ارسال به دیگران پرینت

عید قربان

عید قربان برای عروس و داماد چی میبرن؟ | هدیه عید قربان برای عروس و داماد

اگر می خواهید بدانید عید قربان برای عروس و داماد چی میبرن تا انتهای این مطلب از 55آنلاین با ما باشید.

عید قربان برای عروس و داماد چی میبرن؟ | هدیه عید قربان برای عروس و داماد

عید قربان برای عروس و داماد چی میبرن؟

دهمین روز ذی الحجه که به عید قربان یا عید الاضحی شناخته می شود یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است. در این روز بود که خداوند برای آزمودن حضرت ابراهیم به او فرمان ذبح تنها پسرش اسماعیل را داد. او اسماعیل را به محل قربانی برد و اینجا بود که جبرئیل با قوچی بر او نازل شد و فرمود به جای پسر آن قوچ را قربانی کند. در واقع این روز، روز بریدن از وابستگی های دنیوی به امر خداوند است.

عید قربان از تعطیلات رسمی مسلمنان است و در کشور ما نیز آن را جشن می گیرند و همچنین جشن های بزرگ خود مانند ازدواج را به آن روز موکول می کنند. در این روز است که با بر رسومی که در بین اقوام مختلف سابقه طولانی دارد، خانواده داماد برای عروس خود که در دوران نامزدی به سر می برد، هدایایی تدارک می گیرند که اغلب شامل طلا، لباس و … به همراه شیرینی است. این هدایا به زیباترین شکل ممکن تزئین شده و در یک مهمانی خانوادگی به عروس و داماد تقدیم می شود.

ویدئوی خاطره‌انگیز از جهیزیه‌ی یک عروس و داماد در دهه‌ی هفتاد

در ادامه می گوییم به شرح بیشتر هدیه عید قربان برای عروس و داماد اشاره می کنیم.

عید قربان برای عروس چی میبرن؟

وقتی صحبت از این موضوع است که عید قربان برای عروس چی می برن، اولین نکته وضعیت اقتصادی خانواده ها است. برخی از خانواده تهیه طلا و جواهرات را انتخاب می کنند و برخی وسایل شخصی از جمله پوشاک را ترجیح می دهند. می بینید که هیچ قاعده و قانون خاصی برای تهیه هدیه عید قربان عروس وجود ندارد. اما برای اینکه هدیه شما جذابیت بیشتری داشته باشد، بسیار زیباست که دسته گل نیز از طرف داماد به عروس پیشکش شود.

برخی از خانواده ها نیز در تهیه هدیه، وسایل مورد نیاز فرزندان خود برای شروع زندگی را گزینه مناسبتری می دانند. به این ترتیب هم هدیه عیدی تقدیم شده است و هم بخشی از مقدمات تشکیل زندگی مشترک آنها فراهم شدهاست.

عید قربان برای داماد چی میبرن؟

در مورد هدایای عید قربان برای داماد نیز اغلب خانواده همان هدایایی که عموما سر سفره عقد در نظر گرفته می شود را برای این عید نیز تدارک می بینند. از جمله کت و شلوار داماد یا پارچه آن، ساعت و …

هدیه عید قربان برای عروس

1. زیور آلات: یکی از بهترین گزینه های هدیه عید قربان برای عروس خانم ها زیور آلات است. رسم خرید طلا و جواهر برای نوعروس ها در بین اغلب اقوام ایرانی در شهرهای مختلف وجود دارد و بنا به تمکن مالی خود هدیه ای را انتخاب می کنند.

2. پوشاک: خرید لباس یا پارچه لباسی هم ایده خوبی برای هدیه عید قربان برای عروس است. البسه تهیه شده مثل پالتو، مانتو، شلوار و … را می توان با یک جعبه شیک به زیبایی تزئین . به نوعروس هدیه کرد.

3. کیف و کفش: از هدایای مور علاقه خانم ها است و می توان در کنار خرید لباس این اقلام را نیز تهیه کرد یا جداگانه و تنها هر یک را در نظر گرفت.

4. لوازم منزل: بسیاری از خانم ها به لوازم منزل به خصوص لوازم تزئینی علاقمند هستند و خانواده داماد می توانند با هدیه این اقلام آنها را خوشحال کنند و در تهیه اقلام لازم برای زندگی نیز اقدامی کرده باشد.

5. گل و شیرینی: گل و شیرینی می تواند به تنهایی عیدی زیبایی برای عروس خانم در روز عید قربان باشد. همچنین اگر هدیه دیگری نیز تهیه کرده اید می توانید در کنار آن گل وشیرینی را با هزینه مناسب تدارک ببینید.

6. گوشت قربانی: هدیه بردن گوشت قربانی برای عید قربان عروس و داماد در بسیاری شهرهای مرسوم است.

هدیه عید قربان برای داماد

1. زیور آلات و اکسسوری: خرید زیور آلات و اکسسوری علاوه بر عروس به عنوان هدیه عید قربان برای داماد نیز انتخاب خوبی است. از جمله می توانید تهیه زنجیر و پلاک، انگشتر و … اشاره کرد.

2پوشاک: تهیه لباس به عنوان هدیه عید قربان برای داماد نیز گزینه خوبی است زیرا می توان آن را با قیمت مناسب فراهم کرد و هم هدیه ای بسیاری کاربردی برای آقایان است که به ندرت برای خود خرید می کنند.

3. ساعت: ساعت یکی از اکسسوری های مورد علاقه آقایان است. اگر برای سفره عقد ساعت تهیه کرده اید، می توانید یک ساعت اسپرت را برای فعالیت های روزمره آقای داماد خریداری کنید.

4. اکسسوری: وقتی صحبت از هدیه عید قربان برای داماد از اکسسوری ها می شود می توان کراوات، دکمه سردست، گیره کراوات و … را در نظر گرفت که هدیه ای عالی با قیمت مناسب است که می تواند باعث هر چه شیک تر به نظر رسیدن داماد شود.

5. ست کیف و کمربند: یکی از جذابترین ست ها برای آقایان ست کیف جیبی و کمربند است که هدیه مناسبی برای عید قربان آقای داماد می باشد.

6. لوازم برقی شخصی یا لوازم منزل: هدیه دادن لوازم منزل در عید قربان برای داماد نیز کمک بسیار خوبی برای تکمیل وسایل منزل برای آغاز زندگی است. از طرفی می توان برای اینکار لوازم برقی شخصی آقایان از جمله ابزار اصلاح و … را در نظر گرفت که مورد پسند خواهد بود.

 آخر

در روز عید قربان همه مسلمان جهان جشن گرفته و بسیاری از افراد قربانی می کنند. خانواده هایی که تازه عروس و داماد دارند در این روز اقدامه تهیه هدیه عید قربان برای عروس و داماد می کنند. این هدیه می تواند حتی بسیار ساده باشد و این بستگی به وضعیت مالی خانواده ها دارد. چه خوب است که خانواده در این مورد سخت گیری نشان ندهند یا اگر رسوم خاصی دارند از پیش مطرح کنند. ما در این مطلب از 55 آنلاین برخی از رایج ترین هدایا عید قربان برای عروس و داماد را لیست کردیم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد.

 

منبع : آلامتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه