ارسال به دیگران پرینت

تخم مرغ و خرما | خواص تخم مرغ و خرما

اگر درد مفاصل دارید از ترکیب تخم مرغ و خرما استفاده کنید | ترکیب تخم‌مرغ خرما معجزه برای درد مفاصل

اگر از کوفتگی مفاصل و درد استخوان یا ضرب دیدگی رنج می‌برید با توجه به ادامه مطلب از ترکیب خرما و تخم مرغ برای تسکین دردهای خود استفاده کنید

اگر درد مفاصل دارید از ترکیب تخم مرغ و خرما استفاده کنید | ترکیب تخم‌مرغ خرما معجزه برای درد مفاصل

اگر از کوفتگی مفاصل و درد استخوان یا ضرب دیدگی رنج می‌برید با توجه به ادامه مطلب از ترکیب خرما و تخم مرغ برای تسکین دردهای خود استفاده کنید

 

چگونه با زرده تخم مرغ - خرما و زردچوبه کوفتگی و درد مفاصل را تسکین دهیم؟

به گزارش دلگرم : همیشه بیشتر موارد آسیب دیدگی در قسمت خارجی پا یا نرم پا صورت می گیرد.ضرب دیدگی و کوفتگی فقط در هنگام ورزش کردن ایجاد نمی شود.بلکه بعضی اوقات ممکن است بر اثر ضرباتی ساده و اتفاقی در زندگی روزمره ایجاد شود.در ورزش هم این مشکل بیشتر برای کسانی پیش می آید که بدون گرم کردن، مهارت یا آمادگی قبلی دست به انجام حرکات ورزشی می زنند.در بسیاری از اوقات، انجام درست و به موقع بعضی اقدامات از بدتر شدن صدمه ایجاد شده جلوگیری و دوره درمان را کوتاه می کند.گاهی اوقات این پیچ خوردگی ها موجب شکستگی می شود.باید سریعا به درمان آن پرداخته شود.حتی گاهی آسیب دیدگی های پا منجر به کشیدگی تاندون رباط پا می شود.بعد از پاره شدن رباط پا اصولا فرد مصدوم توانایی ایستادن روی پا را ندارد.تکان دادن مفصل آسیب دیده ممکن است باعت آسیب عروق خونی و اعصاب شود.

ترکیب سیب زمینی با ماست باورنکردنی است! | ترکیبی فوق‌العاده که قطعا بلد نبودید+ویدئو

کشیده شدن شدید رباط

(لیگامان)که به صدمهٔ کامل یا ناکامل منجر شود را کشیدگی رُباط می‌گویند. پیچ‌خوردگی یا در اصلاح عامیانه رگ به رگ شدن علت اصلی کشیدگی رباط است. زمانی که ساختمانی مانند رباط، جامعیت ساختمانی خود را از دست بدهد از واژه کشیدگی استفاده می‌گردد.رباط‌ها عامل اتصال استخوان‌ها در مفاصل هستند. مهمترین نقش رباط‌ها در بدن، ایجاد ثبات و پایداری در مفصل است. رباط‌ها و تاندون‌ها از نظر ساختمان بسیار مشابه‌اند، اما رباط‌ها معمولاً نسبت به تاندون‌ها پهن‌تر بوده و فیبرهای کلاژن در رباط‌ها متراکم‌تر هستند.

درمان خانگی کوفتگی و در رفتگی دست و پا

یکی از درمان های خانگی که در بیشترمواقع توصیه می شود استفاده از مرهم زرده تخم مرغ و زردچوبه و خرما است.مرهم را آماده کرده و به محل آسیب دیده می مالیم و روی آن را با پارچه تمیز وبعد با مشما به خوبی می پوشانیم.به مرور طی چندروز ، ورم محل آسیب دیده کم می شود و درد آن تسکین پیدا میکند. مصرف مسکن های درد مانند ایبوپروفن و استامینوفن.

بی حرکت نگاه داشتن موضع به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر.استفاده از کمپرس یخ در ۷۲-۴۸ اولیه-کمپرس باید در فواصل زمانی ۳-۲ ساعت به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه روی موضع قرار داده شود.بانداژ کردن موضع آسیب دیده از تورم بیشتر آن جلوگیری می‌کند در هنگام بانداژکردن مراقب باشید بیش از حد باند را محکم دور موضع نپیچید زیرا با این عمل از رسیدن خون به ناحیه مورد نظر جلوگیری می‌کنید.بالا نگاه داشتن ناحیه آسیب دیده تورم آن را کاهش می‌دهد.هیچگاه در ۴۸ ساعت نخست کشیدگی و رگ به رگ شدن از کمپرس گرم استفاده نکنید. اما پس از گذشت ۳-۲ روز استفاده هر دو نوع کمپرس گرم و سرد کارساز می‌باشد.

برای خوب شدن درد ناشی از کوفتگی باید چه کار کنیم؟

به طور خلاصه، برخورد با کوفتگی چند مرحله دارد. در قدم اول استراحت عضو مبتلا است؛ به طوری که اگر عضو آسیب‌دیده، بازو یا شانه باشد، آن را به گردن آویزان می‌کنیم، یا اگر عضو آسیب‌دیده یکی از اندام‌های تحتانی (برای مثال ران یا ساق) باشد، از آتل یا بانداژ استفاده می‌کنیم. ناحیه دچار کوفتگی در هنگام استراحت باید بالاتر از سطح بدن قرار داده شود؛ برای مثال، با استفاده از یک بالش در زیر آن. در نهایت باید گفت هر چه ورم در آن ناحیه کمتر باشد، درد ناشی از آن کمتر خواهد بود.

سوالات کاربران عزیز دلگرم در این باره:

دوستان چند روز پیش از پله افتادم و پام خیلی درد میکنه. رفتم بیمارستان و عکس گرفتم. گفت مشکلی نیست. فقط پماد داد. اما دوستم میگفت شنیده زرده تخم مرغ برای رفع درد و کوبیدگی خوبه. اما بلد نبود چطور باید اینکار رو کرد. خواستم اگه از بین شما کسی شنیده یا بلده بهم توضیح بده.ما فقط زرده تخم مرغ خالی رو میمالیم روش هم یه باند می بندیم همین. روغن زرد هم بمالی خوبه.

عزیزم یه کم دنبه با زیره سبز با زردچوبه با یه کم گوشت چرخ شده گوسفند همه رو با هم بکوب بعد بزار روی یه تیکه پارچه وبزار رو سر کتری که بخار میکنه تا گر بشه البته نه در حدی که پات رو بسوزونه ولی گرم باشه بزار تا صبح بمونه البته باید رو پات رو با یه تیکه پارچه ببندی این شدیدا واسه ضرب دیدگی خوبه.عزیزم زرده تخم مرغ را با نمک زیاد قاطی کن تا یه کم سفت بشه بعد روی یه دستمال ضخیم بمال و بزار روی محل کوفتگی. مواظب باش روی جای زخم نزاری چون نمکش می سوزونه بعد محکم ببند و بزار 24 ساعت بمونه بعد بازش کن و بشور.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه