ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی استان تهران | سامانه بارشی

هشدار فوری هواشناسی به این استان ها | تهرانی ها امروز و فردا هوشیار باشند | پیش بینی هواشناسی کل کشور امروز 17 اردیبهشت 1402

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد و برای برخی مناطق کشور هشدار وقوع آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه صادر کرد.

هشدار فوری هواشناسی به این استان ها | تهرانی ها امروز و فردا هوشیار باشند | پیش بینی هواشناسی کل کشور امروز 17 اردیبهشت 1402

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ برخی مناطق اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در شمال غرب،‌غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی،‌گیلان و مازندران رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

روز چهارشنبه این وضعیت در نوار شمالی کشور و زاگرس مرکزی و پنجشنبه در شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود. لازم به ذکر است یکشنبه ودوشنبه با توجه به وزش باد روی کشور عراق، تشکیل توده گردوخاک و نفوذ آن به استان‌های غربی و شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

دریای خزر روز سه‌شنبه و چهارشنبه و نیمه شمالی خلیج‌فارس از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: یکشنبه 1402/02/17

زمان پایان: دوشنبه 1402/02/18

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

یک‌شنبه 1402/02/17: ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

 

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه