ارسال به دیگران پرینت

یارانه | دلار و یورو

اخبار اقتصادی امروز 13 خرداد | شرط واگذاری زمین رایگان به خانوارهای ۳ و ۴ فرزندی | افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول از امروز+جزییات | قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز

وزیر کار گفت: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳خردادماه برای آنان اعمال می‌شود.

اخبار اقتصادی امروز 13 خرداد | شرط واگذاری زمین رایگان به خانوارهای ۳ و ۴ فرزندی | افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول از امروز+جزییات | قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز

شرط واگذاری زمین رایگان به خانوارهای ۳ و ۴ فرزندی

معاون وزیر راه و شهرسازی: وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت زمین در نظر گرفته شده تا این زمین‌ها هر چه سریع‌تر ساخته شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین ۲۵۰ متری رایگان به خانوارهای روستایی دارای ۳ فرزند خبر داد و گفت: غرب‌زده‌ها باعث روند نزولی افزایش جمعیت ایران شدند.

 هادی عباسی با اعلام این‌که در قالب قانون جوانی جمعیت، زمین 250 متری به خانوارهای روستایی دارای سه فرزند (فرزند سوم متولد بعد از 24 آبان 1400) به صورت رایگان واگذار می‌شود، اظهار کرد: در زمینه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها نیز تسهیلات لازم داده خواهد شد. همچنین وام 550 میلیون تومانی برای ساخت زمین در نظر گرفته شده تا این زمین‌ها هر چه سریع‌تر ساخته شوند.

وی با بیان این‌که به خانواده‌های دارای 4 فرزند با شرط این‌که سن آنها کمتر از 20 سال باشد زمین رایگان تعلق می‌گیرد، افزود:‌با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت، دولت برای بهبود این شرایط تصمیم به تصویب قوانینی در راستای حمایت از جوانی جمعیت گرفت و دولت در راستای اجرایی کردن آن مصمم است.

وی تصریح کرد: در اقتصاد بحثی در ارتباط با بزرگترین سرمایه مطرح است. برخی معدن، نفت، موقعیت جغرافیایی و موارد مختلف دیگر را بزرگترین سرمایه می‌دانند، اما امروز دانشمندان اقتصاد جهان بزرگترین سرمایه اقتصادی را سرمایه انسانی می‌دانند. متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به حرکتی که غرب‌زده‌ها در این کشور جاری و ساری کردند از این سرمایه انسانی مقداری محروم شدیم و در وضعیت نزولی قرار گرفتیم.

 

افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول 

وزیر کار گفت: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳خردادماه برای آنان اعمال می‌شود.

سیدصولت مرتضوی، وزیرکار در نشست ویدئوکنفرانس با مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور که مدیران‌کل بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی‌(ره) نیز حضور داشتند، با تشریح اهداف اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای سیاست‌های عدالت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نحوه خرید با کالابرگ الکترونیک اعلام شد | کالابرگ از کجا تهیه کنیم + جزییات مهم

وی افزود: از سال گذشته و با تکمیل سامانه شبکه ملّی اعتبار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک آغاز و در اسفندماه ۱۴۰۱نیز به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد.

مرتضوی گفت: به دنبال تأکیدات ریاست محترم جمهوری و به منظور تأمین سبد تغذیه خانوارهای کم‌درآمد، تأمین منابع مالی افزایش ۲۰درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر رفاه اجتماعی با بیان این‌که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورّم و ثبات بازار کمک می‌کند، اظهار داشت: اجرای اثربخش این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استان‌های کشور است.

وی تأکید کرد: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳خردادماه برای آنان اعمال می‌شود و می‌توانند به شرط استفاده بیش از ۷۰درصدی از سبد ۱۱قلم کالای طرح کالابرگ مشمول این افزایش شوند.

مرتضوی گفت: دولت در ادامه برای کل خانوارهای دهک‌های اول تا سوم این افزایش را اعمال می‌کند و تلاش دارد برای سایر دهک‌ها نیز این طرح را عملیاتی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اطلاع‌رسانی متمرکز و گسترده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام‌‌ خمینی(ره) برای برخورداری از این طرح و افزایش اعتبار یارانه تأکید کرد و افزود: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورّم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز

امروز در صرافی ملی ایران قیمت دلار در جریان معاملات بر مدار ثبات حرکت کرد و نرخ ۴۲,۱۳۵ (چهل و دو هزار و صد و سی و پنج تومان) برای فروش اعلام شده است.

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۴۱,۷۱۳ (چهل و یک هزار و هفتصد و سیزده تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲,۱۳۵ (چهل و دو هزار و صد و سی و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو ۴۴,۷۲۹ (چهل و چهار هزار و هفتصد و بیست و نه تومان) و قیمت فروش یورو ۴۵,۱۸۱ (چهل و پنج هزار صد و هشتاد و یک تومان) است.

 
 
 

 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه