ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی انبار | آتش سوزی یک انبار در تهران

یک انبار عظیم در تهران آتش گرفت | آتش سوزی عظیم در تهران

دود زیادی در پی این حریق به آسمان برخاسته و ابرها و اسفنج‌ها نیز کاملا شعله‌ور بود

یک انبار عظیم در تهران آتش گرفت | آتش سوزی عظیم در تهران

سید جلال ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۱:۰۶ امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک بارانداز و انبار نگهداری از کالا به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در یافت‌آباد، بلوار الغذیر اعزام کرد.  

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش‌نشانان حدود چهار دقیقه پس از اولین تماس در محل حاضر شدند، اظهارکرد: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حریق در یک گاراژ به مساحت حدود ۸۰۰۰ مترمربع رخ داده است. داخل این گاراژ تعداد زیادی انبار و کارگاه قرار داشت که با دیوارهای کاذب و سقف‌های شیروانی ساخته و از یکدیگر جداسازی شده بود. در این فضا دو انبار جمعا به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن و فضاهای مجاور بود.

ملکی با بیان اینکه این دوانبار مملو از ابر و اسفنج بود، اظهارکرد:‌ دود زیادی در پی این حریق به آسمان برخاسته و ابرها و اسفنج‌ها نیز کاملا شعله‌ور بود. ترکیبات شیمیایی اسفنج نیز به گونه‌ای است که در هنگام سوختن گازهای سمی تولید می‌شود و همین موضوع عملیات آتش‌نشانان را با دشواری روبه‌رو کرده بود. در این شرایط عوامل آتش‌نشانی عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق به جلوگیری از گسترش آتش شده و پس از آن شعله‌های آتش را به‌طورکامل مهار و اطفا کردند.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشتیم، گفت: عوامل آتش‌نشانی حوالی ساعت ۱۵ امروز و پس از انجام عملیات لکه گیری و ایمن‌سازی کامل به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.

وی با اشاره به این حادثه گفت:‌ لازم است انبارها از استحکام کافی برخوردار و به تجهیزات اطفای حریق مجهز باشند. همچنین نگهداری از هریک از اقلام در انبارها نیازمند رعایت یکسری مقررات است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه