ارسال به دیگران پرینت

فریز کردن مرغ | روش صحیح فریز کردن مرغ

تا الان مرغ رو اشتباه فریز می‌کردی | روش صحیح فریز کردن مرغ که نمی‌دانستید+ویدئو

روش صحیح فریز کردن مرغ ‌را در این مطلب از وبسایت ۵۵ آنلاین بخوانید.

تا الان مرغ رو اشتباه فریز می‌کردی | روش صحیح فریز کردن مرغ که نمی‌دانستید+ویدئو

 روش صحیح فریز کردن مرغ

بهترین روش فریز کردن مرغ را در این مطلب از وبسایت ۵۵ آنلاین بخوانید.

ویدیوی زیر را تماشا کنید تا با بهترین روش فریز کردن مرغ آشنا شوید.

اشتباهی بزرگ در شستن و فریز کردن گوشت مرغ خام که نباید مرتکب شوید

همه افراد به طور طبیعی مرغ را بعد از خرید می شویند، فریز می کنند و فکر می کنند که این راه درست است در حالی که اصلا اینطور نیست. متخصصان و کارشناسان به هیچ وجه این روش را تایید نمی کنند و توصیه می کنند که بعد از شستشوی مرغ باید آن را تازه تازه طبخ کرد. فریز کردن مرغ بعد از شستن آن راهی اشتباه است. اما جالب است بدانید که این تنها اشتباهی نیست که افراد در نگهداری از گوشت مرغ خام انجام می دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

نکاتی راجع به شستن و فریز کردن گوشت مرغ خام

توجه داشته باشید که گوشت مرغ خام را هرگز بعد از شستشو فریز نکنید. به گفته متخصصین بدترین فسمت فریزر برای نگهداری از گوشت مرغ طبقه اول می باشد، زیرا اولین طبقه و یا بالاترین طبقه از فریزر برای موادی طراحی شده است که ماندگاری بالایی دارند و اصولا گوشت مرغ دارای ماندگاری بالایی نمی باشد و نباید در این قسمت از فریزر قرار گیرد. بسیاری از خانم ها بعد از شستن مرغ بلافاصله آن را در بالاترین قسمت فریزر قرار می دهند اما نمی دانند که چنین کاری تاثیر بسیار زیان بار و خطرناکی پیش رو دارد. همین تصور اشتباه افراد در فریز کردن گوشت مرغ بارنج خام سلامت تغذیه خانواده را به خطر می اندازد. پس توجه داشته باشید که قبل از فریز کردن هرگز گوشت مرغ را نشویید و هرگز در طبقه بالای فریزر آن را قرار ندهید.

به چه علت شستن گوشت مرغ خام قبل از فریز کردن اشتباه است؟

در سال 76 نفر جان خود را بر اثر استفاده از چنین مرغ هایی از دست داده اند. شستن گوشت مرغ خام خطر سمی شدن آن را افزایش می دهد. بسیاری از افراد تصور می کنند که شستن مرغ خام درست است اما نه تنها باکتری آن ها با شستن از بین نمی رود بلکه سبب پراکنده شدن و سمی شدن مرغ می شود. شستن مرغ خام به دلیل گسترش عفونت به واسطه شستشو خطر ابتلا به مسمویت غذایی را نیز افزایش می دهد. متخصصان می گویند قبل از پخت و پز هرگز گوشت مرغ را نشویید زیرا باکتری مرگباری با نام «کمپیلوباکتر» پخش می شود. جالب است بدانید که این باکتری محیط اطراف اعم از لباس، تجهیزات پخت و پز و ... را نیز آلوده می کند. این باکتری اصولا در غذاهای خام و نپخته وجود دارد و حتی با دست کشیدن بر روی سطوح نیز ممکن است پراکنده شود. اگر می خواهید گوشت مرغ خام را فریز کنید بهتر است قسمت های زائد آن را جدا کرده و سپس در پایین ترین قسمت فریزر فریز کنید، این کار باعث می شود تا اگر آب مرغ سرازیر شد بر روی سایر مواد غذایی نریزد.

رها کردن مرغ به مدت طولانی در فضای باز

برخی افراد بعد از خرید مرغ آن را در آشپزخانه رها می کنند و به کارهای دیگر می پردازند در حالی که این کار بسیار اشتباه است زیرا هنگامی که مرغ در مجاورت هوا قرار گیرد بستری مناسب برای رشد باکتری بر روی گوشت مرغ خام ایجاد می شود. پس بهتر است که اگر قصد تمیز کردن آن را ندارید در یخچال بگذارید.

پلاستیک مرغ را تعویض کنیم؟

بعله برای فریز کردن حتما از کیسه های جدید استفاده کنید و هرگز از کیسه قبلی جهت فریز گوشت مرغ خام استفاده نکنید زیرا باعث رشد باکتری و انتشار میکروب می شود.

دست هایمان را بعد از تماس با مرغ بشوییم؟

بهتر است برای استفاده از مرغ از دستکش استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم مرغ خام باعث انتقال باکتری به پوست دست می شود

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حجت ارسالی در

      خیالت تخت دیگه ملت نمیتونن مرغ هم بخورن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه