ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | هواشناسی استان تهران | هشدار هواشناسی به تهرانی ها

هواشناسی امروز شنبه 6 خرداد 1402 | هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها | مدیریت بحران آماده باش شد | رگبار باران در نقاط مختلف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال وقوع صاعقه و وزش باد شدید در ارتفاعات استان به خصوص فیروزکوه هشدار داد و گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارد.

هواشناسی امروز شنبه 6 خرداد 1402 | هشدار مهم هواشناسی به تهرانی‌ها | مدیریت بحران آماده باش شد | رگبار باران در نقاط مختلف

هواشناسی امروز شنبه 6 خرداد 

حامد یزدی مهر بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی که طی روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در مورد احتمال وزش شدید باد و وقوع رعد و برق در استان تهران صادر شده بود این هشدار به ویژه در ارتفاعات فیروزکوه برای امروز شنبه ششم خرداد تأکید شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

وقوع سیل جان ۱۳ نفر را گرفت!

یزدی مهر با بیان اینکه مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال آب گرفتگی معابر، امکان جاری شدن رواناب و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد لذا، توصیه اکید مدیریت بحران این است که شهروندان از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: با توجه به احتمال وقوع صاعقه و باد شدید از کوهنوردان می‌خواهیم عدم صعود به ارتفاعات را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: به مردم توصیه می‌شود از قرار گرفتن در زیر تابلوهای تبلیغاتی و پارک خودرو کنار درختان و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

صادق ضیائیان در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: روزهای شنبه و یک‌شنبه (۶ و ۷ خرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، سمنان، مازندران، برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (۸ خرداد) در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و سه‌شنبه (۹ خرداد) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده، رعدوبرق  و وزش باد مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: چهارشنبه (۱۰ خرداد) نیز در شمال غرب، برخی نقاط غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: در دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های غربی کشور پدیده گردوغبار دور از انتظار نیست.

وی افزود: شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان روزهای شنبه و یک‌شنبه مواج است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ خرداد) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۸ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ خرداد) همدان با دمای ۸ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۴۴ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه