ارسال به دیگران پرینت

درمان واریس | درمان خانگی واریس

پنج راه حل درمان خانگی واریس که نمیدانستید | با طب سنتی واریس را درمان کنید

واریس یک بیماری عروقی است که معمولاً در پاها به وجود می آید. در صورتی که شما دچار واریس هستید، راه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اما قبل از هر چیز، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط شما تعیین کند. در ادامه، چندین روش درمان واریس را بررسی می کنیم:

پنج راه حل درمان خانگی واریس که نمیدانستید | با طب سنتی واریس را درمان کنید

واریس یک بیماری عروقی است که معمولاً در پاها به وجود می آید. در صورتی که شما دچار واریس هستید، راه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اما قبل از هر چیز، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شرایط شما تعیین کند. در ادامه، چندین روش درمان واریس را بررسی می کنیم:

آیا مدفوع سیاه نشانه بیماری است ؟ | چگونه این بیماری را درمان کنیم

 

طب سنتی، همواره دنبال یافتن بهترین و موثرترین روش‌ها برای درمان بیماری‌های مختلفی مثل واریس بوده است. امروزه پزشکان طب سنتی با کمک متخصصان عروق، راهکارهای تاثیرگذار و کارسازی برای درمان واریس پیدا کرده‌اند. اگر مایل به اطلاع از نظر و  توصیه پزشکان طب سنتی در مورد شیوه درمان واریس هستید، در این مطلب 5 روش درمان واریس در طب سنتی را آورده‌ایم. فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش‌رو اختصاص دهید.

1. مصرف شربت خاکشیر؛ یکی از روش‌های معروف درمان واریس در طب سنتی


یکی از راهکارهایی که پزشکان طب سنتی برای درمان واریس پیشنهاد می‌دهند، مصرف شربت خاکشیر است. این شربت برای درمان بیماری‌هایی مثل واریس، کارآمد و مفید است؛ زیرا بر اساس مطالعات پزشکی، خاکشیر، ماده‌ای ضدالتهاب، ضددرد و یک آنتی‌اکسیدان موثر محسوب می‌شود. این ماده به تقویت عروق و بهبود جریان خون کمک می‌کند و به همین دلیل، در درمان یا بهبود اختلال واریس نقش موثری بر عهده دارد.

خاکشیر و سایر خوراکی‌های مفید برای درمان واریس، زمانی مفید است که زیر نظر پزشک متخصص عروق استفاده شود؛ بنابراین پس از مشاهده علائم واریس، قبل از هر کار به پزشک متخصص عروق مراجعه کنید تا پس از تشخیص، روش‌ها و راهکارهای مناسب برای درمان قطعی واریس پا را تجویز کند.

 

2. استفاده از روغن‌های گیاهی؛ معروف‌ترین روش درمان واریس در طب سنتی


روغن‌های گیاهی مختلفی برای درمان خانگی واریس پا و سایر اندام‌های بدن به بازار عرضه شده است و پزشکان طب سنتی هم استفاده از این روغن‌ها را مفید و موثر می‌دانند. روغن‌های درخت سرو، بابونه، گل بی‌مرگ (هلی کروسوم)، رزماری، اسطوخودوس، بومادران، لیمو، جوجوبا و آووکادو، چند مورد از بهترین روغن‌هایی است که پزشکان طب سنتی برای درمان واریس تجویز می‌کنند. این روغن‌ها به تقویت رگ‌ها و بهبود جریان خون در عروق کمک می‌کند و جلوی التهاب، درد و لخته و راکد شدن خون در رگ‌ها را می‌گیرد. ماساژ دادن پا با سرکه سیب هم به درمان واریس کمک می‌کند. درمان واریس با سرکه سیب، یکی از روش‌های درمان خانگی واریس پا در طب سنتی است.

دو بار در روز چند قطره از این روغن‌ها (مثلا پنج قطره) را روی ناحیه مبتلا به واریس بمالید و این کار را به‌طورمرتب ادامه دهید. این کار برای درمان واریس بیضه و صورت هم مناسب است. ماساژ روغن بابونه روی کیسه بابونه، یکی از معروف‌ترین روش‌های درمان واریس بیضه در طب سنتی است. برای حصول اطمینان از موثر و بی‌خطر بودن این روغن‌ها، پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را قبل از استفاده به پزشک متخصص عروق نشان دهید و از او در این زمینه، مشورت بگیرید.

3. قرص‌ گیاهی حاوی عصاره شاه بلوط هندی؛ راهکاری موثر در درمان واریس


سومین راهکار مهم و اثرگذار طب سنتی برای درمان اختلال واریس، استفاده از قرص گیاهی حاوی عصاره شاه بلوط هندی است. عصاره این گیاه، ماده‌ای به‌ نام پروستاگلاندین در بدن آزاد می‌کند و همین ماده باعث حفظ عملکرد طبیعی غشای وریدها و کم کردن ورم پاها می‌شود. توجه داشته باشید که قرص واریس پا را حتما با تجویز پزشک متخصص عروق مصرف کنید.

یکی از معروف‌ترین قرص‌های گیاهی مناسب برای درمان واریس پا، قرص ونوگل نام دارد که عصاره گیاه شاه بلوط هندی در آن به‌کار رفته است. این قرص، نقش مهم و موثری در درمان واریس سطحی و عمیق وریدی و کاهش درد و سنگینی ساق پاها ایفا می‌کند.

4. استفاده از جوراب واریس؛ راهکار مشترک اکثر پزشکان طب سنتی برای درمان واریس


جوراب واریس، یکی از معروف‌ترین و متداول‌ترین روش‌هایی است که پزشکان متخصص عروق و پزشکان طب سنتی برای درمان واریس پا تجویز می‌کنند. این جوراب‌ها، به بهبود جریان خون در رگ‌ها کمک می‌کنند و جلوی جمع شدن خون در پا، ساق پا یا مچ پا را می‌گیرند. جوراب واریس با استفاده از پارچه‌های کشباف تولید می‌شود و با وارد کردن فشار به قسمت‌های مختلف پا، امکان جاری شدن خون در سیاهرگ‌های پا را فراهم می‌کند.

5. رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب؛ روشی موثر برای درمان واریس در طب سنتی


متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند که با رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب می‌توان به درمان واریس کمک کرد. برای درمان واریس با رژیم غذایی و سبک زندگی، نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

 

 

 

 

 

  • استفاده از نمک، شکر، قند، روغن‌های اشباع، کافئین و غذاهای فراوری‌شده باعث برهم خوردن تعادل هورمونی، افزایش وزن و آسیب‌دیدگی عروق می‌شود.
  • غذاهای فیبردار مثل تخم چیا، سبزیجات، میوه و غلات جوانه‌زده برای سلامت قلب، سیستم گوارش و درمان واریس مفید است.
  • خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان مثل اسفناج، توت فرنگی، بلوبری، ویتامین C، ویتامین E از لخته شدن خون جلوگیری و نقش رقیق‌کننده طبیعی خون را ایفا می‌کنند. این غذاها در تقویت عروق بدن هم نقش دارند.
  • برای درمان واریس، غذاهای پرادویه، سرکه سیب، مواد غذایی منیزیم‌دار مثل انجیر خشک، موز و تخمه کدو و عصاره هسته انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهید.


افزایش وزن و رژیم غذایی ناسالم، یکی از عوامل موثر در بروز اختلال واریس در بخش‌های مختلف بدن است؛ بنابراین با ورزش، سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی مناسب، به پیشگیری و درمان واریس کمک کنید.

درمان سریع، قطعی و حرفه‌ای واریس توسط متخصصان کلینیک بهار زندگی


در این مقاله با 5 مورد از بهترین روش‌های درمان واریس در طب سنتی آشنا شدیم. امیدواریم که این روش‌ها به درمان واریس پا، دست و سایر اعضای بدن شما کمک کند. درصورت تمایل به استفاده از روش‌های درمان خانگی و طب سنتی واریس، حتما از پزشک متخصص قلب و عروق مشورت بگیرید. این احتمال وجود دارد که پزشک متخصص عروق، روش‌های طب سنتی را کارساز نداند و لیزردرمانی یا اسکلروتراپی را برای شما تجویز کند؛ بنابراین پس از مشاهده علائم واریس در پا یا سایر بخش‌های بدن، به پزشک متخصص و کاربلد مراجعه کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه