ارسال به دیگران پرینت

دام | دام قربانی | قیمت دام زنده

قیمت دام زنده در تهران برای عید قربان تعیین شد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آغاز عرضه دام زنده در ۱۷ جایگاه در پایتخت خبر داد و گفت: عرضه دام زنده کیلویی ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت دام زنده در تهران برای عید قربان تعیین شد

ایوب فصاحت روز شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: ۱۷ جایگاه ثابت و موقت عرضه دام بهداشتی دام زنده با همکاری شهرداران مناطق و اداره کل دامپزشکی راه اندازی شده است.

وی افزود: ۱۶۰ دامپزشک در تمامی جایگاه ها حضوری فعال دارند و قبل از دام و همچنین در حین ذبح و پس از آن نظارت کامل دارند.

فصاحت ادامه داد: همچنین ۳۰ ناظر شرعی در ۱۰۰ آغل دام حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه اگر لاشه‌ای دچار بیماری باشد، معدوم خواهد شد و دام دیگری برای متقاضی ذبح می‌شود، گفت: در مجموع ۱۸۰ مدیر به همراه کارشناسان خبره در مراکز برای مدیریت حضور دارند و ۱۰۰ آغل برای عرضه دام وجود دارد همچنین ۳۲۰ ذابح در این مراکز با سازمان مدیریت همکاری می‌کنند و امکان ذبح ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در مراکز وجود دارد. 

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره ساعت فعالیت مراکز، نیز گفت: این برنامه از ساعت ۹ صبح امروز شروع شده است. همچنین فردا (۱۹ تیر)  فعالیت مراکز از ساعت ۴ یا ۵ صبح آغاز شده و تا ۱۲ ظهر ادامه دارد اما نیروها تا ساعت ۱۵ در جایگاه‌ها حضور دارند.

وی با تأکید براینکه شهروندان دام قربانی خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند، گفت: اگر شهروندی دام زنده‌ای را از جای دیگری تهیه کرده می‌تواند با ارائه شناسنامه دام و با تأییدیه دامپزشک، دام را ذبح کند.

 

بیشتر بخوانید:
 

دام زنده در بازار عید قربان چند؟

هر ساله در آستانه عید قربان با افزایش تقاضا بازار دام زنده داغ می شود و دامداران و عشایر فرصت را غنیمت شمرده و اقدام به عرضه دام های خود برای بهره‌مندی از این بازار می کنند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه