند.

یک: ادامه ماجراهای خانم مشیری و آقای فهیمی در سوئد

رسانه‌های کشور سوئد هر از گاهی گزارش‌هایی از مهدکودک زنجیره‌ای دو ایرانی‌تبار مقیم این کشور یعنی بیژن فهیمی و نرگس مشیری منتشر می‌کنند که حقوق کودکان در آنها به شکل‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود. بیژن فهیمی در دهه 90 میلادی با وارد شدن به بالاترین سطح حزب لیبرال و استفاده از موقعیت سیاسی که به دست آورده بود، توانست ثروت زیادی به دست آورد.

او همراه با همسرش مدیریت مجموعه‌ای از کودکستان‌ها را در کشور سوئد در اختیار دارند که در رسانه‌ها به عنوان ناقض حقوق کودکان شناخته می‌شود. سال 2014 رسانه‌های این کشور خبر داده‌اند که غذای کودکان در این مراکز به نان خشک و آب محدود می‌شود و این زوج از همین راه سود زیادی به دست آورده‌اند.

این موضوع به نام رسوایی نان خشک در میان مطبوعات سوئد معروف شد و با گذشت 10سال هنوز فراموش نشده است. بعد از این مدت دوباره اخباری از ادامه همین شیوه مدیریت در کودکستان‌های تحت پوشش این دو نفر منتشر شد و حالا تازه‌ترین افشاگری درباره این زوج، جلوگیری از اطلاع‌رسانی موارد سوءمراقبت از کودکان به والدین آنهاست.

به تازگی گزارش جدیدی از تلویزیون پابلیک سرویس سوئد پخش شد که در آن ضمن نمایش یک فیلم ویدئویی که به صورت مخفی گرفته شده بود، نشان داده شد که نرگس مشیری به عنوان مدیر این مهدکودک به کارمندانش می‌گوید که از نظر او در موارد سوءمراقبت باید ابتدا از ارسال گزارش‌ نگرانی به والدین کودکان خودداری شود تا باعث ترس آنها نشود.

کارکنان این مهد کودک به تلویزیون پابلیک سوئد می‌گویند مجبور شده‌اند گزارش درباره کودکانی که نگران وضعیتشان هستند را به صورت ناشناس به سازمان خدمات اجتماعی ارسال کنند. بیژن فهیمی و نرگس مشیری در یک ایمیل ضمن رد کردن اتهامات وارد شده، گفته‌اند که کودکستان‌های تحت مدیریت آنها همه قوانین مربوط به مراقبت از کودکان را رعایت می‌کنند و هرگز جلوی ارسال گزارش سوءمراقبت گرفته نشده است.

تونی پاشا، تنها بدلکار ایرانی آمریکا

پاشا افشار تنها بدلکار ایرانی در آمریکاست که در کنار آن به صورت حرفه‌ای در مسابقات موتور کراس هم شرکت می‌کند و به پیمانکاری ساختمان هم مشغول است. او نخستین ایرانی است که توانسته جایگاه خوبی در مسابقات موتور کراس این کشور به دست بیاورد و بعد از 30 سال فعالیت در این حوزه، تیم موتورسواری خودش به نام پاشا را به راه انداخته است.

پاشای 57 ساله که از کودکی به موتورسواری و ورزش علاقه داشت، با توجه به آمادگی جسمی مناسبش توانست بدلکاری را هم شروع کند. او در هالیوود با بدلکاری در فیلم ترمیناتور 2 به شهرت رسید؛ فیلمی که درآن بدلکاری نقش آرنولد شوارتزنگر و رابرت پاتریک را برعهده داشت و توانست فرصت همکاری با جیمز کامرون را به دست بیاورد.

والدین ناخواسته، کودکان خود را به مسیری خطرناک سوق میدهند

او در مجموع در بیش از 40 پروژه سینمایی و تلویزیونی به عنوان بدلکار و بازیگر حضور داشته است و بعد از حضور در این فیلم فرصت‌های بیشتری برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی به دست آورد و حتی خودش و برادرش شش سال پیش تولید یک فیلم با مضمونی ایرانی را آغاز کردند.

با توجه به فضای آن دوره آمریکا، پاشا بعد از حضور در ترمیناتور 2، نامش را به تونی پاشا پانترا تغییر داد تا کسی او را به نام ایرانی نشناسد. بعد از تغییر نامش پیشنهادات کاری ویژه همراه با نقش‌های متفاوت‌تری به دست آورد؛ خودش در یک مصاحبه تلویزیونی تعریف می‌کند که فضای آن زمان آمریکا به نام‌های ایرانی علاقه‌ای نشان نمی‌داد و وقتی به نام پاشا شناخته می‌شد، فقط در نقش شخصیت‌های ایرانی یا اهل خاورمیانه بازی می‌کرد

اما بعد از تغییر نامش، نقش‌های متفاوت‌تری به او پیشنهاد شد. او اولین ایرانی است که به عضویت اتحادیه صنفی بازیگران آمریکا پذیرفته شده و اعتقاد دارد مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش نوشتن یک کتاب درباره زندگی مادرش است که هنوز آن را به پایان نرسانده است. پاشا فرزند یکی از ترانه‌سرایان معروف ایرانی به نام لیلا کسرایی معروف به هدیه است که سال‌ها پیش به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه